Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osta harrikka, niin et huomaa käsien puutumista!Pyörä on 600:nen Hornet ja sen verran tarkennan vielä, että puutuminen kohdistuu ranteesta sormiin, eikä koko käsiin, niinkuin hieman valheellisesti oon kirjoittanut otsikkoon.Mikäs pyörä oli kyseessä?
No jaa, mulla puutuu Harrikalla vaan perse.Osta harrikka, niin et huomaa käsien puutumista!Pyörä on 600:nen Hornet ja sen verran tarkennan vielä, että puutuminen kohdistuu ranteesta sormiin, eikä koko käsiin, niinkuin hieman valheellisesti oon kirjoittanut otsikkoon.Mikäs pyörä oli kyseessä?
Puutuu meinaan koko kroppa![]()
Ajelet sitten vissiin vaan ihan pikkumatkoja?No jaa, mulla puutuu Harrikalla vaan perse.Osta harrikka, niin et huomaa käsien puutumista!Pyörä on 600:nen Hornet ja sen verran tarkennan vielä, että puutuminen kohdistuu ranteesta sormiin, eikä koko käsiin, niinkuin hieman valheellisesti oon kirjoittanut otsikkoon.Mikäs pyörä oli kyseessä?
Puutuu meinaan koko kroppa![]()
Joo,Rockeri on hyvä apu puutumiseen mutta sen oikea asento on välillä vähän hakusalla.Kaupungissa tulee käännettyä pois tieltä mutta tien päällä sitten läpyskää ylöspäin.Hintaansa nähden halpa kokeilu,suosittelen.Niin tai sitten hommaa sellaisen muoviläpyskän, mikä lie Throttle rocker. Itsellä tuo auttaa asiaan, tosin kannattaa kiinnittää huomitota ajoasentoon yleisesti ja nostella kaasukäden sormet välillä vaikkapa jarrukahvan päälle jne.
Myös oikeanlaiset ja kokoiset hanskat vaikuttaa asiaan. Mulla puutuu kädet toisilla hanskoilla, koska ovat aavistuksen verran liian pienet.
Olen huomannu, että jännitän melkein koko ajan. Ajokokemuksen vähyyttä/alkujännitystä? Ajokokemusta n.300km + autokoulu.Hartiat rennoiksi se voipi auttaa![]()
Avaa välillä käsiä (eli tue käsiä stongaan vain kämmenpohjilla, peukalo/sormiote avoinna).Huomattuani jännityksen, rentoutan hartiat ja tuumaan, että nyt rentona. Arvaa pysyykö![]()
Mulla tuo rokkeri auttaa jonnii verran. Haitaksi luen sen, että se ei pidä asentoaan kovin kauan, vaan kesken matkan joudun monesti värkkäämään asennon uudestaan. Kun joku vuosi sitten värkkäsin sitä ajaessa, melkein rysäytin suoraan Jämpsän liikenneympyrään. (Viisastelijoille: Sinne ympyrän keskirakennelmiin)Itse olen ollut tuon lärpäkkeen tyytyväinen käyttäjä jo kolmatta kautta. Kaasukäden puutumiseen tuo auttaa paljonkin, kun voi jumpata räpylää samalla kun kämmenellä hoittaa kaasunpidonMinä hommasin sen rannetuen (Throttle rocker),niin eipähän ranne puudu enää niinkuin aiemmin.![]()
![]()
Tässä onkin jo useamman kerran ansiokkaasti analysoitu sitä, että puutuminen todennäköisesti johtuu koko painon nojaamisesta käsien varaan. Vakavampaa on, että samalla ajamisen rentous häviää ja ihmettelen, miten pyörän ohjaaminen on tällöin ylipäätään mahdollista.Joskushan oli polkupyörissäkin muotia, että piti olla käyräsarviset jokaisella kadun miehellä. Itse liitän koko jutun vähän samanlaiseen trendiin. Halutaan sporttisuutta. Lopulta polkupyörissä tuli maastopyörät ja kaikki tajusi, että se sopii katuajoon paljon paremmin kuin kilpapyörää matkiva käyräsarvinen. Toivottavasti sama tapahtuu lopulta moottoripyörissäkin.