eräs tuttavani tekee niin että vaihtaa itse öljyt vaikka takuun alainen pyörä, liike sitte tekee muut toimenpiteet, jotka takuu vaatii. ja kuulemma leima tulee vihkoon.
kuinkahan paljon tuossa säästäis, jos ite ne öljyt vaihtais, vaikka sillä hondan omalla öljyllä, ja loput teettäis huollossa huolto-ohjelman mukaisesti..?
säilyyköhän takuu edelleen normaalina tuolla menetelmällä..? takuun alainen pyörä itselläkin vielä..
Just tuossa bemun käytin huollossa, vaikka olinkin jo itse vaihtanut öljyt ja tehnyt vähän muutakin. Oli melkein pakko käyttää nyt, sillä pyörässä oli pikku vikaa ja takuu loppuu kuulemma päivälleen kun se 2 vuotta täyttyy. Olisi siis keväällä saattanut tulla kiire.
Niin, se säästö.. 30 tkm isohko huolto liikkeessä maksoi 295,- Lisäksi oma huolto, joka maksoi 4 l Delvacia, pari desiä peräöljyä ja öljynputsarin, sekä hieman K&N pesuainetta ja öljyä.
Eli tulisko tuosta vajaa 350,- yhteensä. Vastaavasta K 12 S huollosta joutuu merkkiliikkeessä maksamaan +-600 €. Selvennyksenä vielä se, että vein mopon huoltoon pakulla katteet riisuttuina, kun ne jo valmiiksi irti olivat.
Niin ja se vika.. Rengaspainetunnistin hieman kiukkuili kesällä ja sytytteli varoitusvalon pariin otteeseen. Vika taisi vaan olla itse aiheutettu, sillä olin vaihtanut eturenkaan venttiilin hatun ja se hattu oli rautaa. Aika pienestä kii, jos se sitten tuosta johtui. Ai miksikö se rautahattu? No, kun siinä oli sellanen haarapää, jolla saa venttiilin tarvittaessa irti.
Ja kyllä huollosta leiman kirjaan sain, eli oma huolto ei ainakaan tässä tapauksessa vaikuttanut takuuseen pätkääkään.
Kun mitä vaan ajokkia vien huoltoon, niin omat öljyt on yleensä aina mukana. On ne pyörä- ja autokorjaamoiden öljyt niin suolaisesti hinnoiteltuja, että melkein laillistettu ryöstö tulee mieleen.