Jarrumerkki?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mulleteer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mulleteer

New member
Termiin törmää aina välillä mutten haulla tai googlettamalla löytänyt mitään selvää selitystä.

Mitä sillä tarkoitetaan? Liittyykö jotenkin "apexiin" joka kait tarkoittaa kohtaa, jossa ollaan lähimpänä radan sisäreunaa?
 
Se on paikka josta jarrutus aloitetaan. Yleensä radalla jokin asfaltissa oleva ura tai muuten selvästi näkyvä paikka tms.
 
Se on paikka josta jarrutus aloitetaan. Yleensä radalla jokin asfaltissa oleva ura tai muuten selvästi näkyvä paikka tms.
Jokaisella kuljettajalla on siis joku itse valittu jarrumerkki, elikkä radalle ei ole mitään tälläisiä valmiiksi laitettu?

Huomasin Ahvenistolla jotain merkkejä, viivoja ja kylttejä (50, 100, tms) mutta en huomannut kysyä mikä tarkoitus niillä on.
 
Se on paikka josta jarrutus aloitetaan. Yleensä radalla jokin asfaltissa oleva ura tai muuten selvästi näkyvä paikka tms.
Jokaisella kuljettajalla on siis joku itse valittu jarrumerkki, elikkä radalle ei ole mitään tälläisiä valmiiksi laitettu?

Huomasin Ahvenistolla jotain merkkejä, viivoja ja kylttejä (50, 100, tms) mutta en huomannut kysyä mikä tarkoitus niillä on.
Juuri näin. Mitään "pituushyppääjien ponnistusmerkkejä" siellä ei kuitenkaan ole
wink.gif


Voihan noita kilpiäkin pitää merkkeinä, mutta harvemmin vaan osuvat oikealle kohdalle.
 
Kilvet kertoo kuinka pitkä matka mutkaan on... Varsinaisesta tarkoituksesta en sit tiiäkään.
tounge.gif
 
Se on paikka josta jarrutus aloitetaan. Yleensä radalla jokin asfaltissa oleva ura tai muuten selvästi näkyvä paikka tms.
Jokaisella kuljettajalla on siis joku itse valittu jarrumerkki, elikkä radalle ei ole mitään tälläisiä valmiiksi laitettu?

Huomasin Ahvenistolla jotain merkkejä, viivoja ja kylttejä (50, 100, tms) mutta en huomannut kysyä mikä tarkoitus niillä on.
Juuri näin. Mitään "pituushyppääjien ponnistusmerkkejä" siellä ei kuitenkaan ole  
wink.gif


Voihan noita kilpiäkin pitää merkkeinä, mutta harvemmin vaan osuvat oikealle kohdalle.
Kyllähän nuo laput osuvat aika hyvin kohdilleen monellakin radalla..

Fiilispohjalta jarruttaessa itsellä ei ainakaan osu kovin hyvin jarru kohdalleen.. Noita tolppia, kylttejä yms. voi käyttää myös siten että "hiukan tuon kyltin jälkeen" tai "vähän ennen tuota rengaspinoa" jne..

Tuolla metodilla sitten saa sitä jarrua myöhäistettyä/aikaistettua tarpeen mukaan. Fillispohjalta tarkkuus kärsii, tosin kai sitä löytyy joku guru joka vetää intuitiolla paremmin!



- T -
 
Jarrumerkki on paikka jossa jarrutus alkaa, mutta muuttuu aina sitämukaan miten hyvin / huonosti olet päässyt ulos edellisestä mutkasta, kääntöpiste ei muutu.
wink.gif
 
Back
Ylös