Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ajatus vapaa, olkaa hyvät - minä en ennätä nyt enempää![]()
Kun mutkaan on taitettu ja katse käännetty/lukittu "minne haluat mennä" pisteeseen, niin se mutka on historiaa eli ajettu.
Joku kouluttaja sanoi hyvin ajotaito kakosessa, että kaikki ne muutamat metrit moottoripyörän edessä ovat lähi menneisyyttä.

Lyhyesti tiivistettynä: Katso sinne minne haluat mennä, älä sinne minne olet menossa.

Tosi on, ja jää unohduksiin helposti kun talven ajelee kotilolla kaupungissa ja kyttäilee jalkakäytäviä ettei kukaan juokse alle, tai aio juosta.Mulle joku kouluttaja tais jopa sanoa että pitää katsoa sinne minne haluaa mennä -ja vähän yli!
Hyvä alku, tarkemminkin saa kertoaOikea katseen käyttö on turhan monille täyttä hepreaa ja jopa käsitteenä vieras. Ihan omalla katseella todettua
![]()
Jock taitaa etsiä konkreettisia tilanne-esimerkkejä; oletan.
heh ..ei tainnut kukaan tarttua vrt vastaohjaus....no, mä jätän asiaatuntevammille suunvuoron...![]()

Totta. Ensin tarvitaan se näköhavainto asiasta, jonka takia suoritetaan se kuuluisa vastaohjaus.

Olen näiden pohjalta järkeillyt asian niin, että tyhjyyteen tuijottaminen on oikeastaan se juttu. Kun on pystyttävä prosessoimaan nopeasti muuttuvia tilanteita joiden palikat liikkuvat koko näkökentän alueella, jää jotain näkemättä jos tuijottaa yhteen pisteeseen.
Toki muistaen sen että ajaessa tuijottaa sen tyhjyyden suuntaan jota kohti haluaa mennä.
Pikazoomauksia toki joutuu tekemään vähän väliä.