• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K1200S Hälytin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TwinTenox
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En kokenut alkuperäistä satulaa itselle liukkaaksi, mutta kyytiläinenhän kyllä luisteli, koska R:n penkki on vielä huonompi kuin S:n. Nahkahousut eivät myöskään mielestäni ratkaise mitään. Geelisatula siis lähinnä kyytiläisen vuoksi, vaikkakin edelleen tarvitaan lisäksi luistamaton geelipäällinen, jotta matka sujuu.

Kitkaspray ei jätä mitään jälkiä, kokeilin sitä aikanaan tankin kylkiin. Muistaakseni Bilteman kamaa. Se on tarkoitettu kai lähinnä vetohihnojen luistamisen estoon.

Kyykkypyörässä on alkuperäinen luistava satula, mutta en ole kokenut tarvetta tehdä sille mitään. Ja nahkapuku on päällä sen kanssa, silti liukas.

Bemarissa on tilavampi ajoasento kuin kyykkypyörissa tyypillisesti. Itse koin liukkauden sen takia isommaksi ongelmaksi, kun enemmän tilaa luisua joka suuntaan. Lisäksi omassani satula ehkä oli jo ensimmäisne omistajan toimesta käsitelty jollain väärällä aineella ja oli sen takia aivan ...karin liukas. Kitkasprayta en tajunnut kokeilla. Montaa muuta puhdistusainetta kylläkin.

Nahkahousut (tai ajofarkut) on olleet joissain ex pyörissä paremmat kuin nuo yleensä käyttämäni Scottin housut. Pitää kokeilla tuota kitkasprayta seuraavaksi kun tallilla käyn.

Bensankulutuksesta. Nyt on ensimmäinen kuristuksen jälkeinen tankillinen ajettuna (n. 280km) ja jo siitä, että bensavalo syttyi noin 30km myöhemmin kuin ennen, tiesin että vähentynyt on. Ennen vei noin 6,5l / 100km ja pahimmillaan yli 7, niin nyt vei - ja edelleen testailua oli mukana - tasan 6 litraa sadalla. Ainakin puolisen litraa pienemmällä menee nyt.

Toi 6 litraa on tasan se mitä mulla vei. Kummallisinta, riippumatta ajotavasta normaaliliikenteessä Saksan autobaanat mukaanlukien.

Laitetaan vielä ketjun loppuun Horstin kuva, että tiedätte varoa liikenteessä - joskin pyörä on edellistä sukupolvea. :grin:

Edit: Linkki ei toimi, poistettu.

Viimeksi muokattu:
On kyllä erikoista ettei saksan autobaanallakaan vie yli 6 litraa jos oikeesti kovaa mennään...

Valitettavasti viestiketjun otsikkoa ei pysty itse muokkaamaan. :)

Joku Mode voisi tietysti muuttaa tuon johonkin tarkoituksenmukaisempaan muotoon. K1200S asioita?

Joo, ei tuo oman hälytin kyllä mene millään ns. kuljetustilaan. Eli ei onnistu kaken kanssa pelkän liiketunnistimen deaktivointi. Ei maha mittään. Pitää ostaa jossain vaiheessa uusi akku ja tehdä sit huollot vaan virta päällä.

Voisiko tuo probleema juontua tuosta asetuksesta, jossa se menee automaattisesti päälle. Muistinvarainen tieto mulla että piti painaa kahdesti peräkkäin "hälytys päälle", jotta tuo liiketunnistin ohitetaan.

Mutta, äkkiäkö sitä ottaa akkukaapelin irti huollon yhteydessä, jos ei muuten meinaa ratketa.

Jos olen käsittänyt eng. kielisen ohjeen oikein, niin pitää laittaa häly päälle (tai odottaa että se menee) ja sitten painaa uudelleen tuota vasenta nappia, jolloin pitäisi kuulua jokin ääni ja vilkkujen vilkahtaa x3. Mun tapauksessa ei tapahdu mitään napista jos uudelleen yrittää. Tosin taisin viimeksi kokeilla siten että otin vain avaimen pois ja painoin sitten kaken nappia sen jälkeen kun häly meni päälle. Ehkä kokeilen vielä kerran pelkällä kakella tai jotain.

Jos olen käsittänyt eng. kielisen ohjeen oikein, niin pitää laittaa häly päälle (tai odottaa että se menee) ja sitten painaa uudelleen tuota vasenta nappia, jolloin pitäisi kuulua jokin ääni ja vilkkujen vilkahtaa x3. Mun tapauksessa ei tapahdu mitään napista jos uudelleen yrittää. Tosin taisin viimeksi kokeilla siten että otin vain avaimen pois ja painoin sitten kaken nappia sen jälkeen kun häly meni päälle. Ehkä kokeilen vielä kerran pelkällä kakella tai jotain.

Suomenkielisestä manuskasta;
Liiketunnistimen
deaktivointi
Paina kauko-ohjaimen näppäintä
1 aktivointivaiheen aikana
uudelleen.
Suuntavalot vilkkuvat kolme
kertaa.
Hälytysääni kuuluu kolme kertaa.
Liiketunnistin on nyt deaktivoitu

Kävin just tallissa testaamassa; omassani ei ainakaan noin toimi. Näin sain toimimaan, virrat päälle ja anna vilkkujen vilkahtaa, virta pois ja avain käteen, klikkaa 1.nappia(vasen) ja parin sekan päästä uudelleen, vilkut vilahtaa uudelleen pari kertaa ja häly piippaa kolme kertaa. Ei ainakaan häly alkanut huuta, kun mopoa heiluttelin

Voisiko tuo probleema juontua tuosta asetuksesta, jossa se menee automaattisesti päälle. Muistinvarainen tieto mulla että piti painaa kahdesti peräkkäin "hälytys päälle", jotta tuo liiketunnistin ohitetaan.

Mutta, äkkiäkö sitä ottaa akkukaapelin irti huollon yhteydessä, jos ei muuten meinaa ratketa.

Sinähän tuon sanoitkin, eli kaksi kertaa piti painaa.

Muttamutta.... eikös hälyssä ole sisäinen akku :;):

Kiitos! Pitää testata tätä. :thumbup:

Edit:

Joo, tuon ohjeen avulla sain toimimaan, tosin mulla kun tuo kake toimii vähän sinnepäin, niin taisi tarvita 3 tai 4 painallusta ensimmäisen "häly päälle" painalluksen jälkeen ennen kuin deaktivointi tapahtui.

Kiitän!

Viimeksi muokattu:
Ei kai näissä can väyläisissä uudemmissa Bemareissa ole enää sitä vikaa, että alhaisella akkujännitteellä ABS systeemi menee vikatilaan, eikä saa pois, kuin kuittaamalla lukijalla liikkeessä? Tällaista olen kuullut olleen ainakin R1100S malleissa. Oma ex K100RS/SE teki tuota myös, mutta se kuittaantui ajamalla hetken ja uudelleen käynnistämällä pyörän. On vaan akku loppu omasta nyt.

No ei sotke jännite absia. Monenmoista jännitepuutosta on kyllä ollut, ja aina on kaikki palautunut.

Omakohtaista kokemusta tästä ei ole. Sen sijaan tohon otsikon pyörään liittyen tuli aikanaan BMW:ltä mulle kirje, jossa varoitettiin että ABS:t eivät välttämättä toimi, jos akun varaus on matala. Esimerkkinä mainittiin ajoharjoittelun jarrutuskokeet, joissa moottori käy vain lyhyitä aikoja, paljon käynnistyksiä ja paljon jarrutuksia (servojarrut).

Siitä että pitikö tuo ABSpurkki resetoida jotenkin, ei puhuttu mitään.

Back