• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Jononkerääjä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaPa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MikaPa

New member
Noniin,

Nyt tulisi pikkaisen palautetta näin kotilokuskin näkökulmasta.
Tänään n. klo 17.00 Hanko-Hyvinkää tien ja Lohjan vesitornin välillä ajanut violetti Kawasaki ZZR 600 CN-!!! suuntana Lohja.
veryangry.gif

Tämä varmasti motoristiksi itseään kutsuva henkilö, voisi nostaa hieman katsettaan etupyörästä.
Tuolla välillä on suurimmaksi osaksi 80Km rajoitus, tämä motoristi ohitti kolme 80Km rajoitusmerkkiä reagoimatta yhteenkään.
033102ass_1_prv.gif

Voitte arvata minkälainen jono taakse muodostui, kun ajetaan 70Km mittarinopeutta 80Km alueella.
Muutamat kotilokuskit ehtivät jo kiivastua tehden melko agressiivisia ohituksia, mukaan lukien yksi kuorma-auto.
Tämmöiset ihmiset sitten varmaan kirjoittavat tännekin sivuille ja valittavat kun autot roikkuu takapyörässä kiinni.
Voi hyvä tavaton, jos on niin sokea tiemerkinnöille tulisi pysyä kyllä kotona.
Jos kaveri tunnistaa itsensä tästä kirjoituksesta, tai joku kaverinsa, niin olisi syytä kyllä hieman miettiä/huomauttaa asiasta.  
033102bebe_1_prv.gif

Asia ei sinäänsä mulle kuulu, mutta nythän on niin, että nopeus rajoitukset on kuitenkin MAKSIMI nopeuksia, ei minimi!!!
Tykkäätkö että joku sekaantuu sun asioihin?? Sillä mopolla voi olla vaikka mitä hyviä syitä siihen, että ajaa alle nopeusrajoituksen.
Jos se kokee, että turvallinen matkanopeus on 65km/h, niin se on silloin, pidit siitä tai et!!!
mad.gif

Myönnän kuitenkin, että voisi mopilija kuitenkin ajaa reunassa ja helpottaa ohituksia jos sillä on vaikka jotain ongelmia.
tounge.gif

Jos Kawasakin mittari näytti 80 nopeutta.

Itse ainakin ajan oman mittarini mukaan, se on ainoa oikea tapa.
Kenen mittari näyttää tasan oikeaa nopeutta, heittoa voi olla kumpaansuuntaan tahansa.

Kerkisit kuitenkin kotiin?

Ymmärrän kyllä ärtymyksen, tollanen voi joskus olla äärettömän ärsyttävää.

Kuitenkin, vanhalla tielle jättävällä, kesken kaiken hyytyvällä Mazdalla sekä turbovikaisella Camryllä ajaneena jotenkin on oppinut sen, että jos joku ajaa hiljaa tai muuten tekee kummallisuuksia tien päällä, siihen voi olla ihan hyvä syykin. Nimim. se saattaa itse kuskiakin nolottaa ihan vitusti jos on tien tukkona
blush.gif

Yhtälailla ne ois roikkunnu sen Kawan takarenkaassa jos ois ajanu satasta...

Se on toi autoilijoitte konsti yrittää provosoida motoristeja joko hautuumaalle tai poliisin kortinkeräilykampanjaan.
biggrin.gif

Saattoi olla että kaveri oli ekaa tai tokaa kertaa puikoissa, muistan itseni viime kesältä. Jos vituttaa takana niin ohi vaan.

Kyseessä voi olla "tuore" motoristi.

Muistan ensimmäisen matkani Tampereelta Forssaan GS500:lla. Jokainen mutka hirvitti ja mietin, että miten sen pyörän saa tuonne mutkaan kääntymään. 80 alueella en ajanut edes kuuttakymppiä. Kulutuskin oli vain 3,5 l/100km, eli lujaa en ajanut
smile_org.gif
Joitakin vuosia myöhemmin samaisella pyörällä ajaessani kulutus pomppasikin 6,5 l/100km, taisi se nopeuskin tuplaantua.

Tänään pihatalkoita tehdessäni kiinnitin huomiota kotikadullani Nikinväylällä Tampereella 40 km/h rajoitusalueella paahtavaan motoristiin, vauhtia oli tuplaten sallittu, saattoi olla enemmänkin. Moottorin ulvonta ja pakoäänet kantautuivat vielä pitkän aikaa tämän humanterin ohitettuaan meidän kiinteistö.

PS. Mikä muuten on 80 km/h alueella oikea tavoitenopeus? Mieti asiaa säätötekniseltä kannalta.

Jep,

Joo, tietysti voitte olla oikeessa ja mä helv..n väärässä, niinku yleensä.
Tosin jos ois ollu vikaa, luulis että olis antanu tilaa...
anyway taisin olla vähän turhan kireä.
No, pyydetään nyt anteeksi sitten kaikilta ja nöyrästi
bowdown.gif

Ja pääsin kyllä sit kotiinki
biggrin.gif

Asia ei sinäänsä mulle kuulu, mutta nythän on niin, että nopeus rajoitukset on kuitenkin MAKSIMI nopeuksia, ei minimi!!!
Tykkäätkö että joku sekaantuu sun asioihin?? Sillä mopolla voi olla vaikka mitä hyviä syitä siihen, että ajaa alle nopeusrajoituksen.
Jos se kokee, että turvallinen matkanopeus on 65km/h, niin se on silloin, pidit siitä tai et!!!
mad.gif

Myönnän kuitenkin, että voisi mopilija kuitenkin ajaa reunassa ja helpottaa ohituksia jos sillä on vaikka jotain ongelmia.
tounge.gif
Nimenomaan, mitäs väliä muun liikenteen sujumisella on. Minähän ajattelen vain itseäni. Se tässä kusipäisessä kansassa on vikana, että ei nähdä omaa nenää pidemmälle. Jos ei uskalleta ajaa muun liikenteen mukana niin sitten on parempi jäädä kotiin.

Itsekkin olen ollut mopottimella tientukkeena ja naama punaisena kypärän sisällä.
Syy nynnimiseen oli vaihteistossa....
blush.gif

No ei nyt tehdä tästä mitään väittelyä, tilanne on ohi ja elämä jatkuu.
Minä osaltani olen jo laihtunut, vaikka kyllä se silloin vi...ti
biggrin.gif

Ihminen siellä tais olla kuitenkin puikoissa niinku mekin
sport05.gif

Siitä on aivan h*elvetin kauan kun olin autokoulussa, mutta jostain muistini lokeroista voin edelleen kaivella tiedon, että "hitaammin ajavan on annettava tietä nopeammin ajavalle". Siinä ei muistaakseni puhuttu mitään siitä, että ajaako nopemmin ajava ylinopeutta tai hitaammin ajava aivan "sallitun" yläreunassa. Tietä olisi kuitenkin annettava.

Ja nyt .. IHAN KOHTELIAISUUS SYISTÄKIN .. v*ittu ..

Ja nyt niille perässä hiihtelijöille
ÄLKÄÄ P*ERKELEET PROVOSOITUKO JOKAISESTA MITÄTTÖMÄSTÄ ASIASTA ..

Jos ottaa tiukoille niin menkää välillä vaikka kahville tai päiväp*anolle .. kuluu se aika siinäkin ...

Tämä on kaiken kaikkiaan ihan yksinkertinen juttu .. miten tää voi mennä näin vaikeeksi ..
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Hyvä nyrkkisääntö on se, että jos et halua ajaa yhtä kovaa kuin muut niin aja reilusti hitaammin kuin muut.

Tässäkin tapauksessa ohittaminen olisi ollut helppoa kaikille jos vauhtia olisi ollut vain 60, mutta kun joku jurmuttaa juuri vähän alle sallitun niin jono kasvaa, kukaan ei pääse helpolla ohi ja hermo menee kaikilta.

mad.gif

tounge.gif
Nimenomaan, mitäs väliä muun liikenteen sujumisella on. Minähän ajattelen vain itseäni. Se tässä kusipäisessä kansassa on vikana, että ei nähdä omaa nenää pidemmälle. Jos ei uskalleta ajaa muun liikenteen mukana niin sitten on parempi jäädä kotiin.
Ja jos minulla on "kiire", muut ovat velvollisia sopeutumaan minun vauhtiini.

On se kumma, vaika Suomen liikennetiheys on varmaan länsieuroopan väljintä, siitä huolimatta joillekin ei ole riittävästi tilaa.

Vähän ot, mutta terveisiä myös sille valopää rahtarille joka eilen iltapäivällä hämpän motarilla päätti ohittaa toisen rahtarin joka ajoi käytännössä samaa vauhtia. Siinä sitten aikani ihmettelin, että kumpi niistä voittaa, ja kun selvyyttä ei tullut, painelin pientareen kautta ohi. Sen mitä peileistä vilkuilin, niin sinne ne jäivät pojat rinnakkain rahtaamaan ja ihan vitunmoinen jono perässä.

br, Mikko

Vähän ot, mutta terveisiä myös sille valopää rahtarille joka eilen iltapäivällä hämpän motarilla päätti ohittaa toisen rahtarin joka ajoi käytännössä samaa vauhtia. Siinä sitten aikani ihmettelin, että kumpi niistä voittaa, ja kun selvyyttä ei tullut, painelin pientareen kautta ohi. Sen mitä peileistä vilkuilin, niin sinne ne jäivät pojat rinnakkain rahtaamaan ja ihan vitunmoinen jono perässä.
Törmäsin kerran motarilla samanlaiseen asiaan.
Ohitettava rekka ajoi Selkeesti hitaampaa, ennenkun tajusi että (ryssä)rekka lähti siitä ohi. Sitten junnattiin kahta kaistaa monta kilsaa ja odotettiin kumpi voittaa. Hirveet jonot perässä, tietenkin.
Luulis että ainakin ammattikuskeilla olis sen verta järkeä että ajattelisivat muitakin!

Elä suotta pyytele anteeksi tälläistä aihetta, nopeus rajoituksia tiputetaan kokoajan, joten itse katson sen kyltin nykyään ilmaisevan 3 nopeutta yhdellä kertaa maksimin, minimin ja turvallisen.

Itse toteutan tätä niin että jos joku ajaa alle "sallitun" niin ensimmäisen pysäkin jälkeen siirryn melko lähelle takapuskuria ja toisen jälkeen liimaudun kiinni puskuriin ja nostan vasemman jalan valmiiksi koe laudalla ettei vahingon sattuessa ainakaan molemmat jalat katkea.
Eli tunnustan että ei ole edes aikomusta yrittää jarrutaa, tunnustan myös että omaa henkeäni arvostan sen verran etten toteuta tätä isompiini, vain henkilöautoihin

Jos ei kyseinen kuljettaja omaa "henkeään" arvosta sen vertaa että suksii vi****n eli antaa tietä niin miksi hel******* minua pitäisi hänen hyvin vointinsa kiinnostaa
withstupid.gif

Ja ennenkuin kukaan kysyy että kenen mittarin mukaan niin kuten aiemmin mainittu minä seuraan omaa mittariani
033102bebe_1_prv.gif

Noniin,

Nyt tulisi pikkaisen palautetta näin kotilokuskin näkökulmasta.
Tänään n. klo 17.00 Hanko-Hyvinkää tien ja Lohjan vesitornin välillä ajanut violetti Kawasaki ZZR 600 CN-!!! suuntana Lohja.
veryangry.gif

Tämä varmasti motoristiksi itseään kutsuva henkilö, voisi nostaa hieman katsettaan etupyörästä.
Tuolla välillä on suurimmaksi osaksi 80Km rajoitus, tämä motoristi ohitti kolme 80Km rajoitusmerkkiä reagoimatta yhteenkään.
033102ass_1_prv.gif

Voitte arvata minkälainen jono taakse muodostui, kun ajetaan 70Km mittarinopeutta 80Km alueella.
Muutamat kotilokuskit ehtivät jo kiivastua tehden melko agressiivisia ohituksia, mukaan lukien yksi kuorma-auto.
Tämmöiset ihmiset sitten varmaan kirjoittavat tännekin sivuille ja valittavat kun autot roikkuu takapyörässä kiinni.
Voi hyvä tavaton, jos on niin sokea tiemerkinnöille tulisi pysyä kyllä kotona.
Jos kaveri tunnistaa itsensä tästä kirjoituksesta, tai joku kaverinsa, niin olisi syytä kyllä hieman miettiä/huomauttaa asiasta.
033102bebe_1_prv.gif
JOS olisit ajanut pyörällä ja töppäilijä olisi ollut auto, olisi vastaukset hieman toisenlaisia. Luulen ma.
baaa.gif

Siitä on aivan h*elvetin kauan kun olin autokoulussa, mutta jostain muistini lokeroista voin edelleen kaivella tiedon, että "hitaammin ajavan on annettava tietä nopeammin ajavalle". Siinä ei muistaakseni puhuttu mitään siitä, että ajaako nopemmin ajava ylinopeutta tai hitaammin ajava aivan "sallitun" yläreunassa. Tietä olisi kuitenkin annettava.
Juu, on kauan autokoulusta. Ehkäpä liian kauan. Tällaista sääntöä ei ole.

Sen sijaan ohitusta ei saa estää tarpeettomasti kiihdyttelemällä, ajolinjoja muutellen jne (ajolinjojen muutosta leinsplittauksissa ei siis saa tehdä). Ja ohittamaan ei saa lähteä, jos joku takaa tuleva on jo ohittamassa eli ylittänyt keskiviivan.

Kohteliaisuus liikenteessä on tietty erikseen, ei paljoa (yleensä) vaadi auttaa ohittajia, jos on itse hidas.

Helpommalla pääsee kun malttaa olla ottamatta pulttia moisesta. Mikäs hemmetin kiire loppujen lopuksi aina muka on?

Itse olen tietoisesti opetellut tarpeettoman kiireen merkitystä laskemalla "menetettyjä" muutamia minuutteja ja sekunteja. Ja olen todennut, että mieluummin ajan hymyssäsuin kuin otsa kurtussa ja kärsin ne "menetykset"
smile_org.gif

Laskekaas huviksenne paljonko aikaa menettää vaikka ajaisi 10 km 10 km/h "alinopeutta". Ja mitä merkitystä sillä menetetyllä ajalla on
nixweiss.gif

Back