• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K 1200 GT 

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Davinci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minä irroitan tankin 50 000 km:n välein. Vaihdan
-ilmansuodattimen jos likainen
-be suodattimen

Aikaisemmalla bemarilla ajoin K100 rs:llä 180 000 mittarilukemaan saakka ja edelleen se on liikenteessä.

-ilmansuodatin ajettu 60 000 km
-be suodatin 60 000 km
-tulpat 100 000 km
-öljyt kerran/vuosi
-jarruneste/ 7 vuotta
-jäähdytysneste/ei ikinä
smile_org.gif


hyvin toimii
 
Minä irroitan tankin 50 000 km:n välein. Vaihdan
-ilmansuodattimen jos likainen
-be suodattimen

Aikaisemmalla bemarilla ajoin K100 rs:llä 180 000  mittarilukemaan saakka ja edelleen se on liikenteessä.

-ilmansuodatin ajettu 60 000 km
-be suodatin 60 000 km
-tulpat 100 000 km
-öljyt  kerran/vuosi
-jarruneste/ 7 vuotta
-jäähdytysneste/ei ikinä
smile_org.gif


hyvin toimii
Sukat: käännetty toisinpäin v.1997
Kalsarit vaihdettu: ei koskaan
Hampaat: pesty viskillä lähes päivittäin
nahkahousuja ei ole riisuttu oston jälkeen v. 1986

Ja äijä senkun vaan käy ja kukkuu  komiasti
kaboom.gif
 
-jarruneste/ 7 vuotta
Jos et ole vaihtanut nykyiseenkään 03 bemuusi jarrunesteitä koskaan, niin nyt voisit jo ristiä kätesi. Vai tarkoittiko tuo 7 vee nykyistä pyörääsi? Miten vaan, mutta 7 vuotta on jo normaalijarruille arveluttavan pitkä jarrunesteiden vaihtoväli - Abseista ja vallankin integral-sellaisista puhumattakaan.
Kun integraalit lopettaa toimintansa, niin rahaa palaa.. Oliko keskusyksikkö parin tonnin luokkaa, vai mitä se oli.. Eikä taida olla edes korjattavaa mallia, ainakin muistelisin ettei siihen saa osia. Voin tietty olla ihan väärässäkin, kuten useimmiten olenkin  
wink.gif


Tulppien 100 tkm vaihtoväli on myös kuin tulella leikkisi. Tulppa voi hajota muulenkin kuin pimenemällä ja sitten helähtää. Vaan ehkä pyörässäsi on iridiumit, sellaisilla ajanee hyvinkin sen 100 tkm. Mulla näyttäisi ärrä Civicissä olevan iridiumien vaihtoväli 120 tkm. Mopossa lyhyempi, eli K 12 ässä tavallisilla 30 tkm ja iridiumeilla 60 tkm.

Taisi olla provo koko bareheelsin juttu  
baaa.gif
 
Minä irroitan tankin 50 000 km:n välein. Vaihdan
-ilmansuodattimen jos likainen
-be suodattimen

Aikaisemmalla bemarilla ajoin K100 rs:llä 180 000  mittarilukemaan saakka ja edelleen se on liikenteessä.

-ilmansuodatin ajettu 60 000 km
-be suodatin 60 000 km
-tulpat 100 000 km
-öljyt  kerran/vuosi
-jarruneste/ 7 vuotta
-jäähdytysneste/ei ikinä
smile_org.gif


hyvin toimii
No jokainen leikkii ja pullistelee millä haluaa ja sen mukaan mihin kukkaro venyy. Itse en tingi huolto-ohjelman mukaisesta huollosta kuin venyttämällä hieman jakoketjun laahainten vaihtoa. Ainakaan jarrunesteiden vaihdosta en enää tinkisi ikinä. Tuli jo yksi ABS-yksikkö uusittua a' 1400€.
 
Itselläni on K1200 gt (2003) ajettu 60 000 ilman ainuttakaan korjausta. Alkuperäinen akkukin on vielä
Ei kai nyt noilla kilometreillä voi vielä mitään vikaa olla... Vasta sisään ajettu nääs. Mut pidä käsiä ristissä kuitenkin, ettei se pieni mitättömän tuntuinen tiiviste vaihdelootan ja kytkimen välillä ala vuotaa... Tai koneen ja kytkimen välinen. Kuulostaa pieneltä asialta, mutta mokoman takia tehtävä kytkinremontti ei sitä ole.
Korjasin vuodon joskus K100rs:tä. Eipä se nyt isokaan työ ole. Lauantaipäivän työ + levyn vaihto samalla kun kerran avaa (70e osat A&S:stä)

1. perä irti
2. takarunko ylös
3. vaihdelaatikko irti
4. ohjuritapin sorvaus
5. kasaan

...ja taas mennään.

Pikkuvuotoa ei kannata edes korjata, ellei käyttöä haittaa.
Matkalle ei sen vuoksi jää, se on varma. Ja mitä sit jos jää ?

Kaverin kanssa oltiin vuosia sitten Puolassa maaseudulla. Suzukista halkesi rengas, mutta onneksi 80 km:n päästä löytyi autokorjaamo. Kaveri on tänä päivänä naimisissa korjaamon mistajan tyttären kanssa..Puolassa
smile_org.gif
 
Minä irroitan tankin 50 000 km:n välein. Vaihdan
-ilmansuodattimen jos likainen
-be suodattimen

Aikaisemmalla bemarilla ajoin K100 rs:llä 180 000  mittarilukemaan saakka ja edelleen se on liikenteessä.

-ilmansuodatin ajettu 60 000 km
-be suodatin 60 000 km
-tulpat 100 000 km
-öljyt  kerran/vuosi
-jarruneste/ 7 vuotta
-jäähdytysneste/ei ikinä
smile_org.gif


hyvin toimii
No jokainen leikkii ja pullistelee millä haluaa ja sen mukaan mihin kukkaro venyy. Itse en tingi huolto-ohjelman mukaisesta huollosta kuin venyttämällä hieman jakoketjun laahainten vaihtoa. Ainakaan jarrunesteiden vaihdosta en enää tinkisi ikinä. Tuli jo yksi ABS-yksikkö uusittua a' 1400€.
Riippuu mistä osia tilaa. Minä en ole ostanut ainuttakaan osaa Suomesta enään viiteen vuoteen. Tulpat muuten ei rikkoudu fyysisesti -Elektrodi kuluu montulle ja tulee käyntihäiröitä
smile_org.gif


ABS-yksikkö on huollettavissa ja puhdistettavissa samoin kuten takaiskarikin (huollon mukaan ei, mutta hyvän saksalaisen huoltomanuaalin mukaan on), kuten sekin että kahvakumeja ei voi muka vaihtaa ilman lämpövastuksia.

Mitähän bmw-diileri ajattelee kun vahingossa pyöräytin öljytulpan kuusiokolosta reunat pyöreiksi ja korjasin sen hitsaamalla päähän AV17 mutterin
smile_org.gif


Minusta parasta huoltoa on kun hankkii motonetistä 5e:lla stetoskoopin ja pari kertaa kesässä kuuntelee koneesta koneäänet ja kaikki laakeriäänet sekä värinät.


ps. ennen kuin vaihdat ne laahaimet katso onko öljysi kuumana sen laatuista, että öljynpaine pystyy painamaan kiristimen "mäntää" tarpeeksi, eli kiristin toimii.
Vasta 20w-50 pystyy pitämään esim. liukulaakereissa pintapaineen niin suurena, että öljykalvo ei rikkoudu.
-suomen kesän lämpötiloissa.

Entä vaihteisto.
80/90 on laakereille hyvä, mutta paineenkesto kyky ei ole riittävä hammapyörien kosketuspinnalle.

Itse käytän SAE 140 24,0 / <32,5 kesäoloissa se toimii hammasvälityksessä ja laakeroinnissa.


Kulmavaihteessa 80/90
 
Pikkuvuotoa ei kannata edes korjata, ellei käyttöä haittaa.
Matkalle ei sen vuoksi jää,  se on varma. Ja mitä sit jos jää ?  
No, omankin kokemuksen mukaan sen luistavan kytkimen kanssa pärjää aika pitkälle, etenkin, jos uskaltaa sopivasti "polttaa" levystä siihen päässyttä öljyä pois.
Matkalle en kuitenkaan haluaisi jäädä. On melko työlästä alkaa puuhata pyörää takaisin sivistyksen pariin vaikka jostain kaukaa idästä tai Turkin takamailta. Kyllä siinä on reissu pilalla saman tien kun pyörä ei enää kuljeta eteenpäin. Siksi nämä oletetut tulossa olevat ongelmat pitäisi osata ennakoida ja hoitaa kuntoon ennen reissua.
 
Näinpähän tuo on, itsestäni tuntuisi myös oudolta luottaa pyörääni jos sitä joku muu ropaisi.

Muistelen kuitenkin K100:sen kardaanin neulalaakereiden olevan tehtaalla prässätyt ja yleensä vaihdetut lukitaan prikoilla ja parilla heftillä paikoilleen.
 
Näinpähän tuo on, itsestäni tuntuisi myös oudolta luottaa pyörääni jos sitä joku muu ropaisi.

Muistelen kuitenkin K100:sen kardaanin neulalaakereiden olevan tehtaalla prässätyt ja yleensä vaihdetut lukitaan prikoilla ja parilla heftillä paikoilleen.
Kardaanissa on kaksi kartioneulalaakeria. Vasemmalla puolella laakeriakselina on tappi kierteillä ja lukkomutteri joka lopuksi laitetaan momenttiin ja liimataan. Oikealla on myös tappi. Kiristys on oma erikoisuutensa. Jos kiristät väärin, neulat kestää 1000 km.
 
Onnistuuko K1200 GT vm. 2008 ajotietokoneen huoltovälinäytön nollaus normaali moottoripyörähuollossa "kotikonstein" vai vaatiko ko. operaatio aina merkkihuollossa EMC:llä,´Heinolla tms. käyntiä, kalliita testereitä yms.?
 
Moi

Vaatii BMW yhteensopivan kalikan joita on osalla ORG:n reippaimilla puimurimiehilläkin. Osalla Huolloista on osalla ei.
 
Kiitokset tiedosta.
Oulussa Speed House Oy ei ko. kalikkaa omistanut, vaikka öljyt ja suodattimet olisi varmaan vaihtanutkin.
 
Täällä Moto Juvanderilla on aika moni tuota käynyt nollaamassa... taitaa vaan olla hieman pitkä matka tulla käväisemään...
 
Ei niitä tarttekaan, jos ei ole painepuolen liitin muovinen. Jos on, niin kannattaa vaihtaa metalli-versioon.

Lukuisia esimerkkejä löytyy (Suomestakin) pettäneestä muoviliittimestä, joka lievimmillään on aiheuttanut tankin vauhdikkaan tyhjenemisen ja pahimmillaan koko pyörän palon. Suomessa kait on säästytty paloilta, mutta itsekin todistin viime kesänä yhden LT:n tyhjentävän tankkinsa kuljettajan ajohousun puntille.

Meikäläisellä tapahtui juuri tuo sama ilmiö alkukesästä. Onneksi bensa ei syttynyt, vaikka oli hyvä mahdollisuus (pakoputket kuumana tunnin ajon jälkeen). Jos olisi syttynyt, olisi voinut mennä muutama autokin samalla (parkkihallissa).
Ihme juttu, ettei tuota ole korjattu (edellisen omistajan aikana). Voisiko olla niin, etteivät huollossa tee kaikkia tarvittavia tehtäviä, jollei asiakas erikseen vaadi?
 
Ei niitä tarttekaan, jos ei ole painepuolen liitin muovinen. Jos on, niin kannattaa vaihtaa metalli-versioon.

Lukuisia esimerkkejä löytyy (Suomestakin) pettäneestä muoviliittimestä, joka lievimmillään on aiheuttanut tankin vauhdikkaan tyhjenemisen ja pahimmillaan koko pyörän palon. Suomessa kait on säästytty paloilta, mutta itsekin todistin viime kesänä yhden LT:n tyhjentävän tankkinsa kuljettajan ajohousun puntille.



Minäkin tiedän erään jolle noin kävi :) Pari päivää be-hieman tuoksahti ja kesken ajon tuoksahti vielä enemmän, sit tuntui oikeanpuolen puntissa märältä. Muovinen pikaliitin oli murtunut ja be-lensi pitkässä kaaressa oikealle sivulle. Itse en luota tuollaisiin pikaliittimiin, siksi nyt on 8 mm:n letkyyhde klemmarillakiinni. Messinkinenmaksoi klemmareineen kaikki 2 e.
 
Laitanpa tänne vanhaan ketjuun kyselyn, jos vaihtais Suzuki Intruder M1500 vm2012 ajettu 25000km. Mitä mieltä olette, Intikassa ei ole mitään ongelmia, uutena ostettu, kiinnostas vaan vaihtaa mp:n tyyppiä.

http://www.nettimoto.com/bmw/k/1827467

2-3 k€ ois pyytämässä väliä.

Eikö kenelläkään ole mitään mielipidettä. Olen 172cm mittainen.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin koeajamassa K1200 GT vm. 2008 , ajettu 52tkm. Onko normaalia n. satasen vauhdissa kuuluva kimeä tasainen vinkuna. Ihan kuin moottorista tai laatikosta saattoi kuulua. Muuten tuntui kelpo peliltä.
 
Mites onko näissä ollut ABS vikoja. Kävin toisella koeajolla ja jäi ABS valo palamaan, ei auttanut vaikka pari eri kertaa sammutin välillä ja aina jäi palamaan.
 
Mites onko näissä ollut ABS vikoja. Kävin toisella koeajolla ja jäi ABS valo palamaan, ei auttanut vaikka pari eri kertaa sammutin välillä ja aina jäi palamaan.

Ei kait noi uudemmat ole niin kuuluisia ABS-vioistaan? Eihän tuossa enää ole Servo-tehostinta vai onko? Mikäs mahtaa olla jarrunesteiden vaihtohistoria?

Ala nyt ensimmäiseksi tarkastamalla jarrupalojen kuluneisuus ja nestepintojen tasot säiliöissä. Ohjekirjassa varmaan on kerrottu onko niissä anturit. Jos vikaa ei noista löydy, niin sitten vaan liikkeeseen ja pyörä kompuutteriin kiinni tai josko jollakulla sattuu lähistöllä olla GS911, jollla vikakoodit saa näkyviin. Täältä etelämpää noita ainakin löytyy :)
 
Mites onko näissä ollut ABS vikoja. Kävin toisella koeajolla ja jäi ABS valo palamaan, ei auttanut vaikka pari eri kertaa sammutin välillä ja aina jäi palamaan.

ABS-valo palaa käynnistyksen jälkeen kunnes nopeus nousee riittävän ylös (oiskohan 25 km/h tai jotain). Jos paloi ajon jälkeen tod näk on jotain häikkää. Käynnistyksen jälkeen se aina palaa kunnes ajat sitä 25:ttä tms. taas.

Pieni vihellys on Bemun ominaisuus - vaikea sanoa foorumin perusteella oliko tuo sitä vai jotain muuta.
 
Back
Ylös