K4 gixerin vaihtovalo

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommipommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tommipommi

New member
Oon tässä käyttöohjekirjan kanssa yrittänyt säädellä gixerin vaihtovaloa. En tiedä kumpi on vaikeempaa, lukeminen, vai sen ymmärtäminen, mutta siitä ei tuu mitään. Voisko joku jeesata ennenkun menee hermot ja jotain taas hajoaa.
 
Mitäpä siinä ohjekirjassa sanotaan kyseisellä kohdalla.. vois tavata yhdessä näin netin välityksellä
smile_org.gif

Ainaki tuossa kawassa ohjeet oli aika erikoiset, toiminta kuitenkin helppoa kun sen hoksas
smile_org.gif
 
No niin, ohjekirja on tietysti lontooks, mut näin;

The preset engine rpm can be adjusted from 5000 r/min to 12000 r/min min step 500 r/min. To adjust the engine rpm indicator:

1. push the button first and turn the ignition switch to th "ON" position. (näin tein)
2. The tachometer needle indicates preset engine rpm and indicator light comes on. (vitut, viisari menee ylös ja alas eikä se valo syty)
3. Push the button to chance the preset engine rpm. (painelen ja painelen mut mitään ei tapahdu, alkaa vituttamaan)
4. Push the button for 2 seconds to resume the operation mode. The indicatorlight goes off and "tosimageesalamasymboli" comes on. (hohhoijaa...)

Kun painan sitä nappia pari sekuntia, se vaihto vilkkuu kolme kertaa mut viisaria en saa liikkumaan.
veryangry.gif
 
Nappi pohjassa virrat vaan päälle, ja sen jälkeen painelee halutun arvon ja hyvin pelittää...
 
Nappi pohjassa virrat vaan päälle, ja sen jälkeen painelee halutun arvon ja hyvin pelittää...
-> kokeilemaan
tounge.gif
Noinhan se toimii, mutta minkä saamarin takia tuo pitää kytkeä aina uudestaan päälle, jos virrat on olleet poissa
mad.gif


Mitäköhän jaappanin insinöörit ovat tuota suunnitellessa ajatelleet, kun eihän siitä olisi mitään haittaa, vaikka vaihtovalo olisi koko ajan toiminnassa...
 
Hä?!
omg.gif
Pitääkö vaihtovalo laittaa päälle joka kerta erikseen kun virrat on ollu pois? Ja meneekö siinä samalla se asetus mihin oot viisarin säätäny?
 
Hä?!
omg.gif
Pitääkö vaihtovalo laittaa päälle joka kerta erikseen kun virrat on ollu pois? Ja meneekö siinä samalla se asetus mihin oot viisarin säätäny?
Kierrosluvun asetus kyllä säilyy muistissa, mutta se täytyy aina kytkeä "uudestaan" päälle, kun on virrat olleet poissa...

Olen netistä yrittänyt etsiä ohjeita, jos sen saisi modattua niin että olisi aina päällä, mutta ei ole vielä tärpännyt.

Teillä on kyllä tonniset pyörät, mutta 99,9% todennäköisyydellä se toimii niissä samalla tavalla, kun omassa kusiaisessa.
 
Onkos se nyt niin suuri vaiva kytkeä se uudestaan päälle
omg.gif
mua ainakin henkilökohtaisesti raivostuttaisi jos valo olis koko ajan toiminnassa
mad.gif

ettekös te muuten tiedä milloin pitää vaihtaa
tounge.gif
 
ainaki omas 10r taitaa vaihtovalo olla jossai 10500 kohdilla.. ettei se nyt katu ajossa kokoaikaa pala:D
 
Onkos se nyt niin suuri vaiva kytkeä se uudestaan päälle
omg.gif
mua ainakin henkilökohtaisesti raivostuttaisi jos valo olis koko ajan toiminnassa
mad.gif

ettekös te muuten tiedä milloin pitää vaihtaa
tounge.gif
Eihän tuo todellakaan ole mikään suuri vaiva, mutta toisaalta eihän siitä haittaakaan olisi, jos se olisi aina toiminnassa
confused_orig.gif


Kun eihän sitä koskaan ajoon lähdettäessä tiedä, että koska joutuu antamaan pyörälle kyytiä ja eihän siinä sitten enää mitään vaihtovaloja ehdi kytkeä... Ja onhan siellä 16000 rpm paikkeilla se rajoitin, joka viimeistään muistuttaa paiskomaan isompaa silmään, jos ei tule mittaria katsottua, tai koneen lauluun keskityttyä (kun eihän tuo Akra mitään ääntä pidä)
wink.gif
 
Back
Ylös