R@gdoll
New member
Itse toteutan tätä niin että jos joku ajaa alle "sallitun" niin ensimmäisen pysäkin jälkeen siirryn melko lähelle takapuskuria ja toisen jälkeen liimaudun kiinni puskuriin ja nostan vasemman jalan valmiiksi koe laudalla ettei vahingon sattuessa ainakaan molemmat jalat katkea.
Eli tunnustan että ei ole edes aikomusta yrittää jarrutaa,
...
Jos ei kyseinen kuljettaja omaa "henkeään" arvosta sen vertaa että suksii vi****n eli antaa tietä niin miksi hel******* minua pitäisi hänen hyvin vointinsa kiinnostaa![]()
Asenteita näyttää olevan monenlaisia. Jospa joskus opit ottamaan huomioon myös muun liikenteen ja hieman joustavuutta. Tuolla liikenteessä on niin monenlaista menijää ja tilanne tuskin paranee sinun käytöksellä/asenteella.
Itsekkään en pidä alinopeutta ajavista, mutta olen huomannut, että alinopeuteen on yleensä joku "ymmärrettävä" syy.
Esim. vanha vaari työntää fiestalla viisari näyttäen piirua vaille 80 ja todellinen nopeus on piirun yli 70. Tuskin nostaa vauhtia, vaikka joku nuolee takapuskuria...
Toinen todennäköinen alinopeuden ajaja on uusi kokematon motoristi. Itsellä kaveripiirissä aloittelevia (nais) motoristeja, jotka ajaa aika rauhallisesti liikenteessä. Eräällä heistä on käytössä pärrä, jossa on todella suuri mittarivirhe ( n 10 km/h) ja neiti ajelee sallittua mittarinopeutta, jolloin takana löytyy ohittajia. Tuossa tilanteessa aloitteleva motoristi ei kyllä helpota ajamistaan, kun hermostuneita kanssakulkijoita työntää joka saumassa ohi. Siinä tulee pienelle motoristille turvaton olo. Itse olen koittanut opettaa, että mopolla on turvallisempaa ajella reipasta vauhtia, niin aloittelijaakaan ei säikytellä takaapäin. Varmastikin aiheen aloittaja on törmännyt juuri tälläiseen tapaukseen. Tuossa tilanteessa ei varmaan kannata käydä hiostaan ja tööttäileen, jos kuljettaja tuntee olonsa epävarmaksi jo ilman hiillostajia....
Eli hieman ymmärrystä (vaikka myös itselläkin joskus palaa pinna matelijoihin) Mopolla liikuttaessa ei onneksi tuollaiset tilanteet haittaa....