K1200RS; Suositeltavat renkaat, öljyt?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Staga
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin varmaan onkin hyvää oikeassa käyttökohteessa. Joskus pikkupoikana peltoautossa korvasin jarrunesteen vedellä, sekin oli hel..tin hyvää,  
033102bebe_1_prv.gif
Eniten näissä Delvac-keskusteluissa ihmetyttää se, että vastustajat eivät tiedä mitä puhuvat ja mitä kirjoittavat. Ota sinäkin asioista selvää ja kirjoittele sitten. Turha täällä on mutua jauhaa, vallankin väärää sellaista.
 
Bemariin käy normaali moottoriöljy, joo. Ei se kuitenkaan sellainen traktori ole johon Delvacia kaadataan. Aika erikoiselta ainakin minusta tuntuu ajatus että moottoripyörän moottoriin laittaisin Delvacia....
Nimenomaan. Delvac (niinkuin moni muukin öljy) täyttää Bemarin moottoriöljylle asettamat luokitusvaatimukset loistavasti, joten silloinhan sitä voi käyttää. Mitä ihmeen väliä sillä on missä muissa koneissa sitä voi käyttää? Kuten traktorissa? Tai ruohonleikkurissa???
 
Aika mystisesti tuo etunen on kulunut enemmän toiselta puolelta. Kunnioitettavat kilometrit silti. En muista, koska viimeksi ovat mitkään renkaat kestäneet yli 5tkm.
 
töihinmennessä on yksi piiiitkä makee kaarre...
biggrin.gif


Ei noi BT021:set pahat renkaat olleet sinällään, pitivät sen mitä tarvikin mutta toi etusen kulahtaminen ennen takasta oli aika yllätys.
Toki tuo K1200RS on raskas ja lienee aika etupainoinenkin, täytyy miettiä rengasmerkin vaihtoa Metzeleriin tai Micheliniin.
 
töihinmennessä on yksi piiiitkä makee kaarre...  
biggrin.gif


Ei noi  BT021:set pahat renkaat olleet sinällään, pitivät sen mitä tarvikin mutta toi etusen kulahtaminen ennen takasta oli aika yllätys.
Toki tuo K1200RS on raskas ja lienee aika etupainoinenkin, täytyy miettiä rengasmerkin vaihtoa Metzeleriin tai Micheliniin.
Ne BT21:t on sanonko mistä. Kawassakin ne kului kyllä samaan tahtiin eli etunen ja takanen vaihtoon samalla. Eikä ajamalla loppuun meinannut saada sitten millään. Misukat sen tuskan jälkeen alle ja
sport05.gif
. Kawaan laitoin ne pilot road 2:t ja tossa menee nyt pilot power 2:n.
 
Tulinpa katsastelee viestiketjua kun öljynvaihto aika lähestyy
tounge.gif


Ennenkin lukenut noita DELVAC-keskusteluita sen enempää perehtymättä asiaan...tuntuvat monet sitä käyttävän.

mikä vähän ihmetyttää....kun, onko kyseessä sama DELVACci kuin 80-luvullakin??

muistan kun kaverin pelistä tuli öljyt pihalle kun kone lämpeni...ja kaveri laitto delvacit sisään niin vot kun oli siistiä. STP:llä oli myös samoja vaikutuksia, itsekin sitä joskus muutaman purkillisen kaadoin Asconaan niin loppu savutukset. Jotku suosittelivat banaaninkuoria perään niin tuli mukavan hiljaista... olihan noita konsteja, ja DELVAC kuului myös noihin.

Mikäs tämän päivän DELVAC oikein on ?
 
Tiärä löytyykö tältä foorumilta Delvacin tuotekehityshistorian tuntevia? Mutta kysymykseen onko tuo Delvac 80-luvulta? Suattaa olla, suattaa olla olematta, mutta BMW:n K-moottori (siis se vanhan liiton) taatusti on.
 
Kai se Delvaccikin on kehittynyt kuten muukin
062802moto_prv.gif


Mut ehkä jotain muuta öljyä bemariin kuitenkin... tuli mieleen viime kesän helteistä että pitäiskö alkaa käyttää jo 10W-50 tai 15W-50 öljyjä.
 
Mun RS1200:ssa (vm-97) Pilot 2:set olleet alla tän kesän, ajettu nyt etusella n. 11t ja takasella 9tkm ja hyvin on pintaa takanakin vielä vaikka lastiakin (2+kamat) on ollut siitä n. 4tkm ja kovaa hellettä. Edellinen Battlax kului takana ihan silmissä.
Ei moittimista Pilot 2:n kulutuskestävyydessä eikä märkäpidossa, samanlaiset laitan alle toistekin.
Suurimpia syitä takiksen kulumiseen on muuten takaisakarin jäykkyys, mitä jäykempi sitä nopeemmin kuluu!

Öljyinä on pyörineet erimerkkiset  mineraalit, en noihin "vanhuksiiin" koskaan synteettisiä laitakkaan.

Delvaccia oon käyttänyt vuosia eri mopoissa ilman ongelmia, vähän usemmin saa kyllä tehdä öljynvaihtoa (n. 5-6tkm) delvacin ilmeisen pesevän vaikutuksen vuoksi.

Kantsii olla tarkkana myös ettei öljynvaihdossa laita öljyä liikaa, tarkastusikkunan puoliväli on ok.
 
Eikös ole ihan suositeltavaa
smile_org.gif


MOTOX-AllFleet 20W50 SG/CF 5l Hinta15.50 € (3.10 €/L )

SG/CF luokitukset täyttävä mineraaliöljy iäkkäämmille moottoreille ja kesäkäyttöön.


599506.jpg
 
Jos täyttää speksit niin sinne vaan, itse käytän Delvac MX:ää.

Luulisin MX:än olevan hyvää kun sekä täyttää spesifikaatiot ja lisäksi kyseistä öljyä käytetään moottoreissa jotka maksavat enemmän kuin yksikään prätkä, tuosta Motox'ista en tiedä.
 
Ehkä laitan sittenkin täyssynteettiset 10w-50, kuten autoonkin...miksi mineraaliöljyä tai osasynteettistä kun on kehitetty synteettisiäkin, joissa kitkaa pienentäviä lisäaineita. kun ei kytkintää tuota huolta sen takia?

MX on kai osasynteettistä ?
 
Ehkä laitan sittenkin täyssynteettiset 10w-50, kuten autoonkin...miksi mineraaliöljyä tai osasynteettistä kun on kehitetty synteettisiäkin, joissa kitkaa pienentäviä lisäaineita. kun ei kytkintää tuota huolta sen takia?

MX on kai osasynteettistä ?
Laita veikkonen. Moottoriin kyllä suositellaan mineraaliöljyjä.
 
Ehkä laitan sittenkin täyssynteettiset 10w-50, kuten autoonkin...miksi mineraaliöljyä tai osasynteettistä kun on kehitetty synteettisiäkin, joissa kitkaa pienentäviä lisäaineita. kun ei kytkintää tuota huolta sen takia?

MX on kai osasynteettistä ?
Laita veikkonen. Moottoriin kyllä suositellaan mineraaliöljyjä.
ei kyllä mun bemun technical bookletissa suositella mineraaliöljyjä.
 
Kyllä se Delvac
Staga (6.5.)
"olisin kiinnostunut kuulemaan raadilta mikä öljy on havaittu hyväksi koneessa?"

Staga (7.5.)
"Kyllä se Delvac ihan aikuisten oikeesti on hyvää öljyä; jos speksit riittää niin enemmän luotan Mobilin raskaaseen käyttöön (huom; ei raskaaseen liikenteeseen vaan -käyttöön) kehittämään Delvacciin kuin jonkun jokseenkin tuntemattoman valmistajan tekemään Motorcycle HyperOiliin."

Tarvitseekos näitä asioita sitten enää oikeastaan keneltäkään kysellä, jos vastaus on etukäteen tiedossa - vai opitkohan kenties 6.5. illalla, että D on ihan aikuisten oikeesti hyvää??
 
Ehkä laitan sittenkin täyssynteettiset 10w-50, kuten autoonkin...miksi mineraaliöljyä tai osasynteettistä kun on kehitetty synteettisiäkin, joissa kitkaa pienentäviä lisäaineita. kun ei kytkintää tuota huolta sen takia?

MX on kai osasynteettistä ?
Laita veikkonen. Moottoriin kyllä suositellaan mineraaliöljyjä.
ei kyllä mun bemun technical bookletissa suositella mineraaliöljyjä.
Oliko siellä suositus käyttää synteettistä öljyä?
 
Ehkä laitan sittenkin täyssynteettiset 10w-50, kuten autoonkin...miksi mineraaliöljyä tai osasynteettistä kun on kehitetty synteettisiäkin, joissa kitkaa pienentäviä lisäaineita. kun ei kytkintää tuota huolta sen takia?

MX on kai osasynteettistä ?
Laita veikkonen. Moottoriin kyllä suositellaan mineraaliöljyjä.
ei kyllä mun bemun technical bookletissa suositella mineraaliöljyjä.
Oliko siellä suositus käyttää synteettistä öljyä?
Tiedät varmaan että ei, enkä ole niin väittänytkään.

Mutta jos täyssynteettisen öljyn käytöstä ei ole mitään haittaa, niin eikö silloin ole suositeltavaa käyttää sitä?

Onko siitä hyötyä, sitä en tiedä, mutta voisin kyllä ajatella että siitä voisi olla hyötyä.

vai miksi ihmeessä Delvac olisi parempaa ?
 
Mutta jos täyssynteettisen öljyn käytöstä ei ole mitään haittaa, niin eikö silloin ole suositeltavaa käyttää sitä?

Onko siitä hyötyä, sitä en tiedä, mutta voisin kyllä ajatella että siitä voisi olla hyötyä.

vai miksi ihmeessä Delvac olisi parempaa ?
K 12 RS:ään valmistaja suosittelee mineraaliöljyä, miksi pitäisi edes kokeilla synteettistä..
Haitta lienee lähinnä se, että saatat saada aikaan öljyvuodon, josta seuraa kytkinremontti. Tuskinpa tuosta muuta haittaa on..
 
Back
Ylös