Japsi pyörä vaihtuu HD:ksi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jankku73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jankku73

MotOrg ry
Terveeks

10 vuotta takana moottoripyöräilyä Japsivehkeillä, nykyinen pyörä Honda CBR XX. Tuli taloon rouvalle pikku Sportsteri ja käynyt sillä ajamassa muutama sata kilometriä ja nyt on niin hirveä HD kuume et savu nousee korvista. Eli toivoisin apua mallivalinnassa, lähinnä kiinnostaisi tietää, että onko joissain tietyissä vuosimalleissa / moottorityypeissä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon, haluaisin kuitenkin pyörän, joka on suht varmatoimiminen. Onko esim. merkitystä onko kaasari / ruisku, jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon? Rahaa on käytettävissä n. 15 000 €. Tässä muutama vaihtoehto mitä oon kattonu:

http://www.nettimoto.com/harley-davidson/dyna/1095916
http://www.nettimoto.com/harley-davidson/dyna/1084261
http://www.nettimoto.com/harley-davidson/dyna/1068146

Eli jotain custom tyylistä kattelen, ei mitään touring mallia. Kiitoksia kovasti jos joku vaivautuu kommentoimaan..

Jani
 
Eipä noissa juuri eroa ole, noista ottaisin ton pinnavanteisen FXD Customin.

Miettisin kuitenkin hiukka uudenmman hommaamista, 2006 malleihin Dyniin tuli uusittu runko ja jämäkämpi keula paksummilla 49mm putkilla ja kolmioilla ja 6-vaihteiset lootat, vuodeksi '07 tuli jo sitten koneeksikin TC96 edellisen TC88:n tilalle... no menee kyllä hifistelyksi, kaikki ne on hienoja ja hauskoja ajaa, kahden ison mukin takominen on aikamoista terapiaa
smile_org.gif
 
Ai joo... fiksuinta on esittää noi kysymykset H-DCF:n boardilla;
H-DCF Juttutupa, sieltä kysymällä saat relevanttia tietoa, täällä tuppaa olemaan hiukka tota taustakohinaa...
 
EVO-koneinen softaili... tai Dyna... tai FXR, mut jos selkeesti Customia ni EVO-Softail.

Miksikö? No Softailiin saa parhaiten valmist tehdastekoista tai pajatekoista rakentelukilkettä ja käyttökoneena EVO on parasta mitä on tuolta Milwaukeesta tullut. Eihän EVO:ssa ja TC:ssä nyt muuten niin ihmeesti ole eroa, mutta EVO:ssa ei jakopäässä ole vitjoja ja laahaimia. Ilman muuta kaasaripelinä.
 
Juu kiitoksia kommenteista

En minä nyt osaa tehdä eroa tyttöjen ja poikien pyöristä, moottoripyörä on moottoripyörä ja tuo 48 Sportster on aivan helvetin hieno, samoin kuin Nightster, hyviä vaihtoehtoja molemmat ja jos jo 883 Sportster low antoi sellaiset ajofiilikset mitä en oo yhdelläkään japsipyörällä saanut... Jotenkin vaan oon ihastunut tuohon vm 2000 Glideen. En tiedä onko järkevää ostaa moottoripyörää ulkonäyn perusteella, mut eiköhän tää koko homma perustu muutenkin aika paljon tunnepuoleen, kuka tykkää mistäkin.

Mut se on aivan varmaa, et Honda vaihtuu HD:ksi. Hyvää ajokautta kaikille merkistä riippumatta  
062802jumpie_prv.gif


Jani
 
Minullakaan ei ole HD:stä kokemusta. Olenhan toki nähnyt ja kuullut ja paria ajanutkin, mutta en ikinä omistanut tahi rakennellut.
Ekaksi tulisi mieleen, jos sellaisen hommaisin, että softail, esim. 1600  night train tai v-rodi vois olla semmosia oikein messeviä pelejä!  
smile_org.gif

Minä olen nykyisin semmonen kermaperse, että en enää kaasaripelejä kelpuuta.
Kuulemma ovat pirteiksi myös kehuneet noita twin cameja ja rodia tottakai!

....ja tää menee kyllä ihan mutulle jo, mutta softaileissa taitas olla kuitenkin myös aikas lailla hyvin tuota rakentelupotentiaalia....tietty onhan sitä joka hoodessä, mutta ainakin tuo softin takahaarukkaratkasu näyttää sellaiselta, että se suorastaan vaatii leveää takaläskiä. Varmasti on laitettavissa vaikka johonkin sellaiseen malliin missä on stereona iskarit sivuilla, mut teetättääkö moinen sitten enempi työtä
confused_orig.gif
 
En tiedä onko järkevää ostaa moottoripyörää ulkonäyn perusteella, mut eiköhän tää koko homma perustu muutenkin aika paljon tunnepuoleen, kuka tykkää mistäkin.
Hei, täs maas on talvi ja kallista ja kaikkea, et ihan oikeasti tuskin on millekään moottoripyörälle oikeasti mitään muuta järkisyytä kuin Ma_Tahtoo! Jos tiedät minkämoisen tahdot, niin yhtälöhän on hyvin helppo! Ulkonäkö on parhait perusteit näis härveleissä.
 
Minä olen nykyisin semmonen kermaperse, että en enää kaasaripelejä kelpuuta.
En minäkään autoissa tai venekoneissa, mut HooRee on oikeasti halavatusti simppelimpi laite minkä kanssa elää ilman ruiskua. HooDees on kuitenkin vain se yks kaasari ni se ei esmes mene synkasta, ku keskenään on paha olla epätahdissa. Struutta tuo helkutisti lisää vika-altista elektroniikka ja muita turhia komponentteja.
 
En minäkään autoissa tai venekoneissa, mut HooRee on oikeasti halavatusti simppelimpi laite minkä kanssa elää ilman ruiskua. HooDees on kuitenkin vain se yks kaasari ni se ei esmes mene synkasta, ku keskenään on paha olla epätahdissa. Struutta tuo helkutisti lisää vika-altista elektroniikka ja muita turhia komponentteja.
Se voi olla kyllä totta ja varmasti tulee tuolta rivi 4 kaasarijumpasta tuo ruiskun kannatus jne.

En oo kuullu, enkä kyselly, mut mites nuo ruisku tc koneet sit pelailee? Kai ne silti aika huolettomia on?
 
Minä olen nykyisin semmonen kermaperse, että en enää kaasaripelejä kelpuuta.
En minäkään autoissa tai venekoneissa, mut HooRee on oikeasti halavatusti simppelimpi laite minkä kanssa elää ilman ruiskua. HooDees on kuitenkin vain se yks kaasari ni se ei esmes mene synkasta, ku keskenään on paha olla epätahdissa. Struutta tuo helkutisti lisää vika-altista elektroniikka ja muita turhia komponentteja.
Allekirjoitan kyllä tämän, enemmän elektroniikkaa = enemmän mystisiä sähkövikoja. Ei taida onnistua prätkän buuttaus niinku tietokoneen et virrat pois ja muutama kirosana ja taas toimii, ehkä...

Jani
 
Itse ajelen rivi-nelos koneisella japsilla, eikä mulla ole kuin lyhyt ajokokemus yhdellä 883 HD:lla viime kesältä. Oli kyllä mielenkiintoisen ristiriitaiset tunteet herättävä pyörä.  Toisaalta tuntui että tää on aivan hirveä paska ja silti tunne ajaessa oli että v..tu tää on hienoo.  Kaikki asiat ei vissiin oo aina järjellä selitettävissä.
 
Hei, täs maas on talvi ja kallista ja kaikkea, et ihan oikeasti tuskin on millekään moottoripyörälle oikeasti mitään muuta järkisyytä kuin Ma_Tahtoo! Jos tiedät minkämoisen tahdot, niin yhtälöhän on hyvin helppo! Ulkonäkö on parhait perusteit näis härveleissä.
Järkisyytä en löydä minäkään umpimotoristina tälle lajille
smile_org.gif


Tänään just viimeks kaffeella "paikallisessa" totesin yhdelle fillaristille: Sulla on sentään jotain hyötyy tosta lajista (kuntoilu), mulla on vaan kivaa
wink.gif


Alkuperäiseen: niin samanlaisia kaikki linkin pyörät. Ota ihan mikä vaan, sairastut kuitenkin tautiin
biggrin.gif
...ja alat muunnella sitä pyörää
biggrin.gif
 
Itse ajelen rivi-nelos koneisella japsilla, eikä mulla ole kuin lyhyt ajokokemus yhdellä 883 HD:lla viime kesältä. Oli kyllä mielenkiintoisen ristiriitaiset tunteet herättävä pyörä.  Toisaalta tuntui että tää on aivan hirveä paska ja silti tunne ajaessa oli että v..tu tää on hienoo.  Kaikki asiat ei vissiin oo aina järjellä selitettävissä.
Veit sanat suustani, Hondan jälkeen tuntui et ei kulje mihinkään, jousitus pohjasi aina välillä yms. mut silti oli hymy korvissa aina ajolenkin jälkeen, jotenkin sai aivan uuden fiiliksen moottoripyöräilyyn. Moottoripyöräily ylipäätään ei taida olla järjellä selitettävissä...
 
Itsellä kävi sama homma tässä viime viikolla. Viime vuodet on menty kyykyillä ja motoilla. Nyt sitten tuli se MA-TAHTOO efekti ja kaks päivää on nyt menty V-Rod musclella ja hymy ooon leveä. Eihän tuo mikään raketti edellisiin verrattuna ole mutta ehdottomasti mukavin peli jos haluaa ajella sellaisia nopeuksia että kortti pysyy taskussa
062802moto_prv.gif
 
Softi vs Dyna vs Spora: Kaveri vertasi suht' osuvasti Sporan olevan kuin ajaisi ratakiskolla, Softi kuin keinutuoli ja Dyna lähinnä "normaalia" moottoripyörää.
Ei mikään ole toistaan parempi, kaikki erilaisia mutta silti samanlaisia. Itse valitsin aikoinaan Dynan ajettavuuden vuoksi; spora oli myös mielessä mutta kaksipäällä Dynassa on rutosti enemmän tilaa.

Ja tosi on että noilla nauttii ajamisesta laillisilla nopeuksilla, muuta kuin potkaisee hauskan "klonks" äänen säestämänä ison sisään ja alkaa nautiskelemaan elämästä ilman stressiä
smile_org.gif


Mulla olis muuten mökillä FXD Sportin säädettävät takapamput joutilaana jos joku tarttee, ei ne nyt mitkään Öhlinsit ole mutta paremmat kuin vakiot joissa pelkkä esijännitys.
 
En oo kuullu, enkä kyselly, mut mites nuo ruisku tc koneet sit pelailee? Kai ne silti aika huolettomia on?
Onhan ne, jos pitää stockina ja vaihtaa öljyt/filsut ajallaan ni satkun paikkeil vois tsekata ne laahaimet ja sit taas mennä. Noi vaan harvoin osaa kovast kauaa pysyä ihan stockina niin ruisku tuo lisää haasteita kaikkiin isompiin muutoksiin.
 
En oo kuullu, enkä kyselly, mut mites nuo ruisku tc koneet sit pelailee? Kai ne silti aika huolettomia on?
Onhan ne, jos pitää stockina ja vaihtaa öljyt/filsut ajallaan ni satkun paikkeil vois tsekata ne laahaimet ja sit taas mennä. Noi vaan harvoin osaa kovast kauaa pysyä ihan stockina niin ruisku tuo lisää haasteita kaikkiin isompiin muutoksiin.
No ekana mullekkin mieleen tuli, että jos pihassa tuommonen kampe ois, niin varmaan siihen tulis äkkiä kaikkea pientä hengitysparannusta ja tuota tuota...hhhmm kohta se ois jo 2 litrane ja...  
biggrin.gif


No joo varmaan perus putki ja bensansaanti virit tulis tehtyy, en  minä tuommosta kuitenkaan ihan äärivirittämiseen hommais...enempi naatiskeluun  
sport05.gif
 
Minä olen nykyisin semmonen kermaperse, että en enää kaasaripelejä kelpuuta.
En minäkään autoissa tai venekoneissa, mut HooRee on oikeasti halavatusti simppelimpi laite minkä kanssa elää ilman ruiskua. HooDees on kuitenkin vain se yks kaasari ni se ei esmes mene synkasta, ku keskenään on paha olla epätahdissa. Struutta tuo helkutisti lisää vika-altista elektroniikka ja muita turhia komponentteja.
Silti se "tiuuuuuuuuu" ja sit patatatata! rulaa.
Eli struutan ääni, kun kerää paineet ja sit tulille.
Ja talvisäilytyksestäkin pari pyörähdystä ja käyntiin.
Ei sahaamista.
 
Silti se "tiuuuuuuuuu" ja sit patatatata! rulaa.
Eli struutan ääni, kun kerää paineet ja sit tulille.
Ja talvisäilytyksestäkin pari pyörähdystä ja käyntiin.
Ei sahaamista.
Niin, mitä kukin arvostaa. Eipä mun kaasutin EVOa tarvinnut lainkaan sahata ja aiemmat kun oli ilman sähköstarttia niin ei mitään ongelmaa säilytyksen jälkeen potkasta käyntiin... puolilämmin kihvelipää teki joskus hieman hikeä...
 
Back
Ylös