• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kahvanlämmittimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herra XX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt mulla on lämppärit paikallaan! Onneks on hyviä kavereita jotka viittii auttaa kun apua kaivataan!
062802jumpie_prv.gif
Eikä mennyt kun reilu tunti rauhallisella meinigillä! Mut nyt on sormissa lämmintä!
cool.gif
Pienen koeajon aikana osoittautui kivaksi varusteeksi nuo lämmittimet!

Onko joku näistä lämppärimalleista sellainen, ettei sitä johtolenkkiä tule siihen kaasukahvaan ? On taipumusta katkeilla se liikkuva piuha. Bemareissa se on toteutettu jotenkin siten (ja kaiketi muissakin alkuperäisissä lämppäreissä), että kaikki on "sisäänrakennettu".
lookaround_orig.gif

no näis mun lämpökalvoista tulee ainakin johdot ja siitä selvittiin sillä että laitettiin hieman löysää siihen tupen juureen ja katottiin ettei hankaa mihkään kun kaasua vääntää ja tankoa kääntää! ...tulihan se mieleen että kyllä ne voi poikkikin mennä kun aikaa kuluu.. mutta vielä ne toimii!  
bowdown.gif

Vielä tästä hotgrips tuotteesta.. hyvältä tuntuu mutta kun eivät ole lattaneet releitä ym abikoja pakettiin mukkaan niin siitä annan miinus pisteet! Saa siinä iltasella sitten kysellä koko kylästä tutuilta ja tuntemattomilta relettä ym...
omg.gif

Saito II oli pyörässäni. Nyt toinen pyörä kiikarissa, jos tulevassa bikessä ei ole kahvanlämppäreitä, niin ne on pakko laittaa. Oli tod.hyvät!!

Itse laitoin VFRääni irtoelementit. Ostin Duelilta kaksi eri elementtisarjaa, isompitehoiset ja pienempi tehoiset, ja realisoin itse siten että kaasukahvalle tuli heikompi tehoinen ja kytkimelle tehokkaampi = saman tuntuinen molemmille käsille. Toiset möin kaverille...

Sitten hommasin Saksanmaalta GZH modulin (pulssinleveysmodulaatiosäädin) jolla saa portaatomasti säädettyä ilman väli vastuksia. Ja kyllä pelittää!!

Itse laitoin VFRääni irtoelementit. Ostin Duelilta kaksi eri elementtisarjaa, isompitehoiset ja pienempi tehoiset, ja realisoin itse siten että kaasukahvalle tuli heikompi tehoinen ja kytkimelle tehokkaampi = saman tuntuinen molemmille käsille. Toiset möin kaverille...

Sitten hommasin Saksanmaalta GZH modulin (pulssinleveysmodulaatiosäädin) jolla saa portaatomasti säädettyä ilman väli vastuksia. Ja kyllä pelittää!!
Minne muuten asensit kahvalämppärin kytkimen? Hälgen kanssa ilmeisesti asennellaan lämppärit mun 93 Vifferiin tässä kesäloman aikana.

Itse olin ajatellut kytkintä mittaritaulun alle, siinä missä Europyörissä on digitaalikello. Omassa jenkkimallissa kun sellainen puuttuu. Samoin kuin keskiseisontatukikin. (Olivat ko. vuonna lisävarustelistalla.)

Miten on, paljonko maksaa jos noi kahvan lämppärit asennuttaa jossain? onko tietoa?....on vähän huonoja kokemuksia tuosta säätämisestä itse.nm. "savun hälvennyttyä etsitään projektin syyllisiä".

Itse laitoin edelliseen pyörään (-96 vfr) Oxford kahvanlämmittimet jossa tuli uudet tupit ja niiden sisällä oli elementit sekä niissä oli portaanton tehonsäätö. Asennus oli todella helppo ja niitä myy kotimaassa  4mc. Haittapuolena niissä on alkuperäistä paksummat tupit.
Laitoin keväällä GSX 1400:aan Oxford lämpökahvat ja halusinkin kahvoista hieman paksummat ja nämä sopivat oikein hyvin. Näitä en antaisi pois. On vaan parhaita pyörän lisävarusteita.
062802jumpie_prv.gif

Edellisessä mopossa oli Saito II. Todella hyvät ja tilasin suoraan Louisilta. Seuraavaankin mopoon aion hankkia kahvanlämppärit, jos siinä ei niitä ole. Suosittelen lämmöllä!!

Mielestäni on turhaa kíkkailua nuo eritehoiset vastukset kaasupuolella koska kädet ovat sen verran suurpiirteisiä "antureita" ettei siinä paljo erot tunnu ja kun vielä käsiä välillä irroitellaan tangosta niin teoriaksi menee.

Puoleen tusinaan pyörään erilaisia sarjoja asenneltuani en ole teknisissä tiedoissa koskaan törmännyt siihen, että oikea ja vasen tai sitten muuten vaan elementit olisivat eri tehoisia.

Itse laitoin sellaiset tarvike vastus systeemit orggis kahvakumien alle. Sitten Tech x,n portaaton säädinyksikkö. Makee säätää lämmitysteho nupista pyöräyttämällä. Samalla laitteella pystyi säätämään balanssin tehoille suhteessa oik/vas kahva. Samaisessa boksissa mittarivirheen korjaus ja huippunopeus muisti. Mittari näyttää nyt juuri sen mitä ajat, radalla tms käydessä pystyy vielä katsomaan mitkä oli huiput
tounge.gif

Itse laitoin sellaiset tarvike vastus systeemit orggis kahvakumien alle. Sitten Tech x,n portaaton säädinyksikkö. Makee säätää lämmitysteho nupista pyöräyttämällä. Samalla laitteella pystyi säätämään balanssin tehoille suhteessa oik/vas kahva. Samaisessa boksissa mittarivirheen korjaus ja huippunopeus muisti. Mittari näyttää nyt juuri sen mitä ajat, radalla tms käydessä pystyy vielä katsomaan mitkä oli huiput  
tounge.gif
Mistäs tämmöistä tech x härpätintä löytyy? voisi samalla saada nokikanan nopeudenarvausmittarin toimimaan kunnolla.

Ja mikäs olis hyvä liima Saiton kahvakumien liimaamiseen?
No sehän on Bostik 1782 kontaktiliima. Taitaa noi Saiton kahvat olla reilulla toleranssilla, koska kaasupuoli ei meinannut tarttua millään kiinni. Oli sen verran löysänoloinen grippi. No kierros ilmastointiteippiä kahvaan ja sitten liimaa päälle ja tuppeen kans ja väkisin paikalleen. Nyt pysyy.
buttrock.gif

Sanotaan nyt vielä omakin mielipide noista Saitoista.

Ensinnäkin ne vie kahvatuntuman lähes kokonaan. On nimittäin sairaan paksut ne tupit, tuntuu siltä kuin yrittäis mummoa kuristaa yhdellä kädellä, ku niistä pitää kiinni.

Toisekseen mulla ne kesti ehkä sen vuoden verran tms. Ensin hävis pieni teho (eniten käytetty) sitten hävis iso teho (toiseksi eniten käytetty) ja sitten hetken päästä pimeni se "starttitehokin". Eli mitä ilmeisimmin se termostaattiboksi on susi, tai sitten mulle sattui huono yksilö.

Olihan ne lämpöset kyllä. Ja halavat! Itte en taida enää laittaa muuta kuin noita irtoliuskoja oikeiden tuppien alle.

Back