Minä irroitan tankin 50 000 km:n välein. Vaihdan
-ilmansuodattimen jos likainen
-be suodattimen
Aikaisemmalla bemarilla ajoin K100 rs:llä 180 000 mittarilukemaan saakka ja edelleen se on liikenteessä.
-ilmansuodatin ajettu 60 000 km
-be suodatin 60 000 km
-tulpat 100 000 km
-öljyt kerran/vuosi
-jarruneste/ 7 vuotta
-jäähdytysneste/ei ikinä
hyvin toimii
No jokainen leikkii ja pullistelee millä haluaa ja sen mukaan mihin kukkaro venyy. Itse en tingi huolto-ohjelman mukaisesta huollosta kuin venyttämällä hieman jakoketjun laahainten vaihtoa. Ainakaan jarrunesteiden vaihdosta en enää tinkisi ikinä. Tuli jo yksi ABS-yksikkö uusittua a' 1400€.
Riippuu mistä osia tilaa. Minä en ole ostanut ainuttakaan osaa Suomesta enään viiteen vuoteen. Tulpat muuten ei rikkoudu fyysisesti -Elektrodi kuluu montulle ja tulee käyntihäiröitä
ABS-yksikkö on huollettavissa ja puhdistettavissa samoin kuten takaiskarikin (huollon mukaan ei, mutta hyvän saksalaisen huoltomanuaalin mukaan on), kuten sekin että kahvakumeja ei voi muka vaihtaa ilman lämpövastuksia.
Mitähän bmw-diileri ajattelee kun vahingossa pyöräytin öljytulpan kuusiokolosta reunat pyöreiksi ja korjasin sen hitsaamalla päähän AV17 mutterin
Minusta parasta huoltoa on kun hankkii motonetistä 5e:lla stetoskoopin ja pari kertaa kesässä kuuntelee koneesta koneäänet ja kaikki laakeriäänet sekä värinät.
ps. ennen kuin vaihdat ne laahaimet katso onko öljysi kuumana sen laatuista, että öljynpaine pystyy painamaan kiristimen "mäntää" tarpeeksi, eli kiristin toimii.
Vasta 20w-50 pystyy pitämään esim. liukulaakereissa pintapaineen niin suurena, että öljykalvo ei rikkoudu.
-suomen kesän lämpötiloissa.
Entä vaihteisto.
80/90 on laakereille hyvä, mutta paineenkesto kyky ei ole riittävä hammapyörien kosketuspinnalle.
Itse käytän SAE 140 24,0 / <32,5 kesäoloissa se toimii hammasvälityksessä ja laakeroinnissa.
Kulmavaihteessa 80/90