• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Iron Butt 2008 (?)

Kovasti on ollut juttua SS1000 ajamisesta ensi kesänä. Eikö sitä tuollaisella anti-matkaratsulla tehdystä suorituksesta pitäisi saada joku extramaininta?
sport05.gif
Jos vilkaiset tätä niin huomaat, että on sitä rautaperseilty mm FZ6, CBR 1000 ym. "tavallisilla" mopotuksilla.
smile_org.gif

itse satun olemaan hieman ylikuluttaja nuissa energiajuomissa ajoittain...
confused_orig.gif
Ja kyllä ne mua ainakin kusettaa pahastikkin.

Jos ottaisi vain yhden puolen litran madcrockin mukaan ja joisi siinä loppuvaiheessa ja muuten sitten vettä. Mitäs ruokaa? Myslipatukkaa yms. ja makkarapaketti?
Ei minulla ainakaan mitään evästä mukana ollut. Reippaasti kun ajelee niin ehtii loistavasti käydä syömässä sen mitä tarvii. Käytiin me suhteellisen alkumatkasta hampurilaisateriat syömässä. Sillä sitten pärjäskin hyvin. Jos ei sitä väsymystä lasketa mukaan (olin samana aamuna aloittanut työt 3-4 aikaan aamulla ja ottanut iltapäivällä vajaan parin tunnin unet ja lähtö oli 18.00) niin tuskaisimpana asiana koin hartioiden ja niskan kipeytymisen. Oli välillä suorastaan helvetillinen olo kun ei tiennyt miten sitä päätä pitäisi hartioiden välissä. Ensi kerralla muutama burana mukaan
tounge.gif
Siilinjärvellä n. 1100 km:n kohdalla olin kyllä hommasta luopumassa, mutta kiitos TeeVeen tsemppaamisen ja 15 min unien ottamisella siinä tebarin nurmikolla tuli sen verran voimaa että loppuun asti mentiin. Eli ensi kerralla mukaan buranaa, yöllä sadepuku päälle ja hemmetisti vaatteita. Paleleminen tulee kuitenkin....Tai oli mulla evästä ukrainalainen vodkapullo ja kolme lasia, ei päästy niitä nauttimaan
confused_orig.gif

Mäkään noita eväitä tarvinnu. Perus SS1000, lähtö aamulla klo 5 Salosta. Oulussa klo 13, jossa söin kotipizzassa. Takasin Salossa Mikkelin kautta klo 24.00. Eli 19 tuntia ja tasan 1609km. Eikä ollu ees kiire.

Vaimon kanssa olisi tarkoitus ajaa perusajo, mutta eihän sitä kahden pienen lapsen kanssa kannata vielä suunnitella kovin pitkälle.
biggrin.gif

Tärkeintä on mukavat ja riittävän lämpimät ajovarusteet, jos kypärä rupeaa painamaan korvia ja matkaa on jäljellä tonnin verran saa olla jo todellinen masokisti että vetää loppuu.
Eväitä ei tarvitse, ABC asemat palvelee erittäin hyvin täällä kotosuomessa, netistä vaan tarkistaa aukioloajat.
Itse olen ajanut toukokuun alussa sen tonnin täällä suomessa ja gixu palveli erittäin hyvin, matkalla oli lämpötilakin +7 ja -1 välillä, Kajaanissa oli jäätä ja lunta varjopaikoissa tien sivuilla, omalla rukalla ei oikein meinannut pärjätä vaikka oli kahvanlämppärit ja lämpöliivikin vielä, vesisade hieman pahensi tilannetta...

Noista energiajuomista vielä, jos olet "herkkä" kofeiinille (eli piristää, mutta myös kiihdyttää aineenvaihduntaa helposti) niin kannattanee harkita ostaa apteekista kofeiinipillereitä (eikös näitä edelleenkin ole saatavana?), vaikka sitten hätävaraksi. Ei tarvitse niitä pahanmakuisia sokeriliemiä latkia kofeiinin piristävän vaikutuksen saamiseksi, ja rampata sitten kusella alituiseen.

Parhaiten ja "terveellisimmin" yleensä kuitenkin piristää pikku tirsat, vaikka ihan lyhyetkin (5-10min). Siinä on toki hyvä sitten olla kaveri herättelemässä
tounge.gif
Jos oikein pitkään kofeiinilla itseään pitää hereillä (itselläni ainakin tämä onnistuu, koska elimistö reagoi kofeiiniin todella herkästi, enkä normaalisti esim. juo kahvia) niin kyllähän siitä melko sekava olo tulee.

Voishan tuota kokeilla, piikillä.
062802moto_prv.gif
biggrin.gif
Josko ensi kesänä innostuis, niin mikä ettei. Näytti olevan moni vetänyt piikilläkin tuon 1600km.

Siilinjärvellä n. 1100 km:n kohdalla olin kyllä hommasta luopumassa, mutta kiitos TeeVeen tsemppaamisen ja 15 min unien ottamisella siinä tebarin nurmikolla tuli sen verran voimaa että loppuun asti mentiin. Eli ensi kerralla mukaan buranaa, yöllä sadepuku päälle ja hemmetisti vaatteita. Paleleminen tulee kuitenkin....Tai oli mulla evästä ukrainalainen vodkapullo ja kolme lasia, ei päästy niitä nauttimaan
confused_orig.gif
Jälkikäteen aateltuna vi*uttaa koko tsemppaaminen, kun ajos meni kuitenkin wi*uiks... Ja toi vodka... Toinen pieni ahdistuksen aihe, se saunakin olis pitäny nähdä
cool.gif
. Itteasiassa, yks oletus kyllä on, että jos oltas alkuperänen reitti ajettu, niin SS1000 olis ny suoritettu, mutta reittimuutos kesken ajon ei ehkä ollut viisain mahdollinen... Kaikki nyt vaan ei tule selvinpäin mieleen...

Jos noita reittejä miettii, niin varmanpäälle pelatessa tekee kotimaassa reittisuunnitelman Genimapilla ja muistaa JOKA JUMALAN NURKASSA OTTAA KUITIN!!! EI TARVII OLLA TANKKAUSKUITTI, vaan riittää vaikka suklaapatukan ostaisi... Ja sitten reilusti ylimäärästä, siinähän sitä on ohjenuoraa. Mulla ei tullu vaatetuksen kanssa ongelmia, oikeastaan ainoastaan kädet paleli, hanskat olis saanu olla hiukka erilaiset.

JJJ... Lähetkö revanssireissulle 2.5.
cool.gif
Vedetään toi sama reissu, MUTTA lähetään ajamaan kukin tahoillamme aamuyöstä, niin päästään varmaan vähän helpommalla, NIIN ja tehdään reittisuunnitelma Genimapilla, eikä tolla Zumon ohjelmistolla
wink.gif

EDIT: niin, siis koitan kutsua itteäni saunomaan
cool.gif

Ajatus olisi ajaa ss1000 kiertäen Utsjoelle ja sieltä sitten lomamatkana kavereita tapaillen takaisin. Mietityttää mopottimen pienehkö tankki lapin aamuöisellä taipaleella. Utsjoellehan pitäisi tulla päiväaikaan, että varmasti saisi tankkauskuitin.
sport05.gif

itse satun olemaan hieman ylikuluttaja nuissa energiajuomissa ajoittain...  
confused_orig.gif
Ja kyllä ne mua ainakin kusettaa pahastikkin.

Jos ottaisi vain yhden puolen litran madcrockin mukaan ja joisi siinä loppuvaiheessa ja muuten sitten vettä. Mitäs ruokaa? Myslipatukkaa yms. ja makkarapaketti?
talktohand.gif
Parasta välttää minkään raskaamman aterian syömistä. Sämpylä, reissumies varsinkin, kahvit ja jotain energiajuomaa pahimman väsymyksen iskiessä.
Itsellä pahin hetki väsymyksen kanssa oli pari tuntia lähdön jälkeen, lähdettiin aamuneljältä, kaikki järkevät ihmiset nukkuvat tuohon aikaan!! Loppumatkan illan hämärtyessä pelko hirvistä piti kyllä hyvin hereillä.
eek.gif

Ajelin yksin SS1000:n (en hyväksyttänyt sitä) vaadittavan lenkin viime kesänä ja koukkuun jäin, vaikka oli aivan älyttömän kylmä aamu. Sitten palelinkin koko reissun ajan joten vaatetukseen on kiinnitettävä aivan erikoista huomiota jos tuota Suomessa suunnittelee ajavansa. Eväiden puolesta ei tee tiukkaa, matkalla löytyy kyllä mestoja missä voi napostella. Kunnon safkaa en suosittele matkan aikana, voipi alkaa väsyttämään vähän enempi mitä tarvis on. Lisäksi kunnon yöunet on alle otettava niin jaksaa paremmin istuksella pyörän selässä.
Eli ens kesän keskiviikkona taas lähdetään, ihan omaksi huvikseni sen ajelen enkä aio papereita mihinkään lähetellä.
Siinä kohti aamua ajamisessa vain joku natsasi kohilleen, aivan mahtavan upea ja internaalinen olemassa olemisen kevyt tunne painellessa Suomen kauniissa suvessa.
Tuo SS1000:n riittää minulle vallan mainiosti, sen verran meni paikat jumiin tuonkin reissun aikana, että pyörä sai olla reissun jälkeen rauhassa pari viikkoa.

confused_orig.gif
Jälkikäteen aateltuna vi*uttaa koko tsemppaaminen, kun ajos meni kuitenkin wi*uiks... Ja toi vodka... Toinen pieni ahdistuksen aihe, se saunakin olis pitäny nähdä
cool.gif
. Itteasiassa, yks oletus kyllä on, että jos oltas alkuperänen reitti ajettu, niin SS1000 olis ny suoritettu, mutta reittimuutos kesken ajon ei ehkä ollut viisain mahdollinen... Kaikki nyt vaan ei tule selvinpäin mieleen...

Jos noita reittejä miettii, niin varmanpäälle pelatessa tekee kotimaassa reittisuunnitelman Genimapilla ja muistaa JOKA JUMALAN NURKASSA OTTAA KUITIN!!! EI TARVII OLLA TANKKAUSKUITTI, vaan riittää vaikka suklaapatukan ostaisi... Ja sitten reilusti ylimäärästä, siinähän sitä on ohjenuoraa. Mulla ei tullu vaatetuksen kanssa ongelmia, oikeastaan ainoastaan kädet paleli, hanskat olis saanu olla hiukka erilaiset.

JJJ... Lähetkö revanssireissulle 2.5.
cool.gif
Vedetään toi sama reissu, MUTTA lähetään ajamaan kukin tahoillamme aamuyöstä, niin päästään varmaan vähän helpommalla, NIIN ja tehdään reittisuunnitelma Genimapilla, eikä tolla Zumon ohjelmistolla
wink.gif

EDIT: niin, siis koitan kutsua itteäni saunomaan
cool.gif
Ilman muuta otetaan uusiksi, mutta tuo 2.5 kuullostaa vielä aika kylmältä ajalta. Siis mulle etelässä asuvalle. Puhuttiin asiasta sunnuntaina tämän keskeyttäneen kaverinkin kanssa. Saunomistahan voisi taas yrittää
tounge.gif
Viimeksi en olisi siihen varmaan pystynyt. Sen verran tasaraha oli kotiin saapuessani. Mietiskelin itsekseni miksi se ajaminen oli sulle niin helppoa.. Se on varmaan se teidän kraanavesi,tulee kofeiinit ja tauriinit sen mukana ? Muuten, se vodkapullokin on tuossa lattialla, korkkaamattomana. Onneksi on mp-messut, jos vaikka innostuisi johonkin matkalehmään millä tuon reitin voisi ajaa malboro suussa ettei tartte aina niitä turhia tupakkitaukoja pitää
smile_org.gif

>Yhden ajaneena jäin heti koukkuun, pakko perseillä uudestaan.
Mulle jäi sellainen fiilari, että SS1000 riittää ehdottomasti! Väsyneenä muutun (totaali-) kusipääksi ja saatan hönöillä liikenteessä?
confused_orig.gif
Kaiken muun (no melkein!) sitä kestää, mutta väsyminen ja väsyneenä touhuaminen on kiireen ohella yksi maailman v-mäisimmistä asioista.

Ensi kesänä BB1500 /36 tuntia, saa meinaan nukkuakkin välillä.

Ajatuksena on ajaa nyt nopeammin eli Tukholmasta Malmön sillan yli ja eteenpäin Flensburgiin ja Hampuriin ja Bremenin ja Trierin / Luxemburgin kautta kohti Lyonia ja pientä kylää Marseillen lähellä.
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif

Tietääkös kukaan, pitääkö Ranskan motareilla maksaa moottoripyörästä ja kunka paljon?

Hyvä kysymys, oon harkinnut silloin tällöin. Kysymys on itsensä voittamisesta, näin olen funtsinut. Mutta onko järkee?
50 v. en tiedä kestääkö kroppa... saan ehkä saman olotilan treffatessa oman kerhon tyyppejä ja custoimeilaan porukassa leppoisasti. Mieluummin ajellen wifen kaa vaikka eurooppaa ympäri ja rauhalliseen tahtiin...Onnea kaikille jotka ajavat rautaperseiksi
smile_org.gif

Mulla on ollu ajatuksissa perseillä ens kesänä... vielä ei ole tarkempaa suunnitelmaa eikä ajokaveria mutta onhan tässä aikaa
062802moto_prv.gif

Ensi kesänä BB1500 /36 tuntia, saa meinaan nukkuakkin välillä.

Tietääkös kukaan, pitääkö Ranskan motareilla maksaa moottoripyörästä ja kunka paljon?

Jos moottoriteitä ajelee, ehtii tuolla välillä vetää koko yön sikeät.

Kolikoita/luottokortti taskuun. Kymppiä enempää en maksukopilla muista pulittaneeni, yleensä muutamia euroja, mutta taksa vaihtelee eri osuuksilla.ViaMichelin laskee motaritullit eri pätkille (myös moottoripyörälle: Driving directions, Your settings, Vehicle type). Pikakokeilulla viitisenkymppiä riittää Välimerelle mennessä.

Back