• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K 1200 GT 

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Davinci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ABS-valo palaa käynnistyksen jälkeen kunnes nopeus nousee riittävän ylös (oiskohan 25 km/h tai jotain). Jos paloi ajon jälkeen tod näk on jotain häikkää. Käynnistyksen jälkeen se aina palaa kunnes ajat sitä 25:ttä tms. taas.

Viime kesänä rankaan vaihdon jälkeen jäi kans ABS:n valo palaan. No viikonlopun reissun jälkeen pyörä takaisin liikkeeseen ja asia tutkintaan. No rengas ei sitten ollut ihan paikallaan (akseli pohjassa asti) vaan pari millinkymmenystä vajaa topparista. Akseli löysälle ja kumivasaralla päähän, niin sitten taas kaikki toimi.
Se ABS-anturi on tarkka paikastaan, joten jos seurantakehä (vai miksi sitä nyt kutsutaan) on millin osiakin pielessä niin eihän se anturi sitä ymmärrä.
Miinus huollolle renkaan vaihdosta :kääk:.
Mut sitten taas plussaa, kun korjasivat asian kaiken kiireidensä keskellä siinä odottaessa.

PS. Olisko kellään jäänyt penkinvaihdon yhteydessä talliin ylimääräistä -08 K1200GT:hen sopivaa kuskin satulaa?
 
Mites onko näissä ollut ABS vikoja. Kävin toisella koeajolla ja jäi ABS valo palamaan, ei auttanut vaikka pari eri kertaa sammutin välillä ja aina jäi palamaan.

ABS vika ja yksikkö kai jo vaihdettu jo myyjäliikkeen piikkiin. Kun saavun torstaina Alanyasta parin viikon lomalta haen pyörän kotiin. Ja sitä ennen jo 1000km lomalenkki meni hienosti.
Vuosimalli 2008
 
Viimeksi muokattu:
Tämä vanhan mallin servo-jarrullinen K1200GT kokemus, mutta...
Tämän kevään aikana kaikki mahdolliset viat kaikkina mahdollisina yhdistelminä liittyen ABS:iin ja servoihin.
Välillä kaikki toimi, välillä ei mikään ja aina välillä jokin yksittäinen osanen tässä hässäkässä ei toiminut. Esim. kerran servo toimi etujarrulle, mutta ei taakse ja samaan aikaan ABS toimi...vaihtelevasti eri kombinaatio varoitusvaloja...jotka jopa ihan oikeasti kertoivat mikä toimii mikä ei...servojen toimivuus toki aika helppo havaita ilman varoitusvalojakin :grin:

Ja syyllinen: jarrupolkimen mikrokytkin...joka aina välillä toimi, toisinaan sitten ei. Mielenkiintoista on tuo jatkuvasti vaihteleva toimimattomien osien kirjo??
Tästä selvittiin siis peljästyksellä. :jippikaijee: ainakin tällä kertaa. Mikrokytkimen vaihdon jäljeen kaikki on toiminut.
 
^ Mulla oli samanlaisessa pyörässä tuo jarrupolkimen mikrokytkin ongelmana. Se jäi välillä "päälle" ja aiheutti ABS:n putoamisen pois pelistä. Se mikrokytkimen metalliliuska ilmeisesti väsyy ajan kanssa eikä enää jaksa palautua lepoasentoon ja vapauttaa mikrokytkintä ja siitä seuraa, että ABS saa tiedon ikään kuin poljinta painettaisiin jatkuvasti, mikä sitten laukaisee ABS-vian. Tuo on onneksi helppo ja edullinen korjata. Tosin tuohon olisi voinut alun pitäen suunnitella toisenlaisen ratkaisun, joka olisi pitkäikäisempi.
 
Koko epäonnistuneen servon kaikkineen olis alunperin voinut suunnitella vähemmän monimutkaiseksi. :) Mutta te jotka moisesta nautitte, niin *muistakaa* jarrunesteiden vuosittainen vaihto/vaihdatus! Varmin tae siitä, että pumppuhässäkkä kestää kunnossa. Sama tietty koskee myös vanhempia ABS2-jarruja.
 
Back
Ylös