• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kaatumatapit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tribu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostin ite raudat mopoon kesäks. Nähny painajaisii et joku auto käyny parkissa olevaa pyörää tönäsemäs. Tai joku känni idiootti käyny kokeilee josko pyörän päällä olis siisti tanssii. Ja eikä noi rungonväriset raudat pyörän ulkonäköö pilaa! (ainakaan sietämättömäks)
 
No ei nuo tapit niin kamalan vaikeat ole tehdä itsekään...
Harmi, että itsellä ei ole mahdollisuutta käyttää Dremeliä järeämpää laitteistoa. Tuollaisia kaikenlaisia pikkukikkareita olisi kiva sorvailla iltapuhteeksi.

Siistit tapit teit. Onko nuo tatit nailonia?
Juu, nailonistahan ne. Tein ensin ne silloin eteenistä, mutta kun sitä pyöritteli käsissä, tuntui se niin pehmeältä, että ei varmaan olisi kestänyt ainakaan yhtään liukua...

Ja vaikka jossain joutuu siihen katteeseen reiän tekemään, niin ei se nyt niin kauhean näköinen ole siltikään...
Tossa vielä tappi mopossa kiinni ja tuohon joutui siis leikkaamaan reiän katteeseen.
oikea.jpg
 
Itekkin ajattelin tällaset hommata. Yhdestä liikkeestä kyselin ja sanoivat hinnaks 150e, täytynee kysyä myös muualta.. Tosin kyllähän niiden pitää myös silmään sopia
biggrin.gif


Paitsi jotkuthan sanoo että "sitä varten on vakuutukset jos kaatuu"...
 
Itekkin ajattelin tällaset hommata. Yhdestä liikkeestä kyselin ja sanoivat hinnaks 150e, täytynee kysyä myös muualta.. Tosin kyllähän niiden pitää myös silmään sopia  
biggrin.gif


Paitsi jotkuthan sanoo että "sitä varten on vakuutukset jos kaatuu"...
Stormilta ainakin saa LSL:n tappeja -> *** click *** ja sinne vaan hakukenttään LSL. Hintaa reilu 50e.

Juu kyllähän nuo vakuutkset korvaa kaatumiset. Mutta ne ei korvaa sitä, jos pyörä joutuu pajalle kuukaudeksi ja siinähän sitten olet ilman pyörää  
bawling.gif

Kuten minulla kävi, niin uskon tappien juuri suojanneet sen verran, että pyörä pysyi ajokunnossa. Sai ajettua kauden loppuun ja nyt talvella korjasivat pyörän.
 
Juu kyllähän nuo vakuutkset korvaa kaatumiset. Mutta ne ei korvaa sitä, jos pyörä joutuu pajalle kuukaudeksi ja siinähän sitten olet ilman pyörää  
bawling.gif

Kuten minulla kävi, niin uskon tappien juuri suojanneet sen verran, että pyörä pysyi ajokunnossa. Sai ajettua kauden loppuun ja nyt talvella korjasivat pyörän.
Toi oli kyllä hyvä pointti, että suojaa sen verran että pysyy ajokunnossa.

Ja löysin jostain nettikaupasta sellaset hienot metallinhohtoset moottorinsuojat, ne oli kyllä kans jotain 150e/per puoli. Mutta mun pyörään ne tapit ilmeisesti menee kiinni siihen moottoriin(vaihdelaatikon lähistölle, se pyöreä osa ku näkyy sivulle, osaampas taas selittää hyvin jos olen oikein ymmärtäny) pulttiin joten tuskin erikseen enää mitään moottorinposkisuojia tarvii... vai...
 
Ja löysin jostain nettikaupasta sellaset hienot metallinhohtoset moottorinsuojat, ne oli kyllä kans jotain 150e/per puoli.  Mutta mun pyörään ne tapit ilmeisesti menee kiinni siihen moottoriin(vaihdelaatikon lähistölle, se pyöreä osa ku näkyy sivulle, osaampas taas selittää hyvin jos olen oikein ymmärtäny) pulttiin joten tuskin erikseen enää mitään moottorinposkisuojia tarvii... vai...
Varmaan niin pyörästä ja tapeista kiinni kuinka paljon suojaa. Ja tietysti vauhdista jolla kaatuu. Minulla moottorinposki otti vähän osumaa, mutta jäi kosmeettiseksi. Jollain toisella pyörällä ja toisilla tapeilla ei olisi ehkä tullut sitäkään ja jollain toisella olisi ehkä mennyt pahemmin. Että vaikea sanoa tarviiko tappien lisäksi muuta suojaa  
nixweiss.gif

Osta tapit, laita kiinni ja käy kaataan pyörä. Sitten tiedät tarviiko ostaa lisää suojaa  
tounge.gif
 
Kuten minulla kävi, niin uskon tappien juuri suojanneet sen verran, että pyörä pysyi ajokunnossa. Sai ajettua kauden loppuun ja nyt talvella korjasivat pyörän.
Melko samat kuviot tullut kokeiltua, ilman tappeja (ja sivulaukkuja?) olisi pyörä jäänyt Etelä-Saksaan. Koko kylki oli aika ruvella mutta mitään ei mennyt varsinaisesti rikki, joten ajelin vielä 4000 km ennen kuin pääsin kotiin asti ja pari tonnia kotimaassa ennen korjausta.
 
Reissussa ovat sikäli hyvät, että jos pikkulippa tulee, ei koneelle
yleensä tapahdu mitään. Se tärkein, eli matka, voi jatkua. Duca-
tissa ne eivät ole pelkät tapit, vaan sisällä on pitkä pultti alumiini-
holkkeineen. On nimittäin samalla moottorin yläkiinnitys. Tapit ovat
siis jatkeita pultin molempiin päihin. Voiko ton nyt vaikeammin sanoa.
 
Sain kanssa vihdoin askarreltua noi tapit mopoon. Malli on sama LSL, kuin tossa Streethawkin bladessa.  Hinta noissa tosiaan on aika suolaset 52€ kiekot ja asennussarja 85€ siihen päälle. Nämä hinnat motoplazasta. Maalailin ton asennussarjan vielä pyörän väreihin, niin eihän noita edes huomaa
smile_org.gif
Tappi

Toivotaan, että ei tule tarvetta kokeilla toimivuutta.
 
Jos joku tietää jotku hyvät ja söpöt tapit Zetaan, niin vinkit ja linkit kelpaa  
smile_org.gif


Tai sitte pittää puljata ite... (ts. pistää veljet väsäämään)
biggrin.gif
 
Ite tuli lipattua viime kesänä n. 80 km/h vauhdista. Hyvin suojasi noi kaatumatapit. Ainoastaan sivukate ja koneen poski naarmuille. Sekä vaihde vipu poikki.
Ilman tappeja olisi tullut huomattavasti pahempi tuho.

Edittiä: Itse tappi kulahti myös
biggrin.gif
 
Onko kellään kokemuksia Puiqin tapeista :
http://www.pr-powercontrol.fi/shop/product_details.php?p=6641

Menisiköhän R1:seen katteita silpomatta?
Katettuihin mopoihin harvoin saa rikkomatta katetta. Ei K1200S:äänkään saa moisia.
sad_orig.gif
Joo, näin se meinaa olla.Ainakin -07 asti rykköseen joutuu oikealla puolella tekemään reiän katteeseen, se runkokiinnike kun on siinä katteen alla...

Kaverilla on tollaset puigin tapit Z1000 ja se kyllä se kevyet lipat kesti hyvinkin. Melkolailla voisi sanoa, että tapit kuin tapit auttaa jos menee nutulleen.
 
Onko kellään kokemuksia Puiqin tapeista :
http://www.pr-powercontrol.fi/shop/product_details.php?p=6641

Menisiköhän R1:seen katteita silpomatta?
Katettuihin mopoihin harvoin saa rikkomatta katetta. Ei K1200S:äänkään saa moisia.
sad_orig.gif
Joo, näin se meinaa olla.Ainakin -07 asti rykköseen joutuu oikealla puolella tekemään reiän katteeseen, se runkokiinnike kun on siinä katteen alla...

Kaverilla on tollaset puigin tapit Z1000 ja se kyllä se kevyet lipat kesti hyvinkin. Melkolailla voisi sanoa, että tapit kuin tapit auttaa jos menee nutulleen.
Tämä selvä, täytyy harkita vakavasti kuitenkin. Löytyy kokemusta paikaltaan kaadetusta pyörästä ja melkein kaikki mahdollinen hajosi vasemmalta puolelta mikä hajota voi.
 
Onko kellään kokemuksia Puiqin tapeista :
http://www.pr-powercontrol.fi/shop/product_details.php?p=6641

Menisiköhän R1:seen katteita silpomatta?
Katettuihin mopoihin harvoin saa rikkomatta katetta. Ei K1200S:äänkään saa moisia.
sad_orig.gif
Joo, näin se meinaa olla.Ainakin -07 asti rykköseen joutuu oikealla puolella tekemään reiän katteeseen, se runkokiinnike kun on siinä katteen alla...

Kaverilla on tollaset puigin tapit Z1000 ja se kyllä se kevyet lipat kesti hyvinkin. Melkolailla voisi sanoa, että tapit kuin tapit auttaa jos menee nutulleen.
Tämä selvä, täytyy harkita vakavasti kuitenkin. Löytyy kokemusta paikaltaan kaadetusta pyörästä ja melkein kaikki mahdollinen hajosi vasemmalta puolelta mikä hajota voi.
Justiinsa ruuvasin Puigin tapit kiinni -04:seen eikä tarvinnut katteita silpoa. Oikean puolen tappi on muuten n. sentin pidempää mallia.
 
Onko tappien laaduissa jotain eroa?Tai että hmm.. Miten saan ne parhaat tapit? :P Ja niiden pitää kyllä sopia silmään eli jotenkin pienehköt..........
 
Justiinsa ruuvasin Puigin tapit kiinni -04:seen eikä tarvinnut katteita silpoa. Oikean puolen tappi on muuten n. sentin pidempää mallia.
Katos vaan, menikö ne ihan suoraan siihen runkokiinnikkeeseen vai oliko siinä mukana sellainen siirtolevy?
Ilmeisesti tuli niinkuin näin:
p41804971034x776up5.jpg


Onko tappien laaduissa jotain eroa?Tai että hmm.. Miten saan ne parhaat tapit? :P  Ja niiden pitää kyllä sopia silmään eli jotenkin pienehköt..........

Kyllä niissä kaikissa se laatu on ihan varmasti riittävä.
Jos sitten omalle silmälle haluaa just passelit, pitää ottaa ja tehdä ite, niin saa mitä sattuu tulemaan
biggrin.gif
 
Justiinsa ruuvasin Puigin tapit kiinni -04:seen eikä tarvinnut katteita silpoa. Oikean puolen tappi on muuten n. sentin pidempää mallia.
Katos vaan, menikö ne ihan suoraan siihen runkokiinnikkeeseen vai oliko siinä mukana sellainen siirtolevy?
Meni suoraan kiinni moottori/runko kiinnitysruuvin tilalle eikä tarvinnut mitään siirtosarjaa tmv. Juuri tuon kuvan mukaisesti.
 
itse ajattelin katupyörän kanssa etä jos sattuu kaatumaan niin tapit nostavat prosenttia että pääsee jatkamaan matkaa eikä mopo jää siihen. motoon hommasin vasta nyt kahvasuojat ja sliderit pitäisi viellä väkertää. ei jää ajelut kesken katkenneen vivun tms takia.. toki jos pahasti lippaa niin siinä mikään suoja auta..
 
Back
Ylös