• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K1200GT 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ptm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Peesaan tätä, loppujen lopuksi valinta oli sittenkin helppo.
wink.gif
Onko tuo allekirjoitus vielä ajankohtainen?

Messuilla oli näytteillä tuo sininen:
IMG_0506.jpg

Se Dark Graphite olisi ollut värinä enemmän meikäläisen mieleen. Makuasioita, mutta jotenkin tuo sininen ei sytyttänyt. Lisäksi olisi ollut kiva saada nähdä kojetaulu sähköistettynä. Ehkä muutaman vuoden päästä voisi tuommoista harkita, mutta kyllä tuo KS on edelleen se mun juttu.

Peesaan tätä, loppujen lopuksi valinta oli sittenkin helppo.
wink.gif
Onko tuo allekirjoitus vielä ajankohtainen?

Messuilla oli näytteillä tuo sininen:

Se Dark Graphite olisi ollut värinä enemmän meikäläisen mieleen. Makuasioita, mutta jotenkin tuo sininen ei sytyttänyt. Lisäksi olisi ollut kiva saada nähdä kojetaulu sähköistettynä. Ehkä muutaman vuoden päästä voisi tuommoista harkita, mutta kyllä tuo KS on edelleen se mun juttu.
Totta puhuen, kokonaisuutena KS olisi ollut mullekin enemmän "mun juttu", mutta kun sen kuljetuskapasiteetti matkaa varten on niin rajoitettu (sivulaukut on pienehköt, eikä siihen saa takalaukkua).

GT olisi ollut varmaankin loisto peli, etenkin reissukaverina.

Alppireissuun menee kuitenkin vain pari viikkoa ja ajokausi on noin 6 kk, joten jouduin painottamaan hieman enemmän noita muita ominaisuuksia, ei pelkästään reissuominaisuuksia.

FJR kuiteskin kompaktimpi, nuorekkaampi (sportimpi, etenkin mua miellytti se sini-hopea väritys) ja huomattavasti vähemmän möhkömäinen. En ollut vielä tarpeeksi vanha GT:n sarviin.

By the way, ihan normaali manuaali tulee, Honda Monkeylla jo aikoinani ajellut ilman kytkintä
wink.gif

Totta puhuen, kokonaisuutena KS olisi ollut mullekin enemmän "mun juttu", mutta kun sen kuljetuskapasiteetti matkaa varten on niin rajoitettu (sivulaukut on pienehköt, eikä siihen saa takalaukkua).
Tarvikelaukkuina olisi isoja ollut ainakin SW-Motech:lla.
k1200_s_l.jpg

Takalaukkutelinekin löytyy ja siihen erilaisia laukkuja:
gpt_07_361_100_b_1_xl.jpg

Kyllähän noihin vakiolaukkuihinkin yllättävän paljon kamaa mahtuu. Sisäkassilla saa rätit puristettua hienosti kasaan ja ilmat pois. Sitten vaan laittaa sisäkassit ensin sivulaukkujen kanteen, vetää remmit ulos ja prässää sivulaukun kansia niin paljon kiinni, kuin menee. Ajattetin hommata jonkin rullasäkin takapenkille seuraavaa reissua varten. Viimeksi laitoin matkustajan penkille mun ison tankkilaukun, kun en oikein siitä tankin päällä tykännyt. Muuten menisi, mutta ei pääse pleksin taakse isommissa vauhdeissa.

Ajoasento molemmissa suht samanlainen, mutta GT.ssä on todella
"näppärä" mahdollisuus säätää ohjaustankon korkeutta....(hyvä, hyvä BMW:n suunnittelijat)
062802jumpie_prv.gif

eli jokainen pystyy säätämään itsellen sopivaksi ja näin säätämään
molempiin suuntaan (joko eteenpäin tai pystympään).
Hyvä , hyvä....
FJR:ssä ei suoraan tätä säätöä.Mutta mielestän FJR:n asento vastasi noin kylmiltään MP-06 messuilla olevaa GT:ä (säätö oli hammastuksen keskiasennossa) ja jalkakulmissa ehkäpä FJR:ssä oli
hiukan "tiukempi"kulma.
Mutta nyt todella "halkaistan hiuksia"...niin pieniä erot olivat !
Ja satulan säädöillähän/muokkauksella pystyy taas hieman muuttamaan tilalletta.
Pleksin säätövaraa ei pysty taas ottamaan kantaa ....?
nixweiss.gif

Back