Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla toimi K3:ssa kytkin paljon paremmin kuin K5:ssä...Onko kytkin säädöissään? Sitä pitäisi 6tkm välein tarkistaa ja säätää tarpeen vaatiessa. Tunnottomaan toimintaan auttaa muutenkin koneen poskessa olevan kumitatin alta paljastuvan mekanismin rasvaus paksulla rasvalla.
Asiasta kolmanteen, K5 on varmaan eka gikseri jossa on toimiva kytkin, K4:n kytkintä voi kyllä tekohengittää paremmaksi tai sitten vaihtaa siihen K5:n palikkaa sisään. Mitenkäs muuten näillä armoitetuilla K4 Suzukeilla kiihdyttelevät tyypit, oletteko tehneet kytkimelle mitään vai veivaatteko vakiolla? Ja jos olette tehneet niin mitä?
Auttaiskos jos porailis lisää öljyreikiä sinne kytkinkorin pohjalle?
Auttaiskos jos porailis lisää öljyreikiä sinne kytkinkorin pohjalle?
Siinähän se tulikin, amerikan ihmemaassa ovat kuulemma parantaneet K5:n kytkimen toimintaa poraamaalla lisää reikiä koriin. Hurjalta kuulostaa mutta kun alkaa nesteet vaihtua levyjen välissä ja levyt pysyvät märkänä niin toimivuus ja kesto paranee. Tarina myös kertoo että korjattaessa ja osia vaihdettaessa siinä ei kannata käyttää kuin Suzukin alkuperäisiä levyjä, muilla ei saavuteta oikein mitään hyötyä saati paranneta tuntumaa.
Toivoinkin että Tylyttäjä vastaisi ja kertoisi kokemuksistaan / säädöistään kun kuitenkin kiihdyttelee kaasutetulla (?) pyörällä joka varmasti ottaa rotan lailla kytkimelle. Se K5:n kytkin tarvitsee oikeasti melkein jatkuvaa säätöä jo sen luistonkin takia mutta toimiessaan kunnolla mielestäni sen masiinan kytkin on parempi kuin K3 & K4:n kytkimet. Odottelenkin tässä mielenkiinnolla että milloin omassa kaveripiirissä alkaa säätöjen laiminlyöntien seurauksena K5 sarjalaisten kytkimet temppuilla.
Onko kenelläkään tietoa, onko jostain saatavilla K4:n kytkimeen sopivia "tuuninkiosia", eli siis lähinnä paremmasta tavarasta jyrsittyjä käyttövivuston osia?
Tosiaan, se säätö ei kyllä auttanu yhtään. Olen kuullut, että K5:ssä pitäis tehdä sama modi kuin Busassa, että se olis hyvä kiihdyttelyyn.
Tätäkään en ihan nielemättä pure, koska alkuun se tosiaan toimi kuin unelma. Tuntuma ja pito oli tosi hyviä. Mutta ensimmäinen kunnon lähtöharjoittelu riitti sille, sen jälkeen se alkoi ottamaan tosi epätasaisesti ja epäloogisesti..
Eli veikkaan kuitenkin, että ne levyt sai kipeetä.. Pitäs ehtiä kattomaan miltä ne näyttää!
Miltäs se kytkin nyt tuntuu?Levyt vaihdettu. Paskathan ne oli, metallilevyt oli ihan siniset ja kierot. Elikäs, jos antaa kunnolla sikaa Gixxerin kytkimelle niin ongelmia tiedossa, ei se kestä.
Vaihdoin levyjen lisäksi myös tollasen sinne:
http://shop.brocksperformance.com/Detail.bok?no=243
Luistokytkin poistui, mutta ei väliä. Oon tottunu muutenkin vaihtamaan alaspäin välikaasulla.
En ehtiny vielä kunnolla testaamaan, mutta lyheylläkin lenkillä huomasin sen, että nyt se pitääMiltäs se kytkin nyt tuntuu?Levyt vaihdettu. Paskathan ne oli, metallilevyt oli ihan siniset ja kierot. Elikäs, jos antaa kunnolla sikaa Gixxerin kytkimelle niin ongelmia tiedossa, ei se kestä.
Vaihdoin levyjen lisäksi myös tollasen sinne:
http://shop.brocksperformance.com/Detail.bok?no=243
Luistokytkin poistui, mutta ei väliä. Oon tottunu muutenkin vaihtamaan alaspäin välikaasulla.
En kyllä ymmärrä, miksi tuo vaatisi jatkuvaa esijännityksen säätöä sen useammin kuin muut? Rata-ajossa varmaan näin voikin olla, jos käyttää paljon luistokytkintä.Auttaiskos jos porailis lisää öljyreikiä sinne kytkinkorin pohjalle?
Siinähän se tulikin, amerikan ihmemaassa ovat kuulemma parantaneet K5:n kytkimen toimintaa poraamaalla lisää reikiä koriin. Hurjalta kuulostaa mutta kun alkaa nesteet vaihtua levyjen välissä ja levyt pysyvät märkänä niin toimivuus ja kesto paranee. Tarina myös kertoo että korjattaessa ja osia vaihdettaessa siinä ei kannata käyttää kuin Suzukin alkuperäisiä levyjä, muilla ei saavuteta oikein mitään hyötyä saati paranneta tuntumaa.
Toivoinkin että Tylyttäjä vastaisi ja kertoisi kokemuksistaan / säädöistään kun kuitenkin kiihdyttelee kaasutetulla (?) pyörällä joka varmasti ottaa rotan lailla kytkimelle. Se K5:n kytkin tarvitsee oikeasti melkein jatkuvaa säätöä jo sen luistonkin takia mutta toimiessaan kunnolla mielestäni sen masiinan kytkin on parempi kuin K3 & K4:n kytkimet. Odottelenkin tässä mielenkiinnolla että milloin omassa kaveripiirissä alkaa säätöjen laiminlyöntien seurauksena K5 sarjalaisten kytkimet temppuilla.
Onko kenelläkään tietoa, onko jostain saatavilla K4:n kytkimeen sopivia "tuuninkiosia", eli siis lähinnä paremmasta tavarasta jyrsittyjä käyttövivuston osia?
sanoi:Elikäs jos kytkimenne ottaa luistatuksessa miten sattuu, niin levyt vaihtoon ja jäykemmät jouset. Muut poppakonstit ei taida auttaa..
Mä en tarvinnutkaan jäykempiä jousia, mulle tuli tuon Brocksin setin mukan spaceri sinne kytkinpakan alle. Mutta Tokimotosta tai Stormista pitäis löytyä jäykempiä jousia.sanoi:Elikäs jos kytkimenne ottaa luistatuksessa miten sattuu, niin levyt vaihtoon ja jäykemmät jouset. Muut poppakonstit ei taida auttaa..
Mistäs hommasit nuo jäykemmät jouset?
1. Luisto-ominaisuutta ei voi kyllä säätää. Eipä siitä kytkimestä voi säätää kuin esijännityksen sieltä kannen alta, ja hienosäätö kahvasta. Näillä siis säädetään juurikin se kohta missä ottaa. Jos siinä kahvassa on vapaaliikettä ja silti luistaa, niin levyt on morjens..Mulla on valitettavasti omassa K5:ssa tuo kytkimen luistaminen tosiasia myös. Radalla huomaa kun vaihtaa esim. 2-3-4 ihan huipputehojen alueella.
Kertokaas nyt viisaammat että mitä tässä on tehtävissä. Luistokytkimestä en voi luopua, sen verran uber feature se on radalla. Ymmärtääkseni tässä olis pari vaihtoehtoa.
1. Säätää kytkintä. Osaan kyllä säätää sen luistokytkimen irroituksen mutta onko siis mahdollista säätää sitä missä kohtaa kytkin irroittaa kun kytkinkahvasta puristaa? Mulla löytyy toki kahvasta se ns. free play mutta heti kun kahva alkaa ottamaan vastaan niin kytkin irroittaa melkein heti, onko tämä normaalia? Pelkään sitä että se jää jotenkin kantamaan ja luistaminen on tosiasia. Olis varmaan hyödyksi jos ymmärtäisi tuon kytkimen toimintaperiaatteen kunnolla niin ei tarvis kysellä tyhmiä![]()
2. Kytkinlevyjen vaihtaminen ja jousten vaihtaminen jäykempiin. Levyjen funktion ymmärrän mutta mitä hyötyä jäykemmistä jousista on tarkalleen ottaen? Ei kai jousten vaihto voi vaikuttaa luistokytkin ominaisuuteen?
3. Ostaisi jonkun STM:n koko paketin sen originaalin tilalle?
Help!
![]()