Kawasaki H2 SX

Ehdin jo buukata tuon viikon (19.6) lomaksi. Mutta jos en lähdekään mp-reissulle silloin, kuten vähän näyttää niin miksipä ei ajelut silloin kävisi.
 
Nyt tarvittaisiin apuja muilta, joilla on 2022 -> mallinen H2 SX. En saa pyörän vara-avainta pelittämään sitten millään. Manuaalin mukaisesti olen hivellyt vara-avaimella virtalukkoa eri paikoista mutta pyörä ei tunnu heräävän henkiin. Sillä varsinaisella FOB-avaimella pyörä kyllä pelittää.

Onko kukaan kokeillut vara-avainta mainittuun pyörämalliin ja saanut sen pelittämään? Jos näin niin mikä kohta virtalukosta on se mihin vara-avain pitää laittaa?Vähän epäilyttää onko tuo minun vara-avaimen chippi jotenkin viallinen vai onko taas vika käyttäjässä.
 

Liitetiedostot

  • image_1.jpg
    image_1.jpg
    99,1 KB · Katselut: 28
  • image_2.jpg
    image_2.jpg
    88 KB · Katselut: 23
Nyt tarvittaisiin apuja muilta, joilla on 2022 -> mallinen H2 SX. En saa pyörän vara-avainta pelittämään sitten millään. Manuaalin mukaisesti olen hivellyt vara-avaimella virtalukkoa eri paikoista mutta pyörä ei tunnu heräävän henkiin. Sillä varsinaisella FOB-avaimella pyörä kyllä pelittää.

Onko kukaan kokeillut vara-avainta mainittuun pyörämalliin ja saanut sen pelittämään? Jos näin niin mikä kohta virtalukosta on se mihin vara-avain pitää laittaa?Vähän epäilyttää onko tuo minun vara-avaimen chippi jotenkin viallinen vai onko taas vika käyttäjässä.

Foorumikeskustelun perusteella se on aika hankala ja ohjekirjan teksti huono.

https://h2sxriders.net/forum/viewtopic.php?t=3091
 
Foorumikeskustelun perusteella se on aika hankala ja ohjekirjan teksti huono.

Niinpä. FB:n H2 SX ryhmässä neuvoivat laittamaan vara-avaimen virtalukon alle, jossa se chippivastaanotin ilmeisesti sijaitsee tai virtalukon etuosaan. Kokeilen vielä näitä, kunhan pääsen pyörän luo.

Mutta edelleen peräänkuuluttaisin sitä onko joku onnistunut kytkemään virrat päälle vara-avaimella ja jos on niin miten toimit?
 
Niinpä. FB:n H2 SX ryhmässä neuvoivat laittamaan vara-avaimen virtalukon alle, jossa se chippivastaanotin ilmeisesti sijaitsee tai virtalukon etuosaan. Kokeilen vielä näitä, kunhan pääsen pyörän luo.

Mutta edelleen peräänkuuluttaisin sitä onko joku onnistunut kytkemään virrat päälle vara-avaimella ja jos on niin miten toimit?

Moro!
Piti oikein käydä testaamassa vara-avaimella kyseistä asiaa! Kuvasta selviää avaimen tarkempi paikka. Vara-avainta piti pitää hetken paikoillaan ennenkuin virrat sai kytkettyä päälle...
 

Liitetiedostot

  • IMG_5800.jpg
    IMG_5800.jpg
    68,7 KB · Katselut: 56
Ristiriitaiset on tiedot. Tuo BuSamin kuva näyttää kai aikalailla manuaalin kuvan osoittamalta paikalta, kun taas tuo englanninkielinen foorumi mainitsi sen olevan väärä paikka ja että oikea olisi virtalukon takaosassa ja että tuumankin heitto niin ei tunnistu. Ja samassa tosiaan vielä mainittiin että kun pitää virtalukon nuppia/avaimenkorviketta painettuna 3sek niin vasta sitten voi kääntää virrat, mutta siinäkään ei kerrottu pitääkö avaimen olla edelleen sen ajan siellä oletetun anturin luona. Itselle tulisi mieleen, että ehkä se avainta lukeva antenni herää vasta kun nuppiin kajoaa tms… Kukaan ilmeisesti ei ole kysynyt Biketeamilta heidän versiotaan?
 
Itsekin testailin tätä taas eilen. Ei tuo:
https://h2sxriders.net/forum/viewtopic.php?t=3091
ohje toiminut.

Useiden kokeilujen jälkeen sain lopulta virtalukon henkiin vara-avaimella, kun pistin sen virtalukon etureunan alaosaan. Siis virtalukon ja mittariston väliin, ihan sen virtalukon alareunaan/keskelle. Em. ohjeen mukainen virtalukon painaminen 3s ei vaikuttanut mitään. Avain pitää käyttää oikeassa paikassa virtalukon etuosan alareunassa, jolloin kuuluu "kliks" ja valo syttyy virtalukossa ja se on käyttökunnossa. Oikean paikan löytäminen on haasteellista ja en saanut sitä edes joka kokeilulla pelaamaan. En haluaisi harjoitella tätä reissun päällä, kun FOB-avain on hävinnyt tai siitä on patteri (CR2032) loppunut.

Mutta en saanut edelleenkään avattua pyörän ohjauslukkoa vara-avaimella. Kun se on lukittuna niin vara-avain ei kytke virtaa päälle vaikka päällään seisoisi. Onko kukaan muu saanut ohjauslukitusta aukeamaan vara-avaimella. Pitää ottaa yhteyttä pyörän myyjään. On kyllä outoa, jos vara-avaimella ei saa lukittua pyörää käyttöön.
 
Itsekin testailin tätä taas eilen. Ei tuo:
https://h2sxriders.net/forum/viewtopic.php?t=3091
ohje toiminut.

Useiden kokeilujen jälkeen sain lopulta virtalukon henkiin vara-avaimella, kun pistin sen virtalukon etureunan alaosaan. Siis virtalukon ja mittariston väliin, ihan sen virtalukon alareunaan/keskelle. Em. ohjeen mukainen virtalukon painaminen 3s ei vaikuttanut mitään. Avain pitää käyttää oikeassa paikassa virtalukon etuosan alareunassa, jolloin kuuluu "kliks" ja valo syttyy virtalukossa ja se on käyttökunnossa. Oikean paikan löytäminen on haasteellista ja en saanut sitä edes joka kokeilulla pelaamaan. En haluaisi harjoitella tätä reissun päällä, kun FOB-avain on hävinnyt tai siitä on patteri (CR2032) loppunut.

Mutta en saanut edelleenkään avattua pyörän ohjauslukkoa vara-avaimella. Kun se on lukittuna niin vara-avain ei kytke virtaa päälle vaikka päällään seisoisi. Onko kukaan muu saanut ohjauslukitusta aukeamaan vara-avaimella. Pitää ottaa yhteyttä pyörän myyjään. On kyllä outoa, jos vara-avaimella ei saa lukittua pyörää käyttöön.

Moro!
Kävin kokeilemassa vielä tuon ”rattilukon” toiminnan tuolla vara-avaimella, laittamalla sen tuonne virtalukon ja mittariston väliin, virtalukon yläosaan.
Sain lukittua ja avattua vara-avaimella ”rattilukon” muutaman kerran, mutta aika erikoista on että joka kerta se ei toiminut, vaikka kuinka yritti…
 
Sain lukittua ja avattua vara-avaimella ”rattilukon” muutaman kerran, mutta aika erikoista on että joka kerta se ei toiminut, vaikka kuinka yritti…

Kiitos tiedosta. Pitää jatkaa testailua vara-avaimen kanssa, kait sillä saa ohjauslukon auki minunkin pyörästä. Pitää vain löytää oikea tyyli tehdä asia.

Edit: Kävin testailemassa vara-avainta. Tällä kertaa onnistuin kaksi kertaa kytkemään sillä virrat päälle ja sen jälkeen virtalukko pysyi mykkänä. Ei reagoinut millään vaikka mitä teki. Tuli mieleen, että voisiko ongelmana olla radiotaajuuksiin vaikuttava häiriö tuossa paikassa missä olen vara-avainta testaillut. Passiivisella RFID:llä avain ilmeisesti toimii? Pitää vielä kokeilla toisessa paikassa vara-avainta ennen, kuin reklamoin pyörän myyneeseen liikkeeseen.
 
Viimeksi muokattu:
19.6.ois erittäin sopiva. Vielä kun lähtöpaikka ois n. 100 km länteen Stadista niin vielä parempi [emoji16]

Harmittavasti alkukesä on ollut todella kiireinen ja ensi viikon olen työmatkalla, sitten kotilolla Saksaan 3 viikoksi ja taas heinä-elokuussa työmatkalle joten jää ainakin nyt alkukesän ajelut väliin.

Tuo vara-avain tosiaan toimii aika heikosti. Motovillen kanssa ihmeteltiin sitä jokunen viikko sitten ja aika epävarmasti näytti toimivan.

Asiasta toiseen. Olen viemässä mun H2:n Motovillelle vuosihuoltoon heti juhannuksen jälkeen. Mun mopossa on sellainen vähän ärsyttävä ongelma että se kulkee nykien kierroksilla 2000-3000 2. ja 3. vaihteella. En ole vielä ehtinyt guuglettaa tästä ongelmasta. Juttelin Motovillen kanssa asiasta kun varasin huoltojan mutta ei hänelläkään oikein ollut mitään hyvää vinkkiä. Löpönä käytän 98:a joten tämäkään ei ole syynä. Onkos kellään mitään ajatuksia?

Vuosihuollon yhteydessä vaihdetaan molemmat renkaat ja laitatan alle Misukan Road 6 GT:t.
 
Asiasta toiseen. Olen viemässä mun H2:n Motovillelle vuosihuoltoon heti juhannuksen jälkeen. Mun mopossa on sellainen vähän ärsyttävä ongelma että se kulkee nykien kierroksilla 2000-3000 2. ja 3. vaihteella. En ole vielä ehtinyt guuglettaa tästä ongelmasta. Juttelin Motovillen kanssa asiasta kun varasin huoltojan mutta ei hänelläkään oikein ollut mitään hyvää vinkkiä. Löpönä käytän 98:a joten tämäkään ei ole syynä. Onkos kellään mitään ajatuksia?

En ole huomannut tällaista mutta ääriharvoin ajelen 2. ja 3. vaihteilla tasakaasulla matalilla kierroksilla. Testaan tuota, kun seuraavan kerran lähden liikkeelle. Alkupään H2 SX pyöriä on moitittu äkkinäisestä kaasukahvasta pienillä vaihteilla, olisikohan kyseessä sama ominaisuus? Jos mitään vikaa ei pyörässä ole niin tuolle ei kait mitään voi tehdä, kun sen ohjainlaite (ECU) ei ainakaan toistaiseksi ole säädettävissä. PC:llä ehkä jotain pystyisi tekemään mutta sille linjalle en itse lähtisi.

Vuosihuollon yhteydessä vaihdetaan molemmat renkaat ja laitatan alle Misukan Road 6 GT:t.
Eilen, 14:56itl

Minulle tuli samat renkaat perjantaina. Tykkäsin ja on aika isot odotukset niiden keston suhteen. Ensiasennuskumit (Bridgestone S22) oli valmiit 5100km ajon jälkeen mikä on mielestäni luokattoman huono suoritus.
 
Sain vihdoin ja viimein virtalukon pelittämään vara-avaimella luotettavasti. Kokeilin viisi kertaa ja joka kerta toimi.

Eli sovelletaan ohjetta:
https://h2sxriders.net/forum/viewtopic.php?t=3091

1. Vie vara-avain oheisen kuvan mukaisesti ohjauslukon alareunaan keskelle ja pidä sitä siellä seuraavan vaiheen ajan
2. Paina virtalukon nappia ainakin 5 sekuntia eli niin kauan, että kuuluu kuuluu "naks" ja valo syttyy virtalukkoon
3. Nyt virtalukko on käytettävissä muutaman sekunnin ajan eli voit kytkeä virrat päälle tai kytkeä ohjauslukon päälle/pois päältä.

Voi olla, että vara-avain toimii muissakin kohdissa virtalukkoa mutta tähän en nyt ota kantaa. Tekisi mieli lähettää KHI:lle lasku oman ajan käytöstä manuaalin puutteellisten ohjeiden vuoksi :right: Noh, laitetaan tämä harrastustoiminnan piikkiin.

Kuvassa stonga on käännetty kaikki vasemmalle eli lukitusasentoon.
 

Liitetiedostot

  • virtalukko.jpg
    virtalukko.jpg
    85,6 KB · Katselut: 42
Vikakoodi kertoo, että ilmaventtiilin virtapiirissä on toimintahäiriö, joko oikosulku tai avoin piiri. Minusta on hyvin epätodennäköistä, että pakoputkisto tuota vikaa voisi aiheuttaa muuten kuin asennuksen yhteydessä irtijääneen liittimen tai johonkin väliin rikki murjotun sähköjohdon kautta.

Tähän on tullut lisää tietoa. Vika johtuu siitä, että Vandemon Bimodal Titanium pakoputkessa O2 Eliminator anturi ei ole yhteensopiva 2022 ECUn kanssa. Syy minkä takia Vandemon myy reteesti pakoputkea yhteensopivaksi 2022 malliin, johtuu siitä, että Euroopassa on käytössä eri ECUt kuin USAssa ja Australiassa. Eli pakoputki toimii USAn ja Australian malleissa, mutta ei Euroopan. Vandemon selvittää nyt ECUn numeron perusteella ratkaisua asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän on tullut lisää tietoa. Vika johtuu siitä, että Vandemon Bimodal Titanium pakoputkessa O2 Eliminator anturi ei ole yhteensopiva 2022 ECUn kanssa. Syy minkä takia Vandemon myy reteesti pakoputkea yhteensopivaksi 2022 malliin, johtuu siitä, että Euroopassa on käytössä eri ECUt kuin USAssa ja Australiassa. Eli pakoputki toimii USAn ja Australian malleissa, mutta ei Euroopan. Vandemon selvittää nyt ECUn numeron perusteella ratkaisua asiaan.

Voisiko putkeen laittaa Lambda-anturin kierreholkin ja itse anturin, jolloin ongelma ehkä poistuisi?
 
Avaimista vielä. Mä tilasin toisen FOB-avaimen. Käytössä mulla nahka- ja gore-takit aika tasapuolisesti, niin ei tarvii arpoa kumman takin taskussa avain ajoon lähtiessä on. Lisäksi olen teettänyt vara-avain malliset avaimet ilman käynnistyssirua tankkia ja sivulaukkuja varten. Mä kun en tykkää kaivella sitä möhköavainta taskusta joka välissä. Aikanaan yhden toisen merkin pyörän varashälyytinavain-yhdistelmän potkaisin poikki kun sen sivulaukun lukkoon olin jättänyt.
Varsinainen vara-avain toimii mulla kyllä myös, vaikka tarkka kohdistukseltaan onkin.
 
Avain 300€, koodaus 90€. Sitten vielä pikku yllätys, kun mekaaninen avain oli jyrsimätön. Paikallinen avainsuutari hoiti sitten sen 20€. Ei ihan halpaa, mutta harvoinpa tää harrastus on.
 
Voisiko putkeen laittaa Lambda-anturin kierreholkin ja itse anturin, jolloin ongelma ehkä poistuisi?

Alkuperäinen anturi on ollut paikoillaan putkessa kokoajan.

Australialainen Woolich ja Kanadalainen KawasakiBrad on olleet mukana keskustelussa. KawasakiBradilta on kuulemma tulossa Euro4 spec H2SESX malleihin O2 eliminaattori jossakin vaiheessa.

Eli yhteenvetona Vandemon Bimodal Stealth Titanium Exhaust ei ole tällä hetkellä yhteensopiva Euroopan H2SESX 2022 mallin kanssa, koska yhteensopivaa O2 eliminaattoria ei ole vielä tehty. Em. johtuen moottorivikakoodi ilmestyy pyörällä ajettaessa.
 
Joku tässä ei nyt täsmää. O2 eliminaattori tarvitaan, jos alkuperäinen lambda otetaan pois putkistoa vaihtaessa. Mutta jos lambda jää paikalleen, niin ei silloin pitäisi eliminaattoreita (tai vikakoodeja) tulla. :blink: Tai sitten on joku hyvin erikoinen rakennelma tässä.
 
Back
Ylös