• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Juhannus 2009 Kemora

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP_445
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvä video
smile_org.gif
.

Kiiitokset hienoista kuvista ja videosta... Nyt vain odottelemme vielä Jounin kuvat ja Teron sekä Hanskin videot

Ensivuodelle on jätetty alustava varaus ja jos ei mitään ihmeellistä tule niin siellä nähdään taas...
Näin toivottavasti tulee käymään. Erittäin mukava juhannus hyvässä porukassa oli
smile_org.gif
Vähän meinas väsymys pilata omia lauantain ajoja, mut onneks siitäkin selvis
biggrin.gif
Sulla oli ilmeisesti sama hommma kuin mulla ja Hennalla... raitisilmamyrkytys... Ei edes olutta jaksanut juoda iltasella kuin parit sauna versiot...

Tuossa olis yksi Hanskin kuvaama video. Alussa Hanskin omaa ajoa (ajaa minua kiinni), sitten on minun peesailua muutama kierros ja sitten minulle nimettömäksi jääneen aprilia(?)-kuskin peesailua muutama kierros. Vilahtaa siellä muutama muukin nopean ryhmän kuski..

Ite ajoin tolla setillä n. 1:19 aikoja ja Hanski tuossa ajelee n. 1:17 aikoja ottaessaan minua kiinni.. Heti lähti reilu sekka pois kierroajasta, kun sain hanskin vinkit ja pääsin katteleen ite ton videon.. Kiitos vielä Hanskille!

n. 15min ja 300Mb

Download video

- T -

Suotta kiittelet, kohta en saa enää kiinni. Aika hauska kiinniajaminen, kun läksin kylmällä ja noin 300 kierrosta ajetulla takasella(tietty tunloopin endurace-seos) muka kuvaamaan ja kohde loittoni kuin itse viitapiru. Nakki lipsui koko ajan hiukan muutaman kierroksen ajan, kunnes alkoi pitää. Ei se etunenkaan lämmin ollut, vaan hyvin piti
smile_org.gif

Oman ajamisen näkeminen ja kenties virheiden korjaaminen on hyvin tehokasta ja opettavaista reeniä.

Lopussa kuski oli Kemoran peikkoja harteiltaan karisteleva Jape Ducatillaan.

Renkaan käännön jälkeen ajettiin vielä 100 kierrosta lisää....jopa reilusti lujempaa. Mahtava rengas !

Harmittaa entistä enemmin tuo kameran tärinä. mitähän hyytelöä pitäis alle laittaa, jotta tokenisi ?

Hanski

Suotta kiittelet, kohta en saa enää kiinni. Aika hauska kiinniajaminen, kun läksin kylmällä ja noin 300 kierrosta ajetulla takasella(tietty tunloopin endurace-seos) muka kuvaamaan ja kohde loittoni kuin itse viitapiru. Nakki lipsui koko ajan hiukan muutaman kierroksen ajan, kunnes alkoi pitää. Ei se etunenkaan lämmin ollut, vaan hyvin piti
smile_org.gif

Oman ajamisen näkeminen ja kenties virheiden korjaaminen on hyvin tehokasta ja opettavaista reeniä.

Renkaan käännön jälkeen ajettiin vielä 100 kierrosta lisää....jopa reilusti lujempaa. Mahtava rengas !

Harmittaa entistä enemmin tuo kameran tärinä. mitähän hyytelöä pitäis alle laittaa, jotta tokenisi ?

Hanski
Heh, öaita siihen samanlainen, mitä laivoissa käytetään kompasseina.
Aina vaaterissa oli millanen aallokko tahansa
smile_org.gif

smile_org.gif

Hanski
Heh, öaita siihen samanlainen, mitä laivoissa käytetään kompasseina.
Aina vaaterissa oli millanen aallokko tahansa
smile_org.gif
Äkkiäkös hanski Gyroskoopin väsää
062802jumpie_prv.gif

Kyse on ennemminkin massan ja jalustan kimmoisuuden suhteesta.
Esim: http://steadycam.org/

Eli mahollisimman huono yhtälö on rimpula "jäykkä" jalusta ja kevyt kamera.
Eli jos sulla on rimpula jalusta, niin kokeile törkätä raakasti esim kilon tai parin lyijypaino siihen. Tai vaikka jostai 3mm peltilevystä sopivia paloja, ja lisäät niitä paloja niin kauan ett kamera vakaantuu.

Jos taas et haluu painoo lisätä, niin sit siitä jalustasta pitää tehä vielä enempi rimpula, eli sopivan elastinen suhteessa kameran massaan. Eli ihan sama kuin jos mopoon pitää vaihtaa jouset jotta alusta toimii tietyn kuskin massalla.

Noniin, viimeinkin jotain uutta kuvien suhteen. Perjantain kuvat ovat nyt saatavilla tästä!

Huomenna sitten lisää...

Onpas hienoa kuvaa! Perskule sentään. Meikäläinenkin on parissa onnistunut näyttämään jopa suhteellisen vauhdikkaalta.

Muuten, AnDy ja PKP, olen odotellut malttamattomana raporttia tulivuorikeskuksesta! Älkää pitäkö hullua jännityksessä
tounge.gif

Back