Kawasaki H2 SX

Joku tässä ei nyt täsmää. O2 eliminaattori tarvitaan, jos alkuperäinen lambda otetaan pois putkistoa vaihtaessa. Mutta jos lambda jää paikalleen, niin ei silloin pitäisi eliminaattoreita (tai vikakoodeja) tulla. Tai sitten on joku hyvin erikoinen rakennelma tässä.

Ehkä seokset muutuvat uuden putken kanssa niin, että lambdakorjauksella niitä ei saada tavoitearvoihin ja siksi vikakoodi? Euro5 luokitettu pyörä niin saattaa olla aika tarkka näistä.
 
Vähän päivitystä mun H2:n suhteen. Keväällä kyselin neuvoja sivujalan lyhentämisen suhteen kun peräpään madallussarja (20mm) nosti pyörän niin pystyyn sivutuen kanssa että pyörän päälle piti könytä todella varovasti ettei se kellahtanut nurin. Vein sivujalan Metalgurulle Espoossa ja sanoin että 10mm pois. No, jalkaa asennettaessa huomasin että lätkä on aivan vinossa. Uudelleen Metalgurulle pyörän kanssa. Lätkä hitsattiin uudelleen paikalleen. Kotona sitten kuitenkin tuumailiin että pyörä on vieläkin aika pystyssä joten kolmannen kerran pyörän kanssa Metalgurulle ja sitten vielä 5 milliä pois. Nyt on pyörä sopivasti kallellaan.

Aikaisemmin kyselin nykimisestä 2000-3000 kierroksilla. Vein eilen mun pyörän Motovillelle kausihuoltoon ja juteltiin tästä ongelmasta. VIlle totesi ettei pysty tekemään mitään mutta suositteli ottamaan yhteyttä Samin autopajaan. Sain Samin kiinni tänä aamuna ja juteltiin ongelmasta. Sami sitten totesi ettei Woolich Racingilla ole vielä ECU karttaa 2022-> pyörille. No, lähetin sitten kyselyn Woolichille Ausseihin joten saa nähdä milloin tulee ECU kartta mun pyörään.

Ville vaihtaa nyt sitten alle Misukan 6 GT:t. Mielenkiintoista nähdä kuinka kauan ne kestää.

Tulee muutaman viikon tauko mopoilunn suhteen kun lähden tänään autolla Saksaan lomamatkalle.
 
Ehkä seokset muutuvat uuden putken kanssa niin, että lambdakorjauksella niitä ei saada tavoitearvoihin ja siksi vikakoodi? Euro5 luokitettu pyörä niin saattaa olla aika tarkka näistä.

Ehkä tuo air valve malfunction voisi selittyä muuttuneilla painesuhteilla tms, lambdaanhan vika ei suoraan viittaa, mutta sitähän se eliminaattori feikkaa. Lähtökohtaisesti kuitenkin meikäläisen korvaan kuulostaa ajatuksena huonolta, että ahdettua konetta ”käytetään sokkona” seosten suhteen huijaamalla ecua anturidatan suhteen. Mutta kaipa usko tuotteeseen on kova kun sitä uskaltavat myydä.
 
Osaako joku sanoa paljonko h2 sx se 2018 pitäisi ahtaa ? Nyt on sellainen tilanne, että pyörä kävi merkkiliikkeessä huollossa ja tuntui huollon jälkeen kesyltä. Pyörässä on Vittaniemen säätämä ja ennen huoltoa toiminut moitteetta. Nyt kävin Vittaniemella uudestaan ja tunne on oikea, tehoa puuttuu. Ahtoja oli max. 0,7 bar joka tuntuu vähältä. Käyrän on vastaava kuin ennemmin, mutta alempana. Epäilys oli että ahdot vuotaa. Nyt pyörä on huollossa ja tiivisteet yms. pitäisi olla kunnossa. Onko kenelläkään hyviä ehdotuksia ? Ensimmäiseksi tietysti pitäisi saada oikeaa tietoa paljonko pitäisi ahtaa.
 
On kyllä komeaa tekemistä toi H2R replikan teko. Näitä on kiva lukea! Vaikka säästöbudjetilla rakennellaan niin ihan pikkurahalla ei tule valmista, mutta motorsport on!
 
Back
Ylös