• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kello mopottimeen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Liinu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Liinu

New member
Mutta kun en osaa olla ilman kelloa! Ja kännykän kaivaminen on aika hankalaa  
confused_orig.gif

Elikkäs ehdotuksia? Edullinen, ehkäpä sään kestävä ja helposti kiinnitettävä irtomalli...Mistä saattaisin löytää? Tavan kaupoista ei näytä löytyvän...Valo olisi tietty plussaa, kun yöllä ajelee...
cool.gif

Ei se mikään turha kapistus ole. Rannekellon vilkuilu ajon aikana on melko hankalaa. Lousilta löytyy ainakin ohjauslaakerin mutteriin kiinnittyvä analoginen malli. Digitaalisia olen nähnyt a*totarvikeliikkeiden luetteloista pilvin pimein.

Mulla olis imukupilla kiinnitettävä lasten kello, hohtaakin pimeässä...ei maksa mitään...

Eikös Honda tarjoa vieläkin sitä niiden orkkista tosi pientä ja sievää digitaalikelloa? Sopii vähän pienempäänkin tilaan.

Tavallinen vedenkestävä, isotauluinen, muovirannekkeinen, analoginen rannekello, jonka voit kiinnittää stongaan. Voi kiinnittää omalla rannekkeella ( helppo irroittaa ) tai esim. nippusiteellä/letkunkiristimellä.

Itse ratkaisin saman ongelman Anttilan kello-lämpömittari -yhdistelmällä. Näin sain koneen & ilman lämmötkin nätiksi lukemiksi ja valokin tuosta löytyy. Tosin vettä tuo ei kestä
confused_orig.gif
Onneksi pienen kokonsa ansiosta mahtui katteen alle, niin ei ihan heti ole sateelle tyrkyllä
lookaround_orig.gif

Itse laitoin kellon tarpeeseen fillarin "ajotietokoneen". Ompa sitten kellon lisäksi muutakin turhaa, kuten keski- ja huippunopeus.

Mittari on todella helppo kiinnittää ja irroittaa. Vettä ja tärinääkin tuntuu hyvin kestävän.

Mulla on toi Moto-Detailin viisarikello taulussa, kuva, ja hyvä on ollut. Sopii viisarimittareiden yhteyteen tyyliltään paremmin, kuin tikitaalijuttu.

Mopolla ajaessa aika menettää merkityksensä...miksi vaivautua ?
Itse käyn aika usein tunnin-kaks ajelemassa ennen töihin menoa, ja tälläisissä orjatöissä ei ole liukuvia työaikoja, eli ei viitsi aina mennä tuntia aikaisemmin duuniin, toisaalta pienikin myöhästyminen ei ole sallittua, siinä toi kello on tosi kätevä.. tai sit jos on turhan tiukat kotiintuloajat..
tounge.gif

Toi wekkulin mainitsema moto-detailin kello on kyllä toimivuutensa ja pienuutensa vuoksi todella näppärä laitos, suosittelen ehdottomasti sellaista, edellisessä oli käytössä just tollanen ja kesti säiden vaihtelutkin ongelmitta..

eek.gif
kyllä KELLO pitää olla... itselläni vanha sukeltajankello kiinni kaksipuolisella teipillä näkyy pimeässä ja säänkestävä.......... toimii

Tosi nainen lukee kellon auringosta ja jos ei paista, niin sitten sisäisestä kellosta loput
wink.gif

Itse laitoin kellon tarpeeseen fillarin "ajotietokoneen". Ompa sitten kellon lisäksi muutakin turhaa, kuten keski- ja huippunopeus.

Mittari on todella helppo kiinnittää ja irroittaa. Vettä ja tärinääkin tuntuu hyvin kestävän.
Toinen ääni näille. Esim. Sigma tekee edukkaita ja päteviä sykkelikompuuttereja, jotka kuin luotu mp-käyttöön. Noitahan saa käytännössä jokaisesta urheiluliikkeestä.

Itselläni Sigma Targa Teneressä ja hyvin toimii! Hintakaan ei kummoinen eli alle 30 jöröä.

Lousilta löytyy ainakin ohjauslaakerin mutteriin kiinnittyvä analoginen malli.
Eikös tämä ollut aikaisemmin Motovelhoillakin?

Juuri kun ajattelin kysäistä sen kiinnitystä (tarra?), en löydä sitä Velhoilta.  
confused_orig.gif

Paljox kello ny o?
Nyt se on siellä taas.. oli pois myynnistä jonkin aikaa kun saatavuus oli heikko. Toi keskimutterikello tulee snadilla ruuvilla kiinni, noi moto-detailin pienet kellot tulee joko tarralla tai erillisellä tankokiinnikkeellä kiinni.

Back