Kawasaki H2 SX

Jotenkin tuntui että ajokin parani kun on matalampi tuulilasi (voi olla plaseboa).

Jos se ajoviima keventää hieman kroppaa ja sitä myötä se pysyy sulla rennompana, niin kyllähän se ajokin alkaa paremmin sujumaan. Mitä rennommin siinä saat lötköteltyä niin sen paremmin se ajo sujuu.

Nyt kun alkaa olla ajokausi kaikilla käynnistynyt niin voitaisiin alkaa suunnittelemaan sitä H2 kokoontumista. Syksyllä tuntui olevan kiinnostusta siihen. Joku arki-ilta voisi olla paras, kun viikonloppuisin on monella muitakin kiireitä. Paikka voisi olla joku motoristihenkinen kahvila ja/tai letka-ajelua sinne, jostain ennaltasovitusta kokoontumispaikasta tms.

Onko kiinnostusta?

Joo, ilman muuta kiinnostaa. Mulle ei sovi 21.-27.5. ja 5.-7.6. kun olen silloin matkoilla.

Mites muilla hidas ajo sujuu? Mulla tuntuu nypyttävän kun ajaa kakkosella n. 30 nopeutta. Aluksi tankkasin 95:sta ja siirryin 98:iin mutta se ei poistanut ongelmaa.

Tuo FCW (Forward Collision Warning) eli etutukan varojärjestelmä siis alkaa vilkuttamaan mittaristossa punaista, kun hoksaa vaaratilanteen. Parametreinä tuossa on varmaan ajonopeus sekä etäisyys seuraavaan. Vähän tuonkin funktiota olen miettinyt. Jos ei omilla silmillä näe edessä olevaa estettä ajoissa niin voi olla peli joka tapauksessa menetetty vaikka kuinka mittaristo välkkyisi punaisena.

Prätkässä tuosta ei ole kokemusta, mutta autossa etutörmäysvaroitin on pelastanut muutamalta vaaratilanteelta jollei välttämättä suoraan onnettomuudelta. Tilanteet ovat olleet jotain tyyliin ”ajat ison auton perässä jossain määrin katveessa, se vaihtaa kaistaa ja edessäsi onkin yhtäkkiä seisovan tai lähes seisovan jonon pää, jossa kuitenkaan kellään ei pala jarruvalot”. Vaikka esteen havaitseekin, oma nopeusero siihen on hitaampi hahmottaa, varsinkin jos itsekin satut juuri vilkaisemaan peiliin, naviin, mittaristoon tms… Ei noita törmäysvaroittimen hälytyksiä vuositasolla tapahdu välttämättä kuin yksi jos sitäkään, mutta ihan aiheesta, ja takaraivoon jää kummittelemaan epäilys olisiko ilman varoitusta tullut reagoineeksi ajoissa. Jos se vilkkuu liian usein, niin säädöissä tai ajotavassa on todennäköisesti vikaa.

Joo, ilman muuta kiinnostaa. Mulle ei sovi 21.-27.5. ja 5.-7.6. kun olen silloin matkoilla.

Heitänpä ehdotuksia. H2-kokoontumisajot olisi hyvä järjestää ennen juhannusta, kun sitten monet karkaavat lomille. Ehdotan keskiviikkoiltoja; 17.5, 31.5, 14.6, 21.6. Sopisiko noista joku?

Säävarauksella tietty ja voihan se olla muukin arki-ilta, kuin keskiviikko.

Heitänpä ehdotuksia. H2-kokoontumisajot olisi hyvä järjestää ennen juhannusta, kun sitten monet karkaavat lomille. Ehdotan keskiviikkoiltoja; 17.5, 31.5, 14.6, 21.6. Sopisiko noista joku?

Säävarauksella tietty ja voihan se olla muukin arki-ilta, kuin keskiviikko.

^kaikki ehdottamasi päivät ovat sopivia. Paikkana voisi olla Kessa, Lättis, Porvoon satamaranta, Moottoripyörämuseo Lahessa tms. mihin saa pyörät riviin ja virvokkeita on myös tarjolla.

^kaikki ehdottamasi päivät ovat sopivia. Paikkana voisi olla Kessa, Lättis, Porvoon satamaranta, Moottoripyörämuseo Lahessa tms. mihin saa pyörät riviin ja virvokkeita on myös tarjolla.

Olisiko jo tuleva keskiviikko 17.5. hyvä, tämän hetken ennustekin lupaa poutaa silloin?

Olisiko jo tuleva keskiviikko 17.5. hyvä, tämän hetken ennustekin lupaa poutaa silloin?
Mulla työterveyslääkärin vastaanotto Tapiolassa klo 18 joten pääsisin lähtemään vasta n. klo 18:30. En viitsisi vaihtaa aikaa kun hänelle on vaikeaa saada uutta vastaanottoaikaa.

Mites tuo huomiselle alustavasti suunniteltu H2 miitti. Keli näyttää olevan ihan mainio. Onko porukalla mielenkiintoa lähteä vai siirretäänkö toiseen ajankohtaan?

Huonosti sopii mullekin tänään. Ensi viikon oon työmatkalla joten silloinkaan ei sovi.

h2 service manual

onko kenellään linkkiä pdf versioon??

paitsi jos sattuu ostamaan kawan omilta sivuilta n.90€

Mulla on 2017 H2 service manual pdf:nä. Laita YV:llä sähköpostisi niin voin lähettää. Tämä on siis nimenomaan H2 manuaali, ei kata H2 SX mallia.

Nyt on sitten H2 madallettu Lustracingin koiranluilla sekä laukut asennettu. Täytyy kyllä todeta, että toi pitsaboksin teline on kyllä helvetin rumannäköinen ja saa nähdä tottuuko silmä siihen. Mun edellisissä K1300S:ssa teline oli ihan siedettävän näköinen.

20230609_151906_2.jpg

Minäkin intouduin virittelemään H2 touringmodeen.

Hommasin tuollaisen pikkunäppärän SW-Motechin Micro tankkilaukun päiväreissuja varten, tilavuus 3-5l, sinne sopii kivasti avaimet, juomapullo, puhelin yms. tarpeellista pikkuroinaa mitä aina kulkee mukana. Sille Pro Tank Ring kiinnike. Täytyy sanoa, että saksalainen on ihan muutaman kerran miettinyt tuota Pro Tank Ringiä. Aivan loistava kiinnike, laukku ei hankaa tankkia ollenkaan ja napsahtaa lähes itsestään paikalleen, kun laittaa sen vähän sinne päin! Pitempiä reissuja varten pitänee hommata isompi malli.

Tuli myös ruuvattua paikalleen nuo sivulaukkujen kiinnikkeet. Sekin oli tosi helppo, parin minuutin homma.

Liitetiedostot

• Swmotech1.jpg
    Swmotech1.jpg
    261,4 KB · Katselut: 75
  • Swmotech2.jpg
    Swmotech2.jpg
    318,7 KB · Katselut: 66
Minäkin ajellut kawalla yllättävän paljon ja oppinut tykkäämään entistä enemmän. Kotarin hyvät fiilikset jäävät hiljalleen taka-alalle :)
Juhannuksen aatonaattona olisi tarkoitus heittää pieni eurooppa tour lähinnä pohjoista kiertäen aikatauluongelmien vuoksi. Takaisin tullessa jos saan vakuutusasiat kondikseen niin ampasen tuonne boikotissa olevaan itään. Jos ei onnistu niin jätän Vilnaan parkkiin ja hyppään bussiin :paikallatuulee:
Huolto on 22.6. Otin sen hyvissä ajoin etukäteen koska huoltokilsat tulee reissun aikana kuitenkin täyteen.
Laukut vaan kiinni ja menoksi :)

Back