• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

iridium tulpat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yonez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niinpä, ei noilla Daven hinnoilla kannata ihmetellä mistä tilaa...
cool.gif

Moi,

Tekisi mieli ostaa tuollaiset iridiumit mutta ei näytä löytyvän kun r:ään kun itselläni on F versio ja mopona on siis 1990 SUZUKI GSX750F 750cc : Ignition : Spark Plug

Vai käykö nuo r:n tulpat myös heittämällä f:ään? Kenelläkään tietoa? jotain eroavaisuuksiahan on sytkänpuolella
nixweiss.gif
Motonetin taulukon mukaan tohon passaa NGK DR9EIX.
sport05.gif
062802jumpie_prv.gif

Kiitti muuten hyvästä taulukosta
smile_org.gif

Nopeat syövät hitaat :P

biggrin.gif

Ton Daven kanssa oli muuten hyvä tehdä kauppaa, kämmäsin tilatessa ja meni tuplana, lähetti meiliä ja kysyi että oliko vahinko ja jätti toisen toimittamatta.
Ehkä parempi niin, muuten olisit joutunut hommaamaan laitteen missä on riittävä määrä pyttyjä. Olis voinu maksaa vähän enempi
biggrin.gif

Eipä olisi haitannut vaikka olisi tullut kymmenkertainen määrä, ei meinaan ylimääräiset tulpat kauaa hyllyssä pölyttyneet... kauppa käy kun hinta on kohdallaan
biggrin.gif

tänään pistin iridiumit tilaukseen. rockauto:sta . 38e posteineen.
eipähän niitä tarvia ihan heti sit uudestaan vaihella. hintakin suht kohdillaan.

Sparkplugista tilattuna £35 posteineen, Visan kautta sai jopa debitillä maksettua.

Joo itse se kannattaa osat ja muutkin hakea ulkomailta, tossa harkinnut uuden pyörän hakemista euroopasta ja Unkari olisi yhtenä vaihtoehtona; esim Dyna FatBob veroton hinta Unkarissa 12900€ ja täällä 16200€ eli Unkarista tuodun hinnaksi tulisi autoveroineen ja alveineen n.18 tonnia vrt täkäläisen myyjän 21 tonnia.

Roadking Classic olisi Unkarissa verottomana 18 tonnia, täällä reilut 23 tonnia... päälle verot niin Unkarintuonnin hinnaksi tulisi 24-25tonnia vs täkäläisen myyjän +30 tonnia.

Noh, enpä enää ihmettele miksi eno on viimeiset 30v hakenut autonsa suoraan Saksasta käymättä Vehossa...

tuplaäksään vaihtoivat huollossa 28tkm:n kohdalla..

ja maksoivat reilusti toista sataa ku hyllystä ottivat, jotain 120-130e maksoi neljä tulppaa yhteensä. ei ollu mulla tietoa, että silloin jo vaihtavat ne.
mad.gif

ens kerralla tilaan netin kautta jostain ja omat tulpat huoltoon mukaan..

aina sitä viisastuu..
sad_orig.gif

Tuolta löytyy tulppataulukko:
http://www.ngk.fi/

Eli olisiko oikea tulppa esim NGK:n DR9EIX.

Itse tilailin Davelta; tuli 6 tulppaa kirjeenä kotiin suunnilleen viikossa, maksoi yhteensä saman mitä Suomesssao lisi maksanut kaksi tulppaa... $7,79/kpl eli 5.80€/kpl

Dave Knows Deals NGK DR9EIX
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Nyt lähti tilaus daveknowsdealsin kautta!

Kiitos linkistä  
smile_org.gif
Hintaa tuli jotain 5-6e/kpl

Varmaan jo ensi viikolla postissa  
smile_org.gif
Juu
062802jumpie_prv.gif
Davea voin myös suositella
bowdown.gif

Tulpat tulivat 3 arkipäivän sisällä
buttrock.gif
Tulpan hinnaksi tuli vajaa 8e sisältäen postituskulut
smile_org.gif

vaihoin viime keväänä iridiumit pyörään ja tyhjäkäynti hyppäs lähes 3000rpm...no sen sain säädettyä helposti normaaliin, mut pyörä alkoi oudosti täristämään koneenkierroksia lapasille...tärinää oon yrittäny korjata vaikka miten, mutta tuloksetta...

joutuu kuitenkin purkamaan vehkeen vielä tänä keväänä ja arvelin vaihtaa tavalliset tulpat ja kokeilla niillä vieläkö täristää tai täristääkö yhtä paljo...ilmottelen miten käy ku oon kerenny kokeilemaan...

epäilisin, että tuo sukisukin kone on aika tarkka koneen säätöjen kanssa, joten jo tehokkaampien tulppien vaihto aiheuttaa sen, että pitäis säätää kone uusiks...

ovatko muut huomanneet vastaavaa tms ku ootte iridiumit vaihtanu vanhempaan pyörään?

No mulla oli iridiumit 24 tkm Firebladessa, 80 tkm kotilossa ja toimi hyvin. Seuraavaan kesäkotiloon laitan iridiumit myös.

Jos ja kun hankin seuraavan mopottimen ehdottomasti tulppavalinta on iridium.

Niin, ja edellisessä VFR 750:ssä oli ok, 20tkm kokemuksella.

Olenko ainut joka vaihtaa normi tulpat (ei iridium) pyörään joka vuosi. Nuo mun tulpat maksavat alle 5? kappaleelta ja siinä tulee tulpille hintaa alle pari kymppiä.

Olen perustellut operaatiia siten kun on kerran kone auki, niin samalla sinne heittää uutta osaa kun on kerran vanhat ruuvattu pois. Voihan nuo tietysti puhdistaa,l mutten ole jaksanut. Pyörinä Ässä ja FZR.

Varmaan menee ihan käyttökelpoista tavaraa roskiin, mutta osien hinta on aika pieni jos vertaa sitä töihin.

No sä ajat normitulpilla 10-20tkm ja paat mäkeen, sadassatonnissa kustannukset 100-200€ riippuen vuotuisesta ajomäärästäsi.
Iridiumit kestää 60tkm, jopa 100tkm, ja kustannukset sadalle tonnille siis 30-60€ (jos tulpat hoitaa jenkeistä) eli käytössä Iridiumit tulisi edullisemmaksi.
Itse aloin käyttämään Iridiumeja VFR:ssä, lähinnä huollontarpeen minimoimiseksi, siinä oli aika paskamainen homma toi tulppien vaihto.

Itsellä ainakin starttaaminen nopeutui, napin näyttö ja kone pyörii. Tulppa ei myöskään ole moksiskaan vaikka uisi bensassa, pidempi elektrodin väli/parempi kipinä sytyttää myös laihemman seoksen.
Huomasin myös tyhjäkäynnin nousun eli kaipa se paremmin sytyttää/polttaa kuin normitulppa.

Iridiumilla mennään, ja syystä. Stroker kitin männät on yhdellä puristusrenkaalla ja huohottavat jonkin verran läpi. Normi tulppa kesti n. 200km ja sitten pimahti. (osa syynä varmaan myös körötteleminen työmatka ruuhkissa). Iridiumit eivät ole sammuneet kertaakaan.

Back