• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

iridium tulpat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yonez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

yonez

New member
miten pitkään olette noilla iridiumeilla ajaneet, itse vaihdoin juuri 26 tkm jälkeen, eikä nuo nyt niin pahan näköiset olleet
 
Miten nää ko. tulpat? Ne ilmeisesti kestää pitkään..onko muuta hyötyä?
omg.gif
 
Miten nää ko. tulpat? Ne ilmeisesti kestää pitkään..onko muuta hyötyä?
omg.gif
Eipä taida olla muita oikeasti tuntuvia hyötyjä. Mutta jo tuo kesto sinällään on tietyissä pyörissä melkoinen etu. Jos tulpanvaihdon vuoksi pitää purkaa puoli pyörää ja käyttää tulppien vaihto-operaatioon min neljä...viisi tuntia aikaa sekä lisäksi tarvitsee merkkikohtaisia erikoistyökaluja ja tuon säästön saa useamman kerran sijoittamalla muutaman kympin enemmän tulppiin, ei tarvitse mitään muita etuja edes hakea.

Itselläni on 35000 ajetut tulpat. 27000 km kohdalla olivat kuin uudet.
 
Ei ole tietoa vaihhtovälistä. Huollossa ovat ne vaihtaneet jos huolto-ohjelmaan kuuluu... Eiköhän se sunkin ohjekirjassa lue?
 
Ei ole tietoa vaihhtovälistä. Huollossa ovat ne vaihtaneet jos huolto-ohjelmaan kuuluu... Eiköhän se sunkin ohjekirjassa lue?
oikeastaan tuota vastausta hainkin, annatteko huollon todellakin vaihtaa iridiumit huolto-ohjelman (joka on suunniteltu tavallisten tulppien mukaan)mukaan joka kerta ja maksaa tulpista tupla hinta taviksiin verrattuna, mielestäni aika hölmöä?
 
Tavallisten tulppien vaihtoväli normaalissa käytössä yleensä 12000 km, iridiumtulpilla kaksin- tai kolminkertainen.
 
Ei ole tietoa vaihhtovälistä. Huollossa ovat ne vaihtaneet jos huolto-ohjelmaan kuuluu... Eiköhän se sunkin ohjekirjassa lue?
oikeastaan tuota vastausta hainkin, annatteko huollon todellakin vaihtaa iridiumit huolto-ohjelman (joka on suunniteltu tavallisten tulppien mukaan)mukaan joka kerta ja maksaa tulpista tupla hinta taviksiin verrattuna, mielestäni aika hölmöä?
Muistelenpa lukeneeni jostakin, että Iridiumtulppien vaihtoväli olisi 60000 km. Ei niitä silloin yhtään tiheämpään kannata vaihtaa.
 
Ei ole tietoa vaihhtovälistä. Huollossa ovat ne vaihtaneet jos huolto-ohjelmaan kuuluu... Eiköhän se sunkin ohjekirjassa lue?
oikeastaan tuota vastausta hainkin, annatteko huollon todellakin vaihtaa iridiumit huolto-ohjelman (joka on suunniteltu tavallisten tulppien mukaan)mukaan joka kerta ja maksaa tulpista tupla hinta taviksiin verrattuna, mielestäni aika hölmöä?
Niin, no. Uskaltaisin väittää, ettei "tavalliset" tulpat olisi hirveän pitkäikäisiä korkeammin viritetyissä koneissa. Ei noi kilokyykkyjen koneisiin menevät tulpat ihan samoja ole kuin esimerkiksi focuksessa käytetään. Ne joutuvat myös "pikkasen" erilaiselle rasitukselle kun konetta kierrätetään pitkälle yli 10krpm verrattuna autojen 5-6krpm. Vielä jos ottaa huomioon, että huolto-ohjelman noudattaminen on takuun ehto, niin eipä ainakaan allekirjoittanutta kiinnosta tulppien kanssa alkaa leikkimään...

Se on sitten eri asia mitä kukin tekee takuuajan päättymisen jälkeen. Mulla sitä on vielä 3,5 vuotta jäljellä ja näillä näkymin 100tkm paukkuu kirkkaasti takuuaikana, niin en viitsi alkaa tulpissa säästämään...

Edit: Olipas pakko tarkistaa... Tulppien tarkistus 24tkm välein ja vaihto 48tkm välein. Siinähän menee ihan konkurssiin kun 48tkm välein pitää tulpat vaihtaa...
baaa.gif
 
Ei ole tietoa vaihhtovälistä. Huollossa ovat ne vaihtaneet jos huolto-ohjelmaan kuuluu... Eiköhän se sunkin ohjekirjassa lue?
oikeastaan tuota vastausta hainkin, annatteko huollon todellakin vaihtaa iridiumit huolto-ohjelman (joka on suunniteltu tavallisten tulppien mukaan)mukaan joka kerta ja maksaa tulpista tupla hinta taviksiin verrattuna, mielestäni aika hölmöä?
Niin, no. Uskaltaisin väittää, ettei "tavalliset" tulpat olisi hirveän pitkäikäisiä korkeammin viritetyissä koneissa. Ei noi kilokyykkyjen koneisiin menevät tulpat ihan samoja ole kuin esimerkiksi focuksessa käytetään. Ne joutuvat myös "pikkasen" erilaiselle rasitukselle kun konetta kierrätetään pitkälle yli 10krpm verrattuna autojen 5-6krpm. Vielä jos ottaa huomioon, että huolto-ohjelman noudattaminen on takuun ehto, niin eipä ainakaan allekirjoittanutta kiinnosta tulppien kanssa alkaa leikkimään...

Se on sitten eri asia mitä kukin tekee takuuajan päättymisen jälkeen. Mulla sitä on vielä 3,5 vuotta jäljellä ja näillä näkymin 100tkm paukkuu kirkkaasti takuuaikana, niin en viitsi alkaa tulpissa säästämään...

Edit: Olipas pakko tarkistaa... Tulppien tarkistus 24tkm välein ja vaihto 48tkm välein. Siinähän menee ihan konkurssiin kun 48tkm välein pitää tulpat vaihtaa...  
baaa.gif
kawassa vaihtoväli 12tkm
sad_orig.gif
 
B- kingissä pitäis kans vaihtaa 12000 mutta frankilla ja house of bikessä
sanottiin et ihan turhaa vaihtaa. Mutta vaihdetaan jos haluut.
 
Omasta 954 vaihoin tulpat 42tkm kohdalla kun oli muutenkin talvella purettuna, eipä nuissa vanhoissakaan mitään kulumaa näkynyt..

btw. jenkkilästä 9€ kpl ja kuluineen isommassa lastissa 40€ satsi, ihan samalla ngk numerolla oli. Kuka koijaa ja ketä, suomessa oli n. 30€ kipale.
 
Omalla pyörällä ajoin 30tkm samoilla tulpilla, voi olla että niillä oli ajettu yli 50tkm kun en edellisestä vaihdosta tiedä. Ei näkynyt kulumisen merkkejä eikä uusilla tulpilla tullut mitään muutosta pyörään. Ja ei ollut edes iridiumit.
 
Omasta 954 vaihoin tulpat 42tkm kohdalla kun oli muutenkin talvella purettuna, eipä nuissa vanhoissakaan mitään kulumaa näkynyt..

btw. jenkkilästä 9€ kpl ja kuluineen isommassa lastissa 40€ satsi, ihan samalla ngk numerolla oli. Kuka koijaa ja ketä, suomessa oli n. 30€ kipale.
Mistäpäs jenkki-puljusta tilasit noita tulppia? Omaan 954n pitäis kans vaihtaa ja huoltoliike meinas, että 50€/kpl.
 
Back
Ylös