• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

kausi 2013 alkoi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kessuipe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kessuipe

New member
Vau, tänään eka kertaa baanalla mulle uudella 04 gesukalla ja tykkäsin kuin hullu puurosta. Ekat tyypit tän lajin pyörällä ja täytyy sanoa, että oon onessani. Jess mulla on joulu kokokesän..:D
Sunnuntaina 31.3 eka fiilistelyä tre-ellivuoren risteys (kiskobaari). Lämmin keli, jotain 6-8 astetta, oli mahtava kokemus isollA gessulla. Aikaisemmat 3 mopoo rivinelareita jaapaninsaarelta. Taukoo edellisestä pyörästä täysikäisen lapsen verran. Kiva huomata ettei perusasiat ole unohtuneet, mutta tästä alkaa uusi kiva pyöräilyaika joka kestää hautaan asti.

Viimeksi muokattu:
Vau, tänään eka kertaa baanalla mulle uudella 04 gesukalla ja tykkäsin kuin hullu puurosta. Ekat tyypit tän lajin pyörällä ja täytyy sanoa, että oon onessani. Jess mulla on joulu kokokesän..:D

Samanlaisellanen pyörällä mulla alkamassa nyt 7. kausi. En oo kautta vielä aloittanu mutta odotan kuin hullu puuroa. Heti kun kerkee. :cruising:

Viimeksi muokattu:
Tänään tuli kausi aloitettu Oulussa kesärenkailla.
Mukava lämmin keli. Ainoastaan moottoritien sillan alla oli pikkusen jäinen tie.
Lisäksi pikkutiet oli kyllä ihan jäässä, ettei päässy minnekkään kylästelemään.

Korkattu :WAZAAP: lähi ABC:lle pikkuteitä pitkin kahville ja eväät kainalos kuutostietä takas. Kylmää oli ja arska ei naamaansa näyttäny, mut ei haitannu. Jäätäkään ei matkalle osunut ja isolla tiellä sai availla tuppea ihan rauhassa, ketään missään..

Eilen tuli auringonlaskun aikaan avattua kausi pienellä testiajolla ja tänään about 150km testiajoa ympäriinsä isompia, sulia teitä. Teiden varsilla olevat opastaulut kertoi tien lämpötilaksi testiajojen aikaan 6-13 astetta. Vähän oli continentaalin seosrenkaat liposat paikoitellen mutta hienosti pärjäs jo kunhan jätti pienemmät tiet ajamatta.

Nam nam nam!

Mukava lämmin keli. Ainoastaan moottoritien sillan alla oli pikkusen jäinen tie.

viime maanantaina eli 25.3. kävin ekan kerran fiilistelemässä, sellainen sata kilsaa suunnilleen, torniossa mutka. samalla tuli eka kuva haettua jahtiin.

sama tunne tuli rautatiesillan alla ennen kemijokea, takapää hieman liikahti sivulla, mennessä ja tullessa, ei onneksi mitään vaaratilannetta päässyt syntymään.

pyörää sai pestä sotkuista kyllä sen jäkkeen uutterasti, muttai ei sen vertaa ottanut päähän että olis kannattanut jättää käymättä. :p

ai niin, gessun mittari näytti koko ajan sellaista 2,5-3 astetta plussaa ja aurinko mollotti taivaalla..:thumbup:

Kevään lämpimin päivä

Olipa upea päivä käydä päräyttelemässä Punkalaidun-Vesilahti maisemissa. Oli jo muutkin pyörämiehet/naiset heränneet. Ellivuoren risteyksen kiskobaarissa oli oikein tungosta. Rouva ekaa kertaa kyydissä gesukassa ja tykkäsi vähän liikaakin, varmaan aina mankumassa kyytiin. Pari peuraakin nähtiin, mut niitä on täällä suunnalla aina. Kannattaa pitää vauhdit kurissa. On tää hieno laji. Turhan pitkäksi venähti lapsentulotauko lajiin(t.19v.)

Sunnuntaina 31.3 eka fiilistelyä tre-ellivuoren risteys (kiskobaari). Lämmin keli, jotain 6-8 astetta, oli mahtava kokemus isollA gessulla. Aikaisemmat 3 mopoo rivinelareita jaapaninsaarelta. Taukoo edellisestä pyörästä täysikäisen lapsen verran. Kiva huomata ettei perusasiat ole unohtuneet, mutta tästä alkaa uusi kiva pyöräilyaika joka kestää hautaan asti.

Noin 650km jo tälle keväälle :) 07 gessu ja mukava ajettava kakspäälläkin!

-welpe

Tänään meni 900 km rikki ja maistuu!

En ole edes saanut 100km rikki tämän vuoden osalta, mutta ajaminen tuntuu vielä mahtavammalta kuin muistan. Eikä taidotkaan(eipä niitä nyt kauheasti muutenkaan ole ollut vuoden ajamisen jälkeen) kauhean ruosteessa olleet. Ensimmäisen ajon jälkeen huomasin etteivät kesähanskat yksinkertaisesti riitä. Nopeasti ja helposti ratkaistava ongelma. Viikonloppuna tai viimeistään Maanantaina on tarkoitus tehdä hieman pidempi lenkki Jyväskylään siskon luokse kylään. Lupasin tulla seuraavan kerran kun lumet ovat sulaneet pois ja pitäähän sitä uhkaukset toteuttaa.

Käytännön oppitunti nro: X. Kun teet jotain isompaa jarruille, niin kannattaa oikeasti kokeilla rauhallisessa paikassa, jotta ilmaus onnistui :kääk:

Tuli talvella kaiken muun ohessa vaihdettua metallivahvistetut jarruputket. Ilmasin ja ilmasin noita. Alipaineella, ABS-yksiköstä, satulalta ja ihmettelin kun en saanut noita olennaisesti jämäkämmiksi kuin 14v vanhoilla gummiletkuilla. Pieni pettymys persauksessa (jarruletkujen vaihdon odotettuun positiiviseen vaikutukseen) lähdin koeajolle. Ensimmäisen kerran tarvitsin (eikun olisin tarvinnut) jarruja kilometrin päässä. Noitahan ei ollut !!! Jo toisella kiskaisulla hantaakista alkoi jotain löytyä. Kolmannella jo melkein normaalit... No syy oli kyllä heti selvillä korvien välissä. Jos kohta ihmettelin miten tuon ilmauksen voisi tehdä vielä paremmin.

No varovasti takaisin talliin. Nyt otin satulat irti ja puristin ruuvipuristimilla männät täysin ulos. Ilmausruuvi irti ja hetki ilmausta. Nyt kahva muuttuikin AIVAN erilaiseksi. Parin painalluksen jälkeen ja ilmausruuvin sulkemisen jälkeen kahva on lyhyen vedon jälkeen "betonia". Pyöräkin pysähtyy niin että tekohampaat lähtis suusta jos sellaiset olis. :)

Harmittaa vaan turha työ. LT:ssä kun tuo ilmaus ohjaustangon katteiden ja kahvan purkuineen ei ole nopeimmasta päästä.

Eli on tuo ilmaus vaan pienestä kiinni vaikka olisi kompurat, alipaineilmaajat, pensselit ja vehkeet.

Minullakin oli pitkä tauko, kunnes palasin harrastuksen pariin. Ja pari vuotta sitten tilaisuuden tullen kävin Jyri Tengmanin opissa ja tuli opittua miten paljon tein virheitä ihan perusasioissa. Sittemmin olen hakeutunut nykyaikaisiin EAK- ja ajotaitokoulutuksiin, jotka jatkuvat tänä kesänä. Aika ajoin kannattaa auditoittaa ajotaitoansa, ainakin mun mielestä. Tapahtumat ovat sitä paitsi hauskaa ajan viettoa saman henkisessä porukassa.

Pitäskö munkin laittaa tähän jotain......? Jee pari viikkoa sitten meni 10000km rikki -
boring.gif

eikös sulla ole ajokausi alkanut jo monta vuotta sitten ja sama putki edelleen menossa..? :D

Nokumää en tiijä mistä asti aikaa....:D Mut työpäiviä on tasan 8 jäljellä, siitä oun varma!...Ja sit vois alkaa kokeilemaan vaikka hmmm.-.-.-- joku sanoi että mp-hommat olis mukavia? Ehkä vois aloitella sit semmosia :paikallatuulee:

Back