Jarruremonttia

1. Edelleen on perusmittaus tekemättä. Ruuvi pohjaan käsin, mitataan ruuvin kannan ja rungon väli, sitten mitataan banjot + prikat, koko nipun paksuus. Vähennetään viimeksi mainitusta mitasta ensiksi mainittu ja katsotaan mitä tulee?

2. Jos aina vuotaa vaan, on joko rungon tiivistepinnassa vaurio tai runko halki, josta vuotaa. Tai sitten kiristetty rungosta kierteet pilalle, ajaa sitten pulttia niin vinoon ettei kiristy enää.

3. Letkujen järjestys ei liene vaikuttanut vuotoon, joten vuodon pitää olla siinä runko-osassa.

4. Valokuvista voisi jotain päätellä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos aina vuotaa vaan, on joko rungon tiivistepinnassa vaurio tai runko halki, josta vuotaa. Tai sitten kiristetty rungosta kierteet pilalle, ajaa sitten pulttia niin vinoon ettei kiristy enää.
Tämä saa äänen. Tiukattu runko/kierre muhjuksi.
 
Tää neuvvominen asialliseen tulokseen ei ole kauhean palkitsevaa, jos asioita ei tehdä ajatuksella.
KAIKKI aftermarket osat on AINA syytä verrata alkuperäiseen ennen asennusta. Mallikohtaisissa ns.bolt on sarjoissa on yllättävän usein joku käpy ollut.
 
Tää neuvvominen asialliseen tulokseen ei ole kauhean palkitsevaa, jos asioita ei tehdä ajatuksella.
KAIKKI aftermarket osat on AINA syytä verrata alkuperäiseen ennen asennusta. Mallikohtaisissa ns.bolt on sarjoissa on yllättävän usein joku käpy ollut.
Juuri näin. Viimeksi oli Busa johon oli laitettu hienot tarvikevivut. Ei lähtenyt oikein käymään kun kytkimen mikro ei toiminut normaalisti ja jarrukahva meni liian syvälle niin ei pystynyt normaalisti jarruttamaan.
 
Ei jaksa taistella enempää vaihdan orkkisletkut kuhan prikkakauppa aukee,jarrunipatki näköjään vuotaa:)
 
Vuodothan ei nyt välttämättä enää lopu niillä vanhoilla letkuilla. Uudet nipat ainakin tarvii vaihtaa, jos ne vuotaa nyt kun kartiot lytyssä. Mulle aikanaan murjovat ne valtuutetussa huollossa paskaks k9:ssä, kun takuuaikana teetin siä töitä. Sitten meillä on viä mahis, että se pääsylkkä on ottanut asennusvauriota.
 
Vaihdan orkkis letkut takas kuhan ehdin,en usko että pääsylkky on ottanut kipeetä,noi nipat tarttee varmaan tilata alkuperäisenä suzukilta??
 
Autovaraosa liikkeeseen soitin löytyy hyllystä monen mittasta M7 nippaa,pitää nappasta alkuperäinen matkaan ja mennä tiskille vertailee jos löytys sopiva suzukilla kestää viikon tilata,jos vaikka sais jarrut viikonlopuks kun on ajokelejäkin lupailtu:)
 
Muistaakseni ainakin Stormilta saa myös Quickbleeder-nippoja, joissa on sisäänrakennettu takaiskuventtiili.
 
Muistaakseni ainakin Stormilta saa myös Quickbleeder-nippoja, joissa on sisäänrakennettu takaiskuventtiili.

Kyllä saa, mutta mallikappale (tai vähintään tieto kierteen koosta ja noususta) piti ainakin Tampereella olla mukana. Viime viikonloppuna juuri ostin... Hintaviahan nuo on, M8 tais olla reilut 14 euroa ketaleelta, mutta on se kyllä hemmetin kätevää vaihtaa nesteet noilla.
 
Autovaraosa liikkeestä sain nipat,orkkis letkut paikalleen ni eikö perkle nipat oo 9mm kannalla,eihän mulla sellasta avainta oo,töitten jälkeen mätänettiin hakee avain ja taas yritetään.
Mittailin piruuttaan sitä banjoo vielä tarkemmin ei oo pohjannut missään vaiheessa.
Jos se pääsylkky on nyt paskana niin mistä sais edullisesti toisen tilalle?
 
Autovaraosa liikkeestä sain nipat,orkkis letkut paikalleen ni eikö perkle nipat oo 9mm kannalla,eihän mulla sellasta avainta oo,töitten jälkeen mätänettiin hakee avain ja taas yritetään.
Mittailin piruuttaan sitä banjoo vielä tarkemmin ei oo pohjannut missään vaiheessa.
Jos se pääsylkky on nyt paskana niin mistä sais edullisesti toisen tilalle?

Lyhimmällä varoituksella tuurilla täältä. Muuten ebay.
 
Autovaraosa liikkeestä sain nipat,orkkis letkut paikalleen ni eikö perkle nipat oo 9mm kannalla,eihän mulla sellasta avainta oo,töitten jälkeen mätänettiin hakee avain ja taas yritetään.
Mittailin piruuttaan sitä banjoo vielä tarkemmin ei oo pohjannut missään vaiheessa.
Jos se pääsylkky on nyt paskana niin mistä sais edullisesti toisen tilalle?

Mulla saattas olla vakio pääsylkkä tallessa
 
Käyköhän K7/8 isogixun sylinteri? Mulla taitaa olla uusi paketissa. Suzukilta tullut recall osa. Käytössä on Brembo.
 
Käyköhän K7/8 isogixun sylinteri? Mulla taitaa olla uusi paketissa. Suzukilta tullut recall osa. Käytössä on Brembo.
Räjäytyskuvien perusteella niissä ois eroo ainakin se tiiviste sokkarengas hässäkkä on siinä sivussa kun L11 se tulee päältä,mut ei sillä kai väliä,oisko uudempi kapeempi sitten.
Onko se sinun sylkkä kasassa kahvoineen vai pitääkö itte laittaa kilkkeet sisään ja oma kahva?
 
Käyköhän K7/8 isogixun sylinteri? Mulla taitaa olla uusi paketissa. Suzukilta tullut recall osa. Käytössä on Brembo.
Miten mä muistasin et ku mulle vaihdettiin kooseiskaan sylkkä recalina ni se oli just tollane mikä täs nykysessäkin et jarruneste säiliöltä tuleva letku tulee siihen päälle ei sivuun niinkuin k7/k8 orkkis,viititkö katttoo kumpi se ny on laita vaikka kuva,nakkilan pyörän ja mopon sivulta ainakin pääsee vertaa räjäytyskuvii.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös