Kawasaki H2 SX

Hyvät mutkat ja jorinat oli tänään "Ylipainesymposiumissa". Kiitos kaikille osallistujille ja erityisesti reitin tekijälle!
Otetaan toinenkin kerta ja vähän pidemmällä varoajalla niin saadaan lisää ryhmää mukaan. Nyt oli H2 SX/SE useampi vuosimalli edustettuna, ZH2 ja H2 (Gen2). Eli kokolailla kaikki mallit.

8d65ed58bad1907ebfbe37978f61f36d.jpg
 
Juu, hyvät oli mutkat eikä seurassakaan valittamista.
Yli 1500hp vihreää puhinaa ei jättänyt kylmäksi.
 
Joo, kiitos kaikille seurasta ja itl:lle veturoinnista. Oli todella mukava reitti.
 
Kiitos kaikille osallistujille! Oli tosi mukava sessio, juttua riitti ylipaineesta ja sen vierestä. Järjestetään ilman muuta uusi sessio jossain välissä ja paremmalla varoajalla!
 
Ei ollut valitettavasti mahdollisuutta osallistua. Yksi vihreä olisi varmaan mahtunut sekaan :D
Pientä turneeta ajan kawalla. Sadepäiviä lukuunottamatta matka mennyt kivasti. Suuremmilla nopeuksilla pää meinaa irrota mutta varmaan tuolla kuution kokoisella takalaukulla asian kanssa jotakin tekemistä? Näin mulle ohjeisti toinen motoristi Puolassa.
Nyt palattu vilnaan josta huristelen kohti synkkää itää. Se on kumma kun Green card ei ole voimassa Valko-Venäjällä mutta kun siirryn ukrainan puolelle niin on voimassa..
 
Uusi tällä palstalla joten tuuppikaa kysymys oikeaan lokeroon jos meni väärin.

Utelen onko muilla ollut vastaavaa 2018 H2 SX kanssa ja mistä tämä vois johtua. Kawa on mulla nyt kolmatta kesää ja resonointi kahvoissa on vaan voimistunut. Resonointi alkaa 3000rpm kohdalla ja on niin voimakas että alle tunnin ajon jälkeen käpälät on ihan turtana. Resonanssi ilmenee jo paikallaankin kierrättäessä alkaen mainitusta 3000 jälkeen, peileistä ei nää, kytkin ja jarrunestesäiliössä nesteet vaahtoaa, pleksi resonoi sekä virtalukon muovikehikko. Kampe on huollettu, moottorista ei kuulu mistään mitään ylimääräistä mekaanista ääntä ja vetoja piisaa. Mulla on pari pyörää itsellä ja on ollut useita historiassa, en ole ikinä moista havainnut muissa. Onko koneessa joku epätasapainossa, jos niin mikä voisi olla ja luulisi että olisi ulkoistanut jo itsensä? Kokeilin heittää testi mielessä raskaampaa punttia tankoon, niistä oli apua mutta tällä varsinainen ongelma ei ratkea.

Kympin pyörä muuten mutta tämä alkaa rassaan koska ajosta menee fiilikset. Kiitokset etukäteen!
 
Utelen onko muilla ollut vastaavaa 2018 H2 SX kanssa ja mistä tämä vois johtua. Kawa on mulla nyt kolmatta kesää ja resonointi kahvoissa on vaan voimistunut. Resonointi alkaa 3000rpm kohdalla ja on niin voimakas että alle tunnin ajon jälkeen käpälät on ihan turtana. Resonanssi ilmenee jo paikallaankin kierrättäessä alkaen mainitusta 3000 jälkeen, peileistä ei nää, kytkin ja jarrunestesäiliössä nesteet vaahtoaa, pleksi resonoi sekä virtalukon muovikehikko.

Kun kyse on nimenomaan kierroslukua seuraavasta värinästä, niin ainakin aikanaan oma vanha z1000sx oli jossain määrin herkkä ruiskurunkojen synkkauksen suhteen. Jos sitä ei ole tehty tai huolto-ohjelman mukaisesta viime synkasta on paljon aikaa, niin sen vaikutusta voisi kannattaa kokeilla. Lisäksi moottorin kiinnityspultit runkoon voisi olla hyvä tarkistaa, ettei joku ole löystynyt.
 
Kun kyse on nimenomaan kierroslukua seuraavasta värinästä, niin ainakin aikanaan oma vanha z1000sx oli jossain määrin herkkä ruiskurunkojen synkkauksen suhteen. Jos sitä ei ole tehty tai huolto-ohjelman mukaisesta viime synkasta on paljon aikaa, niin sen vaikutusta voisi kannattaa kokeilla. Lisäksi moottorin kiinnityspultit runkoon voisi olla hyvä tarkistaa, ettei joku ole löystynyt.

Mulla on ollut samanmoisia ajatuksia että tää juontuu säätöpuolelta, yksi ammattilainen tyrmäsi ajatukseni mutta tässä vaiheessa oon valmis tutkimalla poissulkemaan mitä vaan pystyy.

Kiinnityspultit olen käynyt läpi, ei voittoa.

Pitää käydä vielä koeajamassa toista pyörää niin tulee korvien välikin tarkistettua samalla.
 
Onko suuttimet huollettu? Ei siellä kummoista roskaa tarvitse olla kun häiritsee syöttöä ja sitten täristää. Omassa pyörässä kun selviteltiin tärinän syytä, niin säätäjä neuvoi ensin viemään suuttimet huoltoon ja sen jälkeen katsottiin sitten onko seokset kunnossa. Syyllinen oli lopulta viallinen bensapumppu, joka ei jaksanut pitää painetta yllä koko aikaa. Pyöräni ei ollut H2 , eikä edes kawa, mutta ei ruiskupeleissä tekniikka niin radikaalisti eroa, etteikö tuota kannattaisi tarkistaa.
 
Ihmeiden aika ei ole ohi. Sumekolta tuli postia tänään😊
 

Liitetiedostot

  • IMG_1460.jpg
    IMG_1460.jpg
    84,6 KB · Katselut: 90
Ihmeiden aika ei ole ohi. Sumekolta tuli postia tänään
Sama vika, toissapäivänä sai hakea postista ohjekirjan.
Ihan hyvä juttu että se vihdoinkin saapui, mutta olisi sen voinut oikolukeakin ja tarkistaa että kaikki tiedot on varmasti oikein…:O
 
Pari jarruaiheista kysymystä.

Ainakin näissä uudemmissa H2 SX (ainakin 2022 ->) on VHA toiminto eli Vehicle Hold Assist. En tiedä onko vanhemmissa malleissa. Tämä ominaisuus siis lukitsee jarrun pyörän pysähdyksissä ollessa. Varsin kätevä ominaisuus esim. ylä/alamäessä pysähdyttäessä.

Omassa pyörässä se aktivoituu takajarrua hetken painamalla pysähdyksissä ollessa. Netin ihmeellisestä maailmasta löytyy kuitenkin tieto, että sen pitäisi aktivoitua joko taka- tai etujarrua painamalla. Miten muilla, saatteko VHA:n aktivoitua etujarrua painamalla?

Onko joku havainnut pyörässään olevan integroidut jarrut eli taka/etujarrua painettaessa etu/takajarrukin pikkuisen jarruttaisi? Tällaistakin huhua liikkuu maailmalla mutta omasta pyörästä en tällaistakaan ominaisuutta ole löytänyt. Enkä kyllä kaipaakaan sellaista.
 
Pari jarruaiheista kysymystä.

Ainakin näissä uudemmissa H2 SX (ainakin 2022 ->) on VHA toiminto eli Vehicle Hold Assist. En tiedä onko vanhemmissa malleissa. Tämä ominaisuus siis lukitsee jarrun pyörän pysähdyksissä ollessa. Varsin kätevä ominaisuus esim. ylä/alamäessä pysähdyttäessä.

Omassa pyörässä se aktivoituu takajarrua hetken painamalla pysähdyksissä ollessa. Netin ihmeellisestä maailmasta löytyy kuitenkin tieto, että sen pitäisi aktivoitua joko taka- tai etujarrua painamalla. Miten muilla, saatteko VHA:n aktivoitua etujarrua painamalla?

Onko joku havainnut pyörässään olevan integroidut jarrut eli taka/etujarrua painettaessa etu/takajarrukin pikkuisen jarruttaisi? Tällaistakin huhua liikkuu maailmalla mutta omasta pyörästä en tällaistakaan ominaisuutta ole löytänyt. Enkä kyllä kaipaakaan sellaista.

Mulla on toi VHA mikä on varsin kätevä ominaisuus. Enpä ole kokeillut toimiiko se etujarrulla mutta seuraavalla kerralla pitääkin kokeilla. Olen myös pohdiskellut onko H2:ssa integroituja jarruja niin kuin mulla oli edellisissä pyörissä (K1300S) mutta en ole ollenkaan varma tästä.
 
Back
Ylös