• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Käytetty kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gixxerman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toisaalta, eikö se joka tapauksessa ole pääasia, että kypärä istuu napakasti päähän, olipa sisusta painunut tai ei... Turvallisuuteen törmäystilanteessa sisustan pehmusteilla ei ole mitään merkitystä.

Muuten kyllä samaa mieltä, mutta vaihdettavat poskipalat tuntuvat muotoutuvan aika nopeasti. Uudet vaihtaessa on kypärä hetken tiukempi ja istuu päässä jämäkämmin. Turvallisuus ei "kuluneista" poskipaloista kärsi, mutta kypärä voi täristä ilmavirran mukana ikävästi.

Käytetty ei ole turha ostos, kuten muutkin jo mainitsi niin "epäsopivuuden" voi huomata vasta pienen ajan jälkeen vaikka muuten potta olisi uudenveroinen.
Tiputtelun ja asvalttin hieromisen kyllä näkee pinnasta.

Alustuksena se, että olen keski-ikäinen avokypärää käyttävä motoristi.

Hirmuinen säätö käytetystä kypärästä.
Ei se kypärä muutu yhtään huonommaksi siellä myyntipalstalla kuin omassa hyllyssä.
"Turvallisuus kärsii, jos ajaa kolarin ja päässä on alle 500€ käytetty kypärä:itkupilli:"

Silloin, kun kypärästä mitataan törmäyshetkellä ominaisuuksia, niin se on ihan kiva, että pää on suunnilleen kasassa hautajaisia varten, mutta muu kroppa on samassa törmäyksessä mennyt aivan muussiksi.
Nykyään ensihoitajat kiittelee nykyisiä ajopukuja, kun motoristin voi kerätä sieltä tien reinasta yhtenä kappaleena. Sen verran vahvoja ajopuvut on...ennen vanhaan piti raajoja etsiä pitkin ojanpohjia.

Olisko käyetty laatu kyrpärä kaikkine hienouksineen parempi,kuin uusi halpis?
Eppäillä tuota soppii...tietty riippuu keneltä ostaa.

Mielummin käytetty kuin ilman... mp ajokamoista kun puhutaan. ;-) Kolhimattomaan laatupottaan saa ihan uusia sisäosia, jolloin se muuttuu paremmaksi. Vai meinaatteko että lasikuitu vanhenee ja heikkenee ilman että väliin menee vettä aiheutamaan osmoosia tms.?

Niin, siis kapillaari-ilmiötähän ei vissiin olekaan voorumilla vielä avattu? Tämä kapillarihan nostaa tuota hikeä ja se happamana haurastuttaa kypärän kuidut. Varsinkin kun on kahta eilaista hikeä, niin se on sama kuin kypärän käyttöiän tuplaus plus vähän lisää! :)-

Jos nyt unohdetaan kapilaarihiki ja pehmusteiden painuminen ja mietitään, miten se kypärä käyttäytyy kolaritilanteessa.
Alla oleva ainakin osittaa sen, että merkkikypärä on parempi kuin halppiskypärä. Siitäpä sitten miettimään, että jos merkkikypärää saa käytettynä samaan hintaan kuin halppiskypärää, niin kumman ostat? Ja rahaa ei ole enempää käytettäväksi. Varmasti enempi käytetty kypärä toimii hyvion mopokypäränä tai satunnaisen kuljetettavan suojana.

https://www.youtube.com/watch?v=9LfEFhBelTY

Kyllä jos alkaa aatteleen että käytetty kypärä on turvallisuusriski, niin miten sitten käytetty moottoripyörä :dunno: aatellaas vaikka enskaa tahi crossia, monestiko sekin on kaatunu, onko jo hiusmurtumaa. Entäs autot sitte, halkeeko jarruputki reilummassa jarrutuksessa (yhden olen polkassu paskaksi), onko kuitenkaan kaikki osat ok.

Pitää polttaa välittömästi noi "second hand" varusteet (olkoot melkeen uusia mutta ku ne ei kuitenkaan ole kaupasta uutena hankittu) bestmaniltakin tarvii käydä repiin kamat niskasta ettei se vaan loukkaannu mun "mokaostojen" takia, ei hitto oikeesti.

Ja toi "kyllä kyytiläiselle paska kelpaa, siitä niin väliä" ittellä se takana painolastina satunnaisesti kulkeva vaimo ei haluais laitella suojia päälle ja muutaman otoksen juutuupista näytettyäni alkaa ne suojat pysyyn päällä, ehkä kerran jopa kaks on kesän aikana kyytissä ja ihan keskihinnan yläpäästä on roippeet niskassa.

Kyllä hysteriasuomessa parasta on pysyä kotona ja pelata nettipelejä sekä syödä sipsejä ja imee colaa pillillä, toisaalta ei toikaan ole kovin terveellistä, olisko kuitenkin parasta vetää ittensä turvallisuuden maksimoimiseksi narunjatkoksi mutta entä jos naru meneekin poikki ja päätyy rullatuoliin :dunno::kääk::dunno::kääk::dunno::kääk:

Lähen myrkyttään itteeni tupakilla ja pannukaffella (hitto tuossakin on kahvirasvat mukana ja kuulemma saattaa nostaa kolesterolia) :bye::bye::bye:

Tuo muokkautuminen on silkkaa puutaheinää ainakin laatukypärissä. Itse iskunvaimennusmateriaali kuoressa on niin kovaa, että se ei muuta muotoaan ellei sitä muokkaamalla muokkaa, ja tuotahan ei pitäisi tehdä.
Satavarmasti olen tältä foorumilta lukenut, että tuota kovempaa sisäkuorta voi hiukan muokata peukaloilla painelemalla ilman sen kummempaa vaaraa suojaamisen huonontumisesta, tiedä sitten mikä tässä on totuus. Minä en tiedä. Tietääkö joku?

Tarttee tehä äänestys asiasta :jippikaijee:

Entäs jos valelee potan delvacilla ja liimaa siihen vielä tissit, jihuu ja jippikaijee.

Myydään samaan ilmoon käytettyjä kypäriä, löytyy umpi/avo/avattavia/crossikypäriä, noita on jotain 40kpl ja kaikki lyön turvallisuussyistä halki ennen toimitusta ja poltan sisustan, sekä leikon remmit pois :baahaahaa:

Miksihän noi uskaltaa vuokraamoista antaa kypärän mukaan, no toisethan kuskaa omaa kypärää mukana mutta he onni menossa ajoretkelle, entäs sitte ku iskee lomamatkalla mopoajokuume, ei pysty ku ei oo oma potta mukana.

Satavarmasti olen tältä foorumilta lukenut, että tuota kovempaa sisäkuorta voi hiukan muokata peukaloilla painelemalla ilman sen kummempaa vaaraa suojaamisen huonontumisesta, tiedä sitten mikä tässä on totuus. Minä en tiedä. Tietääkö joku?

Lämmitetty lusikka toimii hyvin.

En hyväksy arvonimeä,kun en ole uskonnollinen muutenkaan.Tämä piti olla kypäräkeskustelu,ei mennä henkilökohtaisuuksiin.
Ei muuten kovin tee vaikutusta tuo kommenttisi taso,ellet pysty muuta kommentoimaan,on parasta,että et kirjoittele tänne ollenkaan.:shoot:
Ei pienintäkään tarvetta yrittää tehdä vaikutusta sinuun tai kehenkään muuhunkaan. Jos palkokasvi kerran solahti syvälle suuttimeen, muotoillaan ihan hyväntahtoisuuttaan viesti uusiksi;

Vittu mitä jeesustelua! :kääk:

Ei ollut tarkoitus arvostella sinua vaan viestiäsi ja tapaa jolla asian esität. Pahoitteluni väärästä muotoilusta.

Minulla on lähes päivittäin päässäni käytetty moottoripyöräkypärä, kun olen sitä itse vuosikausia käyttänyt. Täysin kulahtanut on eikä täytä minkään tasoisen jeesustelun kriteereitä, mutta omapa on valintani ja tapani tehdä tätä asiaa. Joku muu tekee toisin, en vain koe kokoajan tarvetta dumata kaikkien muiden tapaa tai jeesustella foorumeilla siihen pisteeseen, että avaisin jeesusteluketjuja asioiden jeesustelemista varten.

Jos joku tuon kypärän vielä haluaa ostaa, niin myyn toki. Ei ole mun asia paapoa muiden kypäränkäyttöä.

Vastaanpa tähän. Ostaisin käytetyn kypärän, mutta harkiten. Syy ei varsinaisesti ole se, ettenkö luottaisi kypärän turvallisuuteen, vaan se, että en halua laittaa toisen hikoilemaa kypärää omaan päähän. Voihan se sisukset pestä, mutta silti on vähän sama fiilis, kun laittaisi kaverin kalsarit jalkaan.

Ei pienintäkään tarvetta yrittää tehdä vaikutusta sinuun tai kehenkään muuhunkaan. Jos palkokasvi kerran solahti syvälle suuttimeen, muotoillaan ihan hyväntahtoisuuttaan viesti uusiksi;

Vittu mitä jeesustelua! :kääk:

Ei ollut tarkoitus arvostella sinua vaan viestiäsi ja tapaa jolla asian esität. Pahoitteluni väärästä muotoilusta.

Minulla on lähes päivittäin päässäni käytetty moottoripyöräkypärä, kun olen sitä itse vuosikausia käyttänyt. Täysin kulahtanut on eikä täytä minkään tasoisen jeesustelun kriteereitä, mutta omapa on valintani ja tapani tehdä tätä asiaa. Joku muu tekee toisin, en vain koe kokoajan tarvetta dumata kaikkien muiden tapaa tai jeesustella foorumeilla siihen pisteeseen, että avaisin jeesusteluketjuja asioiden jeesustelemista varten.

Jos joku tuon kypärän vielä haluaa ostaa, niin myyn toki. Ei ole mun asia paapoa muiden kypäränkäyttöä.

No ,tässähän keskustelussa piti keskustella käytetyn kypärän ostamisesta toiselta henkilöltä eikä siitä,miten sinä käytät omaa kypärääsi ja miten kulunut se on.Luisut taas sivuraiteelle.
Ja,yleensä,foorumeiden tarkoitus on keskustelu aiheista ja mielipiteiden esiintuominen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Keskustelupalsta

Mulla on käytetty kypärä ratakäytössä. Sisustat saa pestyä ja mihinkäs se kypärä asiallisesti käytettynä kuluisi :)

Tässä näyttää lähinnä olevan kyse oman mielipiteensä runnomisesta läpi yleiseksi mielipiteeksi.

Tämä aihe on taas välillä rönsyillyt melkoisesti asiasta.
Jos lisätään vielä hypoteettinen ajatus; koska kypärä muuttuu käytetyksi.
Luulisin, että 100% mopoilijoista käyttää ko. kypärää.
Toiset vähän vähemmän, toiset vähän enemmän käytettyä :p

Jospa ostaisi vaikka Tarjoustalosta 50e kypärän, muutamaa kokoa liian ison johonka sitten hankkii 450e maalauksen. Sitten on turvallisuus kunnossa kun painelee menemään kalsarit jalassa ja potta päässä pyörien.

Mutta miten voi varmistua ettei kukaan ole kaupassa kokeillut kypärää päähänsä? Silloinhan se on käytetty ja olet hengenvaarassa. :kääk:

Back