Kawasaki GPZ900R (1985)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeniitti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihan jänskättää jo valmiiksi että minkälainen säätörumba omassa gpz1100b1 on vielä edessä kun joutuu shköistä lähtien kaikki tekemään,yhtään oo ees tiedossa mitkä kaasarit tuossa ees on,ja jostain pitäis löytää 4-1 kerkerputkisto.

IMG_20210914_155951.jpg

IMG_20210915_172719.jpg
 
Tämmöinen tuosta ois tarkoitus rakentaa.
Kawasaki-KZ1000R2-ELR-Right-Side.jpg
 
Huuuh, sieltähän on tulossa komiaa laitetta!!! :wanna:

Näyttää olevan melkoinen projekti edessä joten toivottelen voimia ja pitkää pinnaa säätämisen kanssa. Tai voihan se tuurilla nasahtaa kohdalleen nopeestikkin? :p

Onko sulla ajatuksena pitää originaali ilmaboxi tuossa vaiko säätää podifilsuille kohdalleen? Meinaan ainakin tämän oman projektin kanssa, mulla olis menny TOTAALISEN järki sen ilmaboxin kanssa puljaamiseen. Tässä omassa kun se on niin perkeleen ahtaasti suunniteltu setti ja kaasarit kävi pöydällä varmasti sen 30-50 kertaa... Siinä olis tullu rikottua imukaulojakin varmaan muutama setti ja juuri se maalaisjärkisen tilan puute olis syöny miestä rotan lailla. :blink:

Tekisin toki monta asiaa toisinkin, näin jälkiviisaana:

1. Aloittaisin reilulla pääsuuttimella esmes josta tulisin pykälä pykälältä alaspäin kunnes vetää täyskaasulla loppuun saakka.

2. Hermoja säästääkseni tilaisin joka ainoaa suutin kokoa valmiiksi hyllyyn ja samasta paikasta / valmistajalta. Eli tässä omassa tapauksessa 155-135 väliltä kaikki. Näin noita osia ei tartte odotella maailmalta vaan pääsee puljaamaan kun on kunnon fiilis. Jos tilaat maailmalta, ole tarkkana mittojen kanssa että sieltä varmasti tulee oikeen kokoset suuttimet. Mä tilasin Keihinin M5-sia lopulta itelleni kaikki ni pääsin johonkin koko logiikkaan kiinni. Yksi lähetys tuli mitä sattuu silti...

3. Vain yksi muutos kerrallaan. Eli jos vaihdat pääsuuttimen niin älä säädä neulaa välttämättä samaan settiin, vaikka mieli tekisikin. Mä tein monta kertaa sen virheen että vaihtaessani isomman pääsuuttimen ni ajattelin et jospa neulastakin nyt yks prikka veks... No tämä johtaa helposti helvetinmoiseen soutamiseen.

4. Kun vihdoin löysin neulalle sopivan korkeuden (mikä oli itselleni muuten yllättävänkin iso korotus vakioon nähden) niin sen jälkeen tuolla neulan asennolla Kwaakku veti makeesti osakaasuilla suuttimilla 155-148. Eli tuossa suhteessa neulan korkeuteen ei tarvinnu puuttua enää. Tämäkin oli itselleni jonkunlainen yllätys... Olisin näet olettanu, että pääsuutin vaikuttaa neulaan enemmän.

Toivottavasti näistä vinkeistä on jollekulle apua omiin projekteihin. Mitään ydinfysiikkaahan tuo ei toden totta ole ja kaikki muutokset on loogisia lopupeleissä, kuhan pysyttelee kartalla ja malttais tehdä yhden muutoksen kerrallaan. :grin:
 
Viimeksi muokattu:
Toi nyt varmaan on parin vuoden projekti,onneksi lähes kaikki osat rupee olemaan kasassa,ja löyty jopa Suomesta,alan harrastajalta!Nyt ois purettu runko paljaaksi ja se puhallukseen ja maalauksee,ja ruvettava pikku hiljaa kasaamaan,Teen nyt kumminkin tuon zzr1100 projektin loppuun,tai ei siinä ole kuin että maalari maalais ja kasaisin sitten loppuun.
 
Back
Ylös