Kaupan koeajopyörä+varusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ampparix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ampparix

New member
Autoliike, jossa myös on pyöriä kaupan (Rintajouppi, Hyrylä) sijaitseen duunini vieressä. Joka päivä sieltä lähtee pyöriä koeajelulle. Tänään lähti upea keltainen Ducati. Kuskilla päällä pikkutakki ja pikkukengät. Ei kypärää eikä hanskoja.Ukko kaarteli parkkipaikalla ja hävisi liikenteeseen. Vetikö lipat vai ajoiko himaansa, mutta takaisin ei kuulunut. Sitä vaan että ei järki päässä pakottanut myyjää tai ostajaehdokkia. Kuka saat..
hullu lähtee koeajamaan uutta pyörää tai saatika antaa asiakkaalle, jollei edes vermeitä ole? Tää on aivan sanaton vieläkin
omg.gif
Ei kait ole yleinen käytäntö, eihän pliis
eek.gif

Eikai se mopoliikkeen vastuulla ole mitä varusteita pitää, kunhan kypärä on päässä. Multa joskus kysyttiin että onks sulla ajovarusteita.. kysyin että jos kypärän sais lainaks
smile_org.gif
Ja sitten koeajolle.
Nykyään en ihan niin hepposissa varusteissa ajelisi, varsinkaan vierasta pyörää

Kyllä siltä liikkeltä jää vakuutus rahat saamatta kun ei kypärää ollut se kun on pakollinen. Ei se autoliike voi kännisellekkään autojaan luovuttaa.

Edit: sinänsä kohtuu urpoa lähteä kadulle ilman varusteita kun hyvistä liikkeistä ne saa automaattisesti päälleen, jos et ole saapunut paikanpäälle omalla pyörällä. Itse asiassa hyvässä liikkeessä kun huomataan farkku poika/mies niin niitä jopa tarjotaan mahdollisiksi
wink.gif

No tuskinpa jää vakuutusrahat saamatta, viimeksi kun tarkistin niin kypärän päässä pitäminen ei ole kenenkään muun kuin kuljettajan itsensä vastuulla. Eli siis aivan eri asia kun ajoneuvon luovuttaminen juopuneelle.
Ihme kyttäystä taas. jos keveri käy pienen lenkin ajamassa ilman kypärää, niin sinultako se nyt on pois? muistithan soittaa poliisit?

No tuskinpa jää vakuutusrahat saamatta, viimeksi kun tarkistin niin kypärän päässä pitäminen ei ole kenenkään muun kuin kuljettajan itsensä vastuulla. Eli siis aivan eri asia kun ajoneuvon luovuttaminen juopuneelle.
Ihme kyttäystä taas. jos keveri käy pienen lenkin ajamassa ilman kypärää, niin sinultako se nyt on pois? muistithan soittaa poliisit?
Voipi olla noinkin. Mene ja tiedä. Itse en kyllä antaisi pyörää kaupunki liikenteeseen ilman pottaa.
Ja ei kai se keneltäkään ole pois.
Viimeksi kun mietin asiaa olisi se kohteliasta koeajajalle tarjota suojaa ja turvaa. Keneltä se on pois?

En sanonutkaan että oli viisasta lähteä ilman varusteita tms ja eiköhän sen kypäränkin olisi lainaan saanut, jos koeajaja sen olisi viitsininyt pyytää/ päähänsä laittaa.

veikkaampa notta se on myyjä käyny hienoa vaihtopeliä testaamassa.

olen itsekin ajanut ilman kypärää, onko se joltain pois?

veikkaampa notta se on myyjä käyny hienoa vaihtopeliä testaamassa.

olen itsekin ajanut ilman kypärää, onko se joltain pois?
Näin minäkin veikkaan.

Ajan itsekin monesti ilman kypärää ja ei se keltään ole pois sinänsä, riskinsä siinäkin on! nimim kokemusta omaava.

Se onkin eri asia kun jälleen myyjä päästää asiakkansa liikenteeseen ilman pottaa mielestäni.
Hyvin hyvin vastuutonta ja ajattelematonta.

Niin, mitäpäs tässä muiden tekemisistä viitsii... ei ajanut takapihalle eikä tullut takaisin. Oli varmaankin tosimotoristi.

Niinhän se nykyään hullulta tuntuu..
Toisaalta, silloin kun piikillä ajelin, niin kypärää ei käyttänyt kaupungilla kukaan ja harvalla isomman pyörän kuskillakaan kypärää näki.
Maantielle yleensä laitettiin, jos sattui muistamaan. Kypärän puute ei kuitenkaan koskaan ollut mikään este ajelulle.
Eikä siitä niin kamalan kauaa ole, tulikos se kypäräpakko joskus 1976..?

Satuin kerran näkemään vähän turhankin läheltä, kuinka eräs känninen (polku)pyöräilijä ajoi itsensä hengiltä. Yritti vain ajaa vinottain kanttikiven yli, jolloin tulikin sitten suoraan pää edellä asfaltille. Huilaili siinä vielä vähän aikaa hengitellen, mutta lopulta ei edes lääkäriambulanssin apu enää auttanut. Vauhtia ei ollut paljon mitään, mutta ei myöskään kypärää.

Eikä siinä mitään, jos joku haluaa ajella ilman kypärää myös moottoripyörällä, niin aivan vapaasti. Kunhan vain on tiedossa se, miten helposti silloin voi ottaa ohraleipä.

Hyvä puoli asiassa on toki se, että moisesta ratkaisusta koituvat mahdolliset haittapuolet saa kärsiä ihan itse, eli sivullisia on tuolla lailla melko hankala vaarantaa. Voidaan tosin perustellusti kysyä, pitäisikö yhteiskunnan varoista tai vakuutuksista maksella tällaisille tapauksille esim. varsin tyyristä teho-osastohoitoa, jos he sitä sattuvat tarvitsemaan. Tällaisen tietoisen riskinoton seuraukset joutaisi oikeastaan myös päästä makselemaan ihan omasta pussistaan, koska kypärän käyttöpakko ei tässä maassa liene kenellekään epäselvää.

Mistä ihmeen yhteiskunnan varoisat?
Sinä ja minä maksetaan veroja, niin luultavsti se loukkaantunukin.
Vai joka oman hölmöytensä takia loukkaantuu...evätään hoito?
Minua ei suinkaan häiritse, että verovaroillani/vakuutusmaksuillani autetaan sitä kaveria.

Hyvä puoli asiassa on toki se, että moisesta ratkaisusta koituvat mahdolliset haittapuolet saa kärsiä ihan itse, eli sivullisia on tuolla lailla melko hankala vaarantaa. Voidaan tosin perustellusti kysyä, pitäisikö yhteiskunnan varoista tai vakuutuksista maksella tällaisille tapauksille esim. varsin tyyristä teho-osastohoitoa, jos he sitä sattuvat tarvitsemaan. Tällaisen tietoisen riskinoton seuraukset joutaisi oikeastaan myös päästä makselemaan ihan omasta pussistaan, koska kypärän käyttöpakko ei tässä maassa liene kenellekään epäselvää.
Missäpä vedetään raja tietoiseen riskinottoon jolloin joutuu maksamaan omasta pussistaan?

Missäpä vedetään raja tietoiseen riskinottoon jolloin joutuu maksamaan omasta pussistaan?
Yksi hyvä rajanveto voisi olla esimerkiksi se, oliko kypärä käytössä vai ei. Jos ei ollut, niin ei varmaan kiinnostanut suojautua asianmukaisesti, vai oletko eri mieltä?

Ja jostainhan ne kalliit tehohoidot, sairaslomat ja kuntoutukset aina maksetaan, eivät suinkaan ole sellainen asia, joka olisi olemassa aivan itsestään, niinkuin jotkut kommenteistaan päätellen luulevat. Ne ovat eräs osatekijä siinä varsin merkittävässä osuudessa, mitä työssäkäyvät tässä maassa maksavat tuloistaan veroja.

Edit: Apua varmaan pitää saada, oli sitä sitten järjestänyt itsensä huonoon jamaan omaa typeryyttään tai ei, eikä siinä tilanteessa ehdi tuollaisia muutenkaan alkaa miettiä. Mutta kenen ne tietoiset hölmöilyt pitäisi oikein korvata, onkin jo hankalampi kysymys. Eihän esim. rattijuopoille läheskään aina korvata kaikkia aiheuttamiansa vahinkoja (vastapuolelle kyllä korvataan, mutta niitäkin voidaan periä syylliseltä takaisin).

Jos haluaa ottaa riskiä, niin sitten ottaa riskiä, mutta kantaa myös vastuun riskinotostaan itse. Onko se täysikäiseltä ajokortin omaavalta ihmiseltä liikaa vaadittu?

varoista tai vakuutuksista maksella tällaisille tapauksille esim. varsin tyyristä teho-osastohoitoa, jos he sitä sattuvat tarvitsemaan. Tällaisen tietoisen riskinoton seuraukset joutaisi oikeastaan myös päästä makselemaan ihan omasta pussistaan, koska kypärän käyttöpakko ei tässä maassa liene kenellekään epäselvää.
[/QUOTE]
entäs sitte nämä, joilla ei ole varaa edes ambulanssikyydin omavastuuseen.jätetäänkös he kadulle lojumaan?

Lisäsin jo ylemmäs selvennyksen, eli ei tietenkään voida jättää hoitamatta, mutta kyse oli, kuka korvaa.

Jees hienoa näitä tarvitaan???

Hypoteesi:
Kaveri on yritysjohtaja ja maksaa tuloistaan veroja 50-60 prossaa...kuukaudessa enemmän kuin joku tienaa vuodessa.
Eiköhän se ole silloin maksanut omat sairaskulunsa?
Vaikka sattuu hölmöyttään mälläämään tuliterällä TurboHayabusallaan?

Miten tuo oletus lähtee siitä, että joku joka on kyllin tyhmä kolaroidakseen on myös rutiköyhä ja elää yhteiskunnan varoilla?
Että se on sinun tai minun raha, jolla hommat kustannetaan?

Kuten jo sanoin tuolla aiemmin.
Minä maksan vakuutusmaksuja-niistä en ole kuitannut penniäkään ulos.
Samoin maksanut veroja koko aikuisikäni ja jo ennen sitäkin..
Eikä haittaa pätkääkään, että se raha käytetään sille, joka tarvitsee.
Vaikka se olis puliukko, joka jäi jonkun auton alle.
En jaksa olla kateellinen ihmiselle, jolla on vähemmän kuin minulla?

Tuolla logiikalla ei kannata luovuttaa vertakaan.Se saatetaan käyttää jonkun hulttion hyväksi?

Back