Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiinalaiset pukkaavat litiumakkuja kiihtyvällä tahdilla ja A123 ei enää saa kaupaksi. 10x hinnalla. Jenkit molajavat, kun sinne meni 250M$ veronmaksajien tukirahoja.
Ookkohan nää mahtanu jaksaa lukee tätä kaks päivää vanhaa triidii kokonaisuudessaan ollenkaan...?![]()
Oon mä lukenu mutta olin kyllä onnistunut skippaamaankin tossa jotenkin pari linkkiä.
Itseasiassa nyt luin viellä uusiksi ja silmiin osu tämä:
KLIKS
Tossa on aika selkeesti toi kytkentä esitetty ja näyttää muutenkin pirun toimivalta paketilta. Tossa viellä munkin rajallinen ymmärrys riittää siihen miten saan kaikki ylimääräiset virtaa tarvitsevat kikkulat kiinnitettyä tohon.
Mitä mä ehkä hain tossa aikasemmassa oli se että ilmeisesti aika moni kytkee noita 4200:a 2kpl rinnan eikä käytä yhtä 8400:Sta. Mietimpä siis että miksi toimia näin jos saman saa aikaiseksi yhdellä paketilla.
Tuo varmaan vaikuttanu. Tosin noissa keskuteluissa mitä on lueskellu aika paljon tuntuu painoarvoa olevan aidolla.
Liekö niin uutta tekniikaa ettei oo vielä Kiinanmaalla opittu kopioimaan tarpeeksi hyvin vielä.
Muistelen et joku oli tilanu 100 kpl paketin kiinan kennoja niistä oli tullessaan jo muutama pimeänä, halvaksi ne silti tais tulla. - tää tosin on muistikuvaa kun noita sivuja selailin ja lueskelin nopsaan.

Ihan mielenkiinnosta. Kuinka tuollainen 4.6 Ah akku pyörittelisi kylmää tonnista twiniä?
1000cc rivinelonenhan noilla pyörii kuin ompelukone. Olen muualta kuullut, että lähinnä Ducateissa ja liian isoissa enskoissa voisi loppua voima kesken ja pitäisi olla pykälää isompi patteri.
Hieman ehkä offtopic, mutta itsekin "tuutti"hondan omistajana ihmettelen miksi tuollaiseen malmikasaan pitäisi pistää 4kg kevyempi patteri? En usko että kukaan pystyy hanurillaan painonpudotuksen tuomaa suorituskykyä todentamaan...
-tuomas-
Tai sit 8 riittää, ducatissakin:
http://www.moottoripyora.org/keskus...0-Litiumakku?p=5962103&viewfull=1#post5962103
Mulla on pari vuotta ollut A123 akku ilman mitään ongelmia. Eikä ole vieläkään tarvetta balansointiin.
"Here's a battery for your motorcycle that weighs in at under 2 lbs! It's only 4 x 2.5 x 2 inches in size. It has approximately 200 cold cranking amps and 4.6Ah capacity.
This battery successfully cranked my 1200 Sportster 6 times in a row with almost no break or significant charge time (6 cycles of engine start followed by less than 10 seconds of run time, then shut down and repeat). The battery pack showed no sign of slowing down."
Jos karrikoidusti laskee arvoilla 200A ja 12V niin 4.6Ah akusta 98 sekunttia virtaa.
Jos keskiverto 1200 Sportster-kuski ajelee nolla/pakkaskeleillä, niin hyvä homma.
Klikkaa ko akun kuvaa; akun kyljessä lukee:"Peak current (<5 sec): 15A"
Akkuja laitetaan tietysti riviin sen verran, kuin kuhunkin laitteeseen tarvitaan.Eipä taida riittää niihinkään. Ko saitti mainostaa aurinkokennoja. Ehkä niihin ja johonki ledivalaistukseen.