Kawasaki H2 SX

Koe istuttu messuilla ja valitettavasti on minun pituiselle (2m) aivan liian pieni.... Ei vaihdu siis Zetori tilalle, vaikka näin ajattelin 😒

Koe istuttu messuilla ja valitettavasti on minun pituiselle (2m) aivan liian pieni.... Ei vaihdu siis Zetori tilalle, vaikka näin ajattelin 

Olettaisin että kyse ei ole kovin suuresta erosta, molemmat on kuitenkin kai samaa matkasupersport segmenttiä. Mahtumisessahan kyse on yleensä klipari, jalkatappi ja satula kolmiosta, sitähän voi muutella. Laittaa säädettävät kliparit ja tapit ja satulan korkeuttakin voi kasvattaa. Ei tuon takia kannata hyvää pyörää hylätä...

Minä kans kättelin perusversiosta kaupat. Jokohan maailmalta löytyy muuta sliparia kuin akran..?

Minäkin kävin istumassa ja ZZR1400 siinä välissä. H2 SX oli just minun makuun. 16 pyörää tulee Suomeen yhteensä ja minun pyörä 15.3.
Akra pitäisi tilata ulkonäön takia, mutta on ehkä liian kallis 1800 Eur!!

Minäkin kävin istumassa ja ZZR1400 siinä välissä. H2 SX oli just minun makuun. 16 pyörää tulee Suomeen yhteensä ja minun pyörä 15.3.
Akra pitäisi tilata ulkonäön takia, mutta on ehkä liian kallis 1800 Eur!!

Juu, samoin omani tule 15.3. Pääasia, että ehtii ennen kauden alkua. Tossa on onneksi pikkuisen pelivaraa.
Lisänä tulee laukut ja Akra.

Juuri tuo on-off kaasu on H2 häiritsevin piirre. Nähtävästi tähänkään ei ole saatu sitä pois. Ja siihen ei varmastikaan Powercommander tms. auta.

Pitäsköhän kakkua laittaa hina lisää, vaikka läpät 100% kiinni.

Eihän mitään huhua ollut tuon myllyn istuttamisesta isompikokoiseen allrounderiin? Vaikka sitten miedonnettunakin :grin:

Olettaisin että kyse ei ole kovin suuresta erosta, molemmat on kuitenkin kai samaa matkasupersport segmenttiä. Mahtumisessahan kyse on yleensä klipari, jalkatappi ja satula kolmiosta, sitähän voi muutella. Laittaa säädettävät kliparit ja tapit ja satulan korkeuttakin voi kasvattaa. Ei tuon takia kannata hyvää pyörää hylätä...

On iso ero oikeasti Zetoriin.... Ajo asento H2:sessa on pitkälle huomattavan pystympi.... Jalkatappeja pitäisi saada yli 2cm alas ja ja ehkä pari cm taakse, jotta kulma olisi miellyttävä, mutta ei onnistu.... koska äänen vaimennin on tiellä...kliparit on jo nyt liian korkealla, eli pari cm alaspäin, kun on gorillan kädet. Penkki on nyt OK korkeudella, mutta kun niin lyhyt, että ajoasento nousee pystyksi ja polvikulma tiukaksi kun ei pääse taaksepäin.... Visiirin yläosa on nyt navan korkeudella:)

On iso ero oikeasti Zetoriin.... Ajo asento H2:sessa on pitkälle huomattavan pystympi.... Jalkatappeja pitäisi saada yli 2cm alas ja ja ehkä pari cm taakse, jotta kulma olisi miellyttävä, mutta ei onnistu.... koska äänen vaimennin on tiellä...kliparit on jo nyt liian korkealla, eli pari cm alaspäin, kun on gorillan kädet. Penkki on nyt OK korkeudella, mutta kun niin lyhyt, että ajoasento nousee pystyksi ja polvikulma tiukaksi kun ei pääse taaksepäin.... Visiirin yläosa on nyt navan korkeudella:)

Zetorissa oli kyllä minun mielestä tapit aika paljon ylempänä ja kulma tiukempi.

Zetorissa oli kyllä minun mielestä tapit aika paljon ylempänä ja kulma tiukempi.

Cycle-Ergon laskurin mukaan H2:sen polvikulma ja etunoja selvästi tiukempi kuin Zetorin. Lisäksi Zetorin penkki on pidempi, jolloin voin istua taempana ja silloin polvikulmassa on laskurin mukaan jopa 5 astetta eroa Zetorin hyväksi.

Tarttee sanoa, että olen cycle-ergon laskurin kanssa myös eri mieltä. 1400 on huomattavasti kompaktimman tuntuinen, korkeussuunnasta en ole varma, mutta ainakin edempänä tapit on ja stonga lähempänä.

Ihan peräkkäin istuin molemmissa kahteen kertaan ja minulle ero oli selvä H2 SX:n eduksi. Pitkästä penkistä en osaa sanoa onko siinä eroa.
Tässäkin on yksi testi:

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/bikes/kawasaki/kawasaki-ninja-h2-sx-2018-first-ride-and-review

Comfort otherwise seemed pretty good on a day-long ride with numerous breaks. The seat is quite low but better padded than it looks, and there’s a reasonable amount of legroom. (More than the ZZR1400 gives, according to Kawasaki.)

Kawasakin esitteestä:

The riding position for the
Ninja H2 SX was designed
with both sport riding and
comfort in mind. Not as far
forward-leaning as the Ninja
ZX-14R, and not as upright
as the Ninja 1000, the Ninja
H2 SX’s riding position offers
a more relaxed bend for both
the elbows and knees than
the Ninja ZX-14R. Realising
high-speed performance with
an upright riding position is
dif cult to achieve, but thanks to the Ninja H2 SX’s superb wind protection a riding position more comfortable than that of the Ninja ZX-14R was possible. The position is comfortable for both in-town riding and long touring, while still enabling the rider to enjoy sporty riding in the hills.

Back