• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Joutsa CC

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MadMax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MadMax

New member
Holaa!

Parolasta jäi hampaankoloon turhanpäiväiset koneen stumppaukset ja muutkin poikamaiset virheet joten Joutsassa olis tarkoitus kohentaa ajoa. Varma tieto TiTun osallistumisesta jo onkin mutt mites muut?
 
Mieli tekisi lähteä ihan kokeilumielessä mukaan. Uskaltaisikohan?
tounge.gif
 
Koskakohan sinne ilmoittautuminen päättyy?

Tartteis eka kattoa noi Orimattilan ja Riksun kisat alta pois ja jos ehjänä niistä säilyy niin vois lähteä koittamaan. Meinaan noita kisoja ei kesälle ainakaan liikaa tunnu harrastelijalle olevan, joten mielellään sitä kävis rykäsemässä yhden parituntisen putkeen.
 
Ei ole tosta kisasta edes kilpailukutsua vielä joten en hengitystä pidättele vielä. Ajatus kyllä on että sinne voisi lähteä kokeilemaan taas jaksaako ajaa putkeen. Reitti oli ainakin 2009 ihan mainio.
Vielä kun pääsee äipän ruokapöydän ääreen kun Joutsassa asustaa niin kaksi kärpästä yhdellä iskulla
smile_org.gif
.
 
Koskakohan sinne ilmoittautuminen päättyy?

Tartteis eka kattoa noi Orimattilan ja Riksun kisat alta pois ja jos ehjänä niistä säilyy niin vois lähteä koittamaan. Meinaan noita kisoja ei kesälle ainakaan liikaa tunnu harrastelijalle olevan, joten mielellään sitä kävis rykäsemässä yhden parituntisen putkeen.
No jos nyt niin on intoa piukassa, ettei vuoden kisat meinaa riittää, niin viikko ennen Joutsan virallista GNCC-kisaa on Raumalla "ei niin vakavamielinen" kisa, lisätietoa löytyy täältä. Itellä olis ainakin tarkoitus mennä ajaan "safarina" sinne, saa alkulämmöt ja tuntumaa taas Joutsaan
                                
tounge.gif
 
Koskakohan sinne ilmoittautuminen päättyy?

Tartteis eka kattoa noi Orimattilan ja Riksun kisat alta pois ja jos ehjänä niistä säilyy niin vois lähteä koittamaan. Meinaan noita kisoja ei kesälle ainakaan liikaa tunnu harrastelijalle olevan, joten mielellään sitä kävis rykäsemässä yhden parituntisen putkeen.
No jos nyt niin on intoa piukassa, ettei vuoden kisat meinaa riittää, niin viikko ennen Joutsan virallista GNCC-kisaa on Raumalla "ei niin vakavamielinen" kisa, lisätietoa löytyy täältä. Itellä olis ainakin tarkoitus mennä ajaan "safarina" sinne, saa alkulämmöt ja tuntumaa taas Joutsaan
                                             
tounge.gif
No eipä tuolla ole kuin 1 tai 2 kisaa / kk, jos GNCC:t lasketaan mukaan, ja elokuulla ei ollenkaan kisoja harrastelijalle. Ja jos GNCC:tä ei lasketa mukaan, niin kesäkuukin on tyhjää täynnä.

http://fin-enduro.com/kilpailut.php

Ei siinä nyt ihan kauheasti pääse kilpailun makuun tuolla rytmillä, mä en ainakaan
smile_org.gif


Kaksi kisaa / kk on hyvä tahti ja niitä sillon jaksaa rymytä läpikin, tuskin kukaan nyt jokaiselle viikonlopulle kisoja haluaisi.
 
Kaksi kisaa / kk on hyvä tahti ja niitä sillon jaksaa rymytä läpikin, tuskin kukaan nyt jokaiselle viikonlopulle kisoja haluaisi.
omg.gif
Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn, koskas sää sitten reenaat kun vaan kisoissa olisit?  
biggrin.gif
Tai sit sun ei vaan tartte reenata...
"Leuan" sanoin; En mä oo ehtinyt treenaamaan ollenkaan
biggrin.gif


Ei vaineen, pari kertaa viikkoon koitan päästä jonnekin pöristelemään. Joskus on viikkoja etten tosiaankaan ehdi treenaamaan, mutta kisoissa pääsee ajamaan pimeitä pätkiä ja sehän se parasta treeniä on. Trialia sitten voi kikkailla tässä kotinurkissa ja jos sitä ehtii kerran tai kaks viikkoon ajamaan niin hyvä, mutta tuossa tallissa peli on nyt viimeset kaks viikkoa seissyt koskemattomana.

Enduroa on tullut ajettua tuntimittariin kahden vuoden aikana n. 124 tuntia, eli ei sitä ajoa ihan kauheasti ole kertynyt. 110 tuntia oli täynnä kun tuli nousut B:hen.
 
Muutama tyhmä kysymys ensikertalaiselta (ei vielä kylläkään ilmoittautunut mukaan, mutta polte olisi kova).
Saako ilmoittautumisen yhteydessä tietää oman kilpailunumeron(ilmoittautuneiden listalla ei numeroita näy)?
Varmaankin valkoiset numeropohjat ja mustat numerot tulisi hommata?
Paikanpäällä kisakansliassa pitäisi olla viimeistään klo 8:00, ja sen jälkeen voi pyörän työntää katsastukseen (jonne pyörän paperit mukaan)?
Miten varikko toimii kilpailun aikana?Pitääkö pyörä ajaa pakulle asti jonnekin hevonkuuseen tankattavaksi vai onko olemassa joku "yhteinen" varikkoalue jossa voi vaikka sen tankkauksen suorittaa?

Muuta tietämisen arvoista?
Kiittää ja kumartaa CC-Rookie
biggrin.gif
bowdown.gif
 
Muutama tyhmä kysymys ensikertalaiselta (ei vielä kylläkään ilmoittautunut mukaan, mutta polte olisi kova).
Saako ilmoittautumisen yhteydessä tietää oman kilpailunumeron(ilmoittautuneiden listalla ei numeroita näy)?
Varmaankin valkoiset numeropohjat ja mustat numerot tulisi hommata?
Paikanpäällä kisakansliassa pitäisi olla viimeistään klo 8:00, ja sen jälkeen voi pyörän työntää katsastukseen (jonne pyörän paperit mukaan)?
Miten varikko toimii kilpailun aikana?Pitääkö pyörä ajaa pakulle asti jonnekin hevonkuuseen tankattavaksi vai onko olemassa joku "yhteinen" varikkoalue jossa voi vaikka sen tankkauksen suorittaa?

Muuta tietämisen arvoista?
Kiittää ja kumartaa CC-Rookie  
biggrin.gif
bowdown.gif
Moro, vastailen sen mitä osaan ja tuolla loput CC säännöt

Numerot tulee tietoon kun ilmoittautumisaika loppuu. Numeropohja joo valkoinen ja musta numero. Liiton sivulla on suositukset mutta tärkeämpää kuin se iso koko on se että ne on selkeät. Usein liian isot numerot menee jopa vaikeaksi lukea.
Ilmoittautuminen alkaa 0800. Se pitää tehdä ja katsastaa 45 min ennen omaa lähtöaikaa. Katsastuksessa pitää olla todistus liikennevakuutuksesta. Jos ostaa kertalisenssin niin kerhon jäsenkortti mukana.
Varikko on erillinen rajattu alue jonne viedään bensakannut jne ennen kisaa. Oletan että jos menee autolle saakka niin on keskeyttänyt.
Lähtötapa on vielä arvoitus, oletettavasti yhteislähtö pamauksesta. Oikea käsi ilmassa kunnes pamahtaa, kone käyntiin ja menoksi. Ruutulippu heiluu kun kaksi tuntia on täysi.

-Kari-
 
Muutama tyhmä kysymys ensikertalaiselta (ei vielä kylläkään ilmoittautunut mukaan, mutta polte olisi kova).
Saako ilmoittautumisen yhteydessä tietää oman kilpailunumeron(ilmoittautuneiden listalla ei numeroita näy)?
Varmaankin valkoiset numeropohjat ja mustat numerot tulisi hommata?
Paikanpäällä kisakansliassa pitäisi olla viimeistään klo 8:00, ja sen jälkeen voi pyörän työntää katsastukseen (jonne pyörän paperit mukaan)?
Miten varikko toimii kilpailun aikana?Pitääkö pyörä ajaa pakulle asti jonnekin hevonkuuseen tankattavaksi vai onko olemassa joku "yhteinen" varikkoalue jossa voi vaikka sen tankkauksen suorittaa?

Muuta tietämisen arvoista?
Kiittää ja kumartaa CC-Rookie  
biggrin.gif
bowdown.gif
Ja Garsea vielä kompaten, katsastus on läpihuutojuttu jos vaan pyörä on vähänkään ajokuntoinen
biggrin.gif
Etu- ja takapyörää vähän ravistelee käsin ett tulee kisassa koko kulkine samalla kertaa maaliin asti, äänten mittausta joskus saattaa tehdä, siinäpä ne. Omalla nelari-Hussella päästelin viimeksi Parolassa kertaakaan tankkaamatta mutt jos ei saa huoltajaa mukaan, bensakannu kyllä säilyy tallessa ratavarikolla yksinäänkin. Huoltomatto, jonka päälle pyörä mahtuu, olis syytä olla ettei tankatessa lirise bensat maahan. Eli ei kun mukaan vaan skabaan, ite meen hakeen vielä lisätuntumaa tuonne Raumalle, sinnekin ehtii vielä ilmoittautuun ja reitti on kuulemma yksi ja sama kaikille, ihan perus enskaa, ei pahoja paikkoja ollenkaan
smile_org.gif
 
Kiitos vastauksista!
Tosta ilmottautumisesta vielä kysymys että mihin aikaan mennessä se tulisi suorittaa? Kuitenkin pitää melko aikaisin lähteä jyräämään täältä kymin perukoilta.
tounge.gif

Onko oma lähtöaika tuo 10.30 jos kerta lähtö tapahtuu yhteislähdöllä?

Eiköhän pyörä mene katsastuksesta läpi, on se sentään jotenkin tieliikennekelpoinen (valkokilpinen) kun poliisimopollakaan ollut aihetta pysäyttää maanantaina vaikka ajeli jonkunmatkaa perässä
biggrin.gif


Periaatteessa pystyisin varmaan ajamaan koko kisan läpi tankkaamatta, mutta kaipa sitä voi yhden lyhyen kuskin ja pyörän tankkaus-pit-stopin nykäistä.
Melko vähän vielä kuskeja mukana harrastelijoissa (meinasin että tavoitteena olisi ettei jäisi viimiseksi jos olisi yli 150 kuskia viivalla)
biggrin.gif

Mutta pitää lähteä ihan mielenkiinnosta mukaan tutustumaan minkälainen tapahtuma on kyseessä. Jos on kivaa ja hyvä meininki niin Heinolaan pääsisi myös...
 
Itse olen pyrkinyt siihen että olen paikalla puolitoista tuntia ennen omaa lähtöaikaa, tässä tapauksessa kaikkien. Ehtii sittten rauhassa katsastaa jne ja sitten jännitellä
smile_org.gif


Ainiin, suosittelen vaihtamaan keulaan crossin numerokilven tai poistamaan ajovaloumipion. Jotkut teippaa sen umpeen. Tämä siksi että kiviä lentää varsinkin ekalla kierroksella ja se umpio on aika arvokas rikkoa
smile_org.gif
 
Hyvää tietoa!
Taidan teippailla etulampun peittoon.

Nyt on ilmottauduttu mukaan!
062802jumpie_prv.gif
Katsotaan mitä tästäkin nyt sitten tulee
cool.gif


Muutaman kerran kun kerkeisi vielä kurvailemaan ennen kisoja, ja vaihtaisi takarenkaan niin eiköhän se siitä. Takana kolmen viikon ajotauko vaihdepolkimen puuttumisen takia... Varmasti saan pyörä vielä rikki ensiviikolla!
omg.gif
 
Jaa niin, yx tärkeä meinas unohtua mainita. Jos vähääkään on pyöräänsä huoltanut, laitteet ei liian koville joudu mutt kuskikin pitää pitää kunnossa, etenkin näin kesäisin, eli juomareppu (1,5L) on aika lailla ehdoton varuste, saa siitä kiskoa aina tipan juomaa matkan aikana ja sivutaskuun mahtuu varalle pieni 6-koloavainsarja, varaketjulukko ja Leatherman. Mitään isoja huoltoja ei tietenkään kannata/ehdi/voi kisan aikana tehdä mutt sen verran ainakin ett pääsee ajamalla takas varikolle...
 
Jaa niin, yx tärkeä meinas unohtua mainita. Jos vähääkään on pyöräänsä huoltanut, laitteet ei liian koville joudu mutt kuskikin pitää pitää kunnossa, etenkin näin kesäisin, eli juomareppu (1,5L) on aika lailla ehdoton varuste, saa siitä kiskoa aina tipan juomaa matkan aikana ja sivutaskuun mahtuu varalle pieni 6-koloavainsarja, varaketjulukko ja Leatherman. Mitään isoja huoltoja ei tietenkään kannata/ehdi/voi kisan aikana tehdä mutt sen verran ainakin ett pääsee ajamalla takas varikolle...
Taidan tyytyä tuohon nestetankkaukseen muutama päivä aikaisemmin ja varikkokäynnillä vesihuikkaan. Pallokentälläkin jaksaa sen 90min juosta puolenvälin nestehuikalla, vaikka ei mitään nestetankkausta harrasta.
Noita työkalujuttuja pitää vielä miettiä. Videoissa mitä olen panssari cc:tä katsellut en nähnyt monellakaan työkalulaukkua mukana, enkä alustavasti itsekään meinnut sitä laittaa. Toisaalta ilmanputsarikoteloon mahtuisi aika hyvin mainitsemasi tarvikkeet...
 
Taidan tyytyä tuohon nestetankkaukseen muutama päivä aikaisemmin ja varikkokäynnillä vesihuikkaan. Pallokentälläkin jaksaa sen 90min juosta puolenvälin nestehuikalla, vaikka ei mitään nestetankkausta harrasta.
Noita työkalujuttuja pitää vielä miettiä. Videoissa mitä olen panssari cc:tä katsellut en nähnyt monellakaan työkalulaukkua mukana, enkä alustavasti itsekään meinnut sitä laittaa. Toisaalta ilmanputsarikoteloon mahtuisi aika hyvin mainitsemasi tarvikkeet...
Joo, eikä noi työkalut/varaosat pakollisia oo, siis jos oot tottunu pallokentältä työntään mopoakin
biggrin.gif


No joo, mutt ite oon todennut ton juomarepun asialliseksi kamppeeksi, saa tasaisin välein ottaa huikkaa matkan edetessä. Ja ite tosiaan pidän tota ketjulukkoa ja monitoimilinkkaria vaan sen takia ett pääsee edes jotenkin nilkuttaan takaisin, jos ketjut pettää. Lyhyt kisahan se 2 tuntia on eli mitään maata mullistavia huoltotoimenpiteitä ei pysty tekeen.

Mutt ei muuta kuin kisaonnea kaikille, joita vastaan itsekin Joutsassa ajan
smile_org.gif
Eikä sit tuupita!
 
Jaa niin, yx tärkeä meinas unohtua mainita. Jos vähääkään on pyöräänsä huoltanut, laitteet ei liian koville joudu mutt kuskikin pitää pitää kunnossa, etenkin näin kesäisin, eli juomareppu (1,5L) on aika lailla ehdoton varuste, saa siitä kiskoa aina tipan juomaa matkan aikana ja sivutaskuun mahtuu varalle pieni 6-koloavainsarja, varaketjulukko ja Leatherman. Mitään isoja huoltoja ei tietenkään kannata/ehdi/voi kisan aikana tehdä mutt sen verran ainakin ett pääsee ajamalla takas varikolle...
Taidan tyytyä tuohon nestetankkaukseen muutama päivä aikaisemmin ja varikkokäynnillä vesihuikkaan. Pallokentälläkin jaksaa sen 90min juosta puolenvälin nestehuikalla, vaikka ei mitään nestetankkausta harrasta.
Noita työkalujuttuja pitää vielä miettiä. Videoissa mitä olen panssari cc:tä katsellut en nähnyt monellakaan työkalulaukkua mukana, enkä alustavasti itsekään meinnut sitä laittaa. Toisaalta ilmanputsarikoteloon mahtuisi aika hyvin mainitsemasi tarvikkeet...
Se vähä mitä kokemuksia on, niin kannattaa ottaa juomareppu mukaan, sillä jos vähänkin pöllyää maasto, niin siinä kolmen vartin kohdalla alkaa olemaan suu jo niin kuiva että tuntuu kuin olisi puolet Saharasta niellyt
biggrin.gif


Ja siihen juomareppuun sujahtaa myös nuo mainitut työkalut varsin helposti mukaan. Itsellä oli Panssarissa 3 ltr reppu mukana ja siitä tuli varikolle n. 0,5 ltr takaisin... Mä taidan olla oikea litrahuuli
biggrin.gif
 
Kyllä eilisen Rauman kisan aikana tuo 1,5L juomareppu osoittautui melko pieneksi, vaikka 45min ajon jälkeen ketjulukko antautui ja kisa loppui siihen. Jos koko kasituntisen olisi +33 kelissa tahkonnut läpi, muutama varikkopysähdys juomisen kannalta olis ollut minimi. No, Joutsassa toivottavasti keli on jo vähän viilentynyt...
 
Noniin, lähtöluettelo ilmaantunut. Tuolla luki että edellisen kisan menestyksen mukaan tulee lähtöpaikka joten ihmettelen taas miten mulla on noin pieni numero. Ilmeisesti tosi paljon ekaa kertaa koittavia tai jotain? Noh, sillä mennään ja samalla taktiikalla kuin viimeks, vauhti sellaista että jaksaa ajaa putkeen maaliin. Nyt vaan on enemmän pattia tarjolla jos se reitti on sama kuin 2009.
Tsemppistä kaikille taas

Kari #251
 
Back
Ylös