Tämä keskusteluhan tuli, kuin tilauksesta myös minun valintojani auttaakseen.
Olen tässä parin kuukauden käynyt melkoista taistelua kahden pyörän välillä.
Busa vs 1000 Vstrom. Monta kertaa olenkin jo päättänyt ostaa Busan ja ainakin yhtä monta kertaa päättänyt ostaa Vstromin.
Olen miettinyt muutamia hyviä, ja huonoja puolia molemmista pyöristä:
Busa:
+ komea, räyhä, munakas… yms.
+ tehokas, vääntävä kone
+ radalla pääsisi ainakin suorilla tuntemaan tuon voiman tunteen. (ei varmasti rata-ajoon kaikista ketterin, mutta minähän nyt en polvi maassa vielä moneen hetkeen tule ajamaankaan.)
- onko turhan raskas mutkapätkillä? Norjan vuonoille olisi tarkoitus kuitenkin kesälomareissua tehdä. Uskoisin pyörästä saavan enempi irti Saksan autobaanoilla.
- vaatii suurta itsehillintää ajella rajoitusten mukaan. Oma tilanne on se, että seuraavasta sakosta kortti hyllyllä.
- ajoasento pitkillä matkoilla… puutuuko hartiat?
Vstrom:
+ ketterä peli ensi kesän reissuun sinne Norjan mutkapätkille.
+ rento ajoasento.
+ ei ole niin väliä asfaltin laadusta ja pienet pätkät hiekkatietäkin taittunee?
- ruma (eukon mielestä), ei niin räyhä,
- soveltuvuus pimpparalliin ja cruisailuun kylillä?
Nämä mietteeni perustuu ainoastaan oletukseen lukemani ja näkemäni perusteella, sillä kumpaakaan pyörää en ole vielä testannut. Joten väittämäni eivät varmasti pidä alkuunkaan paikkaansa, joten keskustelua toivoisin käytävän molemmista pyöristä puolesta ja vastaan.
Näin nopeasti ajatellen kuitenkin tuo Busa olisi enempi tunnevalinta ja Vstrom järkivalinta.