• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kenelle busa sopiva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 4444
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse ajelin pari kesää ja ~25tkm XX ja vaihdoin viime keväänä Busaan, jolla tuli ajeltua 16,5tkm enkä ole katunut!
Maantiellä XX junamaisempi, eli helppo ajella ei tarvi paimentaa, muttei ole niin "herkkä" kuin Busa.(väistöt kiihdytykset, matkustajan liikkeet)
Busassa voimaa enempi, vääntö tuhdimpaa.
Kaksipäällä kuskin asema mielestäni aika lailla sama, paitsi kaupunkiajossa kun paljon kuormaa ja matkustaja, aika levoton kiermurtelia, hitaassa jonoajossa.
Emäntä kehunut Busaa ehkä hieman paremmaksi matkustajan paikalta kuin XX.
Ratalla kallistuvarat Busassa paljon paremmat, toki Busassakin tapit ja katteet kuluu, muttei niin paljon kuin XX:ssä. Busa mutkissa hieman ketterämpi kuin XX.
Ajoasento sopii minulle Busassa paremmin vaikka on kyykympi, penkin ja sarvien väli lyhempi, eli talläinen lyhytselkäinen (177cm) joutuu kurkottaan sarviin XX:ssä.

Niin...ja onhan se Busa helevetin paras
buttrock.gif

terve!

Itse ostin bussin ekaksi pyöräksi ja petyin. Pyörä on täysverinen raskas matkapyörä. Jarrut ovat vanhanaikaiset, jopa hengenvaarralliset. Kitkakertoimen ollessa pieni saa takapyörän pidon kanssa olla tarkkana, eli luistokytkin olisi poikaa, minkäs teet viime vuosituhannen tekniikalle.

Luulin busaa rankaksi raaseriksi. Todella hankalaa keulia. Mutka-ajo raskasta. Nyt odottelen 07 gsxr 1000 minkä huhtikuun alkuun lupasivat.

Busa oli ehkä liian raskas ja painava ekaksi pyöräksi. tehotkin loppuivat kesken. Edelleen metodini on se että, heti alkuun mahd. tehokas pyörä niin oppii sit hllitsemaan kaasukättä. Ei tule ongelmia.  
062802moto_prv.gif

ps bemarit on perseestä
nixweiss.gif

terve!

Itse ostin bussin ekaksi pyöräksi ja petyin. Pyörä on täysverinen raskas matkapyörä. Luulin sitä rankaksi raaseriksi. Todella hankalaa keulia. Mutka-ajo raskasta. Nyt odottelen 07 gsxr 1000 minkä huhtikuun alkuun lupasivat.

Busa oli ehkä liian lussu ekaksi pyöräksi. Edelleen metodini on se että, heti alkuun mahd. tehokas pyörä niin oppii sit hllitsemaan kaasukättä. Ei tule ongelmia.
062802moto_prv.gif
No, ehkä se johtuu juuri siitä, että et vaan _osaa_ keulia, sehän oli vasta sun eka pyörä. Ei ehkä kaikista paras aihio siihen opetteluun.
wink.gif

Kyllä mulla ainakin keula nousi sillon vaparillakin aivan nätisti, nyt sitten puhumattakaan..
Ja en tiedä minkämallinen kroppa sulla on, mutta ei ainakaan tämmöselle 182cm pitkälle ole kovinkaan raskas taittaa matkaa tuolla. Helposti sen 800km päivässä ajelee..

niinpä se keuliminen on taidelaji. kehittyy kehityy. Uus kiksu kyllä pyörähtää helposti vaik ympäri. 185 cm 100 kg. Kyllä bussilla matka taittuu mainioisti, siit ei pääse mihinkään.

Kyllä busa oli hyvä, mutta se vanhanaikainen tekniikka. Saadaan ko ensvuonna uus malli?
confused_orig.gif
idea3.gif

niinpä se keuliminen on taidelaji. kehittyy kehityy. Uus kiksu kyllä pyörähtää helposti vaik ympäri. 185 cm 100 kg. Kyllä bussilla matka taittuu mainioisti, siit ei pääse mihinkään.

Kyllä busa oli hyvä, mutta se vanhanaikainen tekniikka. Saadaan ko ensvuonna uus malli?
confused_orig.gif

idea3.gif
Jokainen pyörähän on vain hyvä aihio. Tervetuloa tutustumaan alitehoiseen, vanhalla tekniikalla varustettuun vaparibusaan vuosimallia 2001.
wink.gif

nono!

komea pelihän tuo on!!
cool.gif
Onko sulla mahd. käppyrää tosta?? Itse tosiaan meinasin siihen uuteen kiksuun kokoputkistoa, pctä, carbontankkiakin ehkä. Sit radalle
mad.gif
Busa ei vaan ollut ehkä niin sporttinen meikäläiselle....
062802moto_prv.gif

niinpä se keuliminen on taidelaji. kehittyy kehityy. Uus kiksu kyllä pyörähtää helposti vaik ympäri. 185 cm 100 kg.
Mut tuskinpa topicin aloittajaa kiinnostaa niin kauheasti tuo keuliminen... Ikä kysäjällä kuitenkin jo (lue vasta!!!
biggrin.gif
) viidenkymmenen tienoilla... Tai mistä mä tiedän kuinka paljon sen ikäiset käy kesällä "pommittamassa"...
baaa.gif

nono!

komea pelihän tuo on!!  
cool.gif
Onko sulla mahd. käppyrää tosta?? Itse tosiaan meinasin siihen uuteen kiksuun kokoputkistoa, pctä, carbontankkiakin ehkä. Sit radalle  
mad.gif
062802moto_prv.gif
Viimekesäinen: http://www.hiekkalaatikko.org/187.jpg (takarenkaalta). Ensi kesäksi tulossa uusia kujeita. Kyllä tuo mun mielestä aika loistava "allround" pyörä on. Varttimailia ajettu, rataa kierretty, huippunopeutta kentällä 315km/h ja euroopassa emännän kanssa kaksi päällä käyty jne. Kilokyykyllä tuo kaksipäällä reissaaminen vähän hankalampaa, tosin Oulussa näin sellaisenkin ihmeen viime kesänä... kilonen gixxeri jossa tavaraa päällä suurin piirtein enemmän kuin kamelin selkään mahtuisi ja kyytiläinenki oli mukana. Rispekt.

nono!

komea pelihän tuo on!!
cool.gif
mad.gif
062802moto_prv.gif
Viimekesäinen: http://www.hiekkalaatikko.org/187.jpg (takarenkaalta). Ensi kesäksi tulossa uusia kujeita. Kyllä tuo mun mielestä aika loistava "allround" pyörä on. Varttimailia ajettu, rataa kierretty, huippunopeutta kentällä 315km/h ja euroopassa emännän kanssa kaksi päällä käyty jne. Kilokyykyllä tuo kaksipäällä reissaaminen vähän hankalampaa, tosin Oulussa näin sellaisenkin ihmeen viime kesänä... kilonen gixxeri jossa tavaraa päällä suurin piirtein enemmän kuin kamelin selkään mahtuisi ja kyytiläinenki oli mukana. Rispekt.
Kiva käppyrä, mistä noita saa?!?!?
tounge.gif
wink.gif

nono!

komea pelihän tuo on!!  
cool.gif
mad.gif
062802moto_prv.gif
Kiva käppyrä, mistä noita saa?!?!?  
tounge.gif
wink.gif
http://www.kansiset.net/

XX vaihtui sitten talven pähkäilyn jälkeen busaan. Ei ole mitään syytä moittia bläkkäriä, mutta nyt tulee "värikkäämpi" laite punaisena. Kiitos kommenteista. Enimmäkseen asiallisia.
bowdown.gif

tehotkin loppuivat kesken.
Ei loppunut. Teho ei ollenkaan loppunut kesken mutta kuskilta loppui taidot. Osaava vetää pyörällä kuin pyörällä todella kovaa mutta taidoton ei pääse kovaa uusimmalla ja nopeimmallakaan tykillä.

Busassa on niin paljon taidottomankin helposti ulos saatavaa voimaa, että sillä paikkaa suorilla ne "hitaammat"  
tounge.gif
mutkanopeudet. Vääntökin on niin laajaa, että se antaa anteeksi väärän vaihteenkin.

Suoralla moottoritiellä saa voimanpuutteen tuntumaan joka pyörällä viimeistään silloin kun peiliin tulee oikea urheiluauto esim. Bugatti Veyron tai Lambo Murcielago...  
eek.gif

XX vaihtui sitten talven pähkäilyn jälkeen busaan. Ei ole mitään syytä moittia bläkkäriä, mutta nyt tulee "värikkäämpi" laite punaisena. Kiitos kommenteista. Enimmäkseen asiallisia.
bowdown.gif
Uskoisin että hyvä valinta. Itte meinasin myös hommata busan mutta K1 Gixxeri tuli vastaan ja samalla välirahalla mutta vähemmän ajettuna. Vähän toi bussin paino mietitytti myös.

Varsinaiset matkapyörät ei enää sytytä. Valtaosa ajosta kuitenkin kotimaassa yksin tyyliin Kontioralliin tai mökille (170 km) ja takaisin.
Olet jo hankintasi näköjään tehnyt, mutta pisti silmään tuossa sinun alotusviestissäsi yllä oleva teksti. varsinaiset matkapyörät ei enää sytytä. no eikös se busakin ole kuitenkin enemmän matkapyörä kun hypersportti tai naku??

sanoi:
Valtaosa ajosta kuitenkin kotimaassa yksin tyyliin Kontioralliin tai mökille (170 km) ja takaisin.

No eikös tuo kuvaamasi ajo ole enemmänkin matka-ajoa!?
En tiedä mutta mun silmään tuo sinun aloitus viestisi sisälsi varsin ristiriitaista tekstiä
smile_org.gif
Tuon valossa olisin olettanu että hakusessa olis ollu joku naku tai vaikka joku enska tms... mutta onnea uudelle busalle kuitenkin!
062802moto_prv.gif

ja väärinkäsitysten välttämiseksi tällä viestillä ei ole mitään tekemistä busan_hyvyyden_tai_huonouden kanssa
smile_org.gif

Kuulin taannoin lähes 'legendaarisen' kuvauksen tuosta busan olemuksen muuttumisesta...ulkonäköön verrattuna.

-Kun ensimmäisen kerran ajat busalla,se lyhenee 50cm(siis mopo) ja kevenee 100kg.-

Onnea 4444 uuden mopon myötä.Olkoon reittisi turvallinen ja antoisa busallasi.

Kyllä busalla voi varmaan matkaa tehdä ja on tarkoituskin. Varsinaisilla matkapyörillä tarkoitin kuitenkin Honda Pannari -tyyppisiä. Ovat mukavia matkapyöriä, mutta kalliita eikä sytytä, kuten totesin. Kun voi hankkia vain yhden pyörän, pitää tehdä kompromissi, joka kattaa erilaiset ajot mahdollisimman hyvin. Olen ajan myötä siirtynyt yhä sporttisempaan. Kaikki pyörät ovat kuitenkin olleet omalla tavallaan hyviä.
talktohand.gif

Mores vaa pohojanmaan Nistit jarim & co. !

Täällä vasta riemu repee kun lueskellee "oikeita" Busakommentteja !

"REPS"
omg.gif
confused_orig.gif

Tää on melki viiskybänen ukkeli hämeestä, joka on "MELKEIN" joka merkkii kokkeillu !

"Harrit" on kieltämäti hienoja nahkoineen, hapsuineen jne. ei vaan sovi Skolioosi seljälle, eikää muutkaan "pystymopot" . Kokkeilin Alicanten Provinssissa 15 päevee ! Jykeviä ja paljon mainettaan parempia uudet HD:t kuin vanhat HD:t .

Mutta Haukka.........................

Sehän on elämä ?!?!

Ajelutin 1200 Bandiittia 21.000km viimekeväänä ja meinasin lopettaa koko motohomman?! No se onkin täällä jossain jo kerrottu .

Elikkä Busakyytiä se 300km ja olin TOTAALISESTI myyty .

Joskin tämähän sopii minulle, ei VÄLTTÄMÄTTÄ kaikille !

Nyt takana Bussin kyytiä, 16.000km...............

Ja kahta asiaa en elämässäni vaihtaisi, Hayabusa ja .................

Etteikö teho riitä ??

Eikä keulikkaan ??

Voe Voe ! Ihan vakio vaparikin on tappavan tehokas väärissä käsissä .

Toi oli totta Suomessa, että lain sallimalla nopeudella nautinnosta saapi vuan puolet.

Kohta lähtenen Autobahnille naattimaan KOKO Busasta. Se kun on MOOTTORIPYÖRÄ joka paranee kokoajan mitä lujempaa sillä ajetaan, eikä ihan kaaheesti ees tarrte virittää, jotai pikkunipsuja, ni ei taia Kadulla liikkuvista kaxpyöräsistä kovin montaa "voittajaa" löytää ? 300km/h piis of keikki !

Mitees tuo nyt menikää......................

Travesta Alpeille 4,5 tuntii, kokeilkaa ihan millä tahansa alittaa .

buttrock.gif

Edelleenkin pahimmat morkkaajat on korkeintaan kuvista kattoneet tai naapurin Busaa kadehtien kytänneet.

Yosin sliparit ilman Holkkeja, Desipelit aikas matalat, mutta silloin kuuluu se murina, se voima, se tulisuus ( jopa välillä liekehtien ) mitä busan koneen kuorien alta löytyy .

Joskin ei todellakaan ainoa pakokaasun poisto vaihtoehto, parempiakin on. Mutta itellä nyt sattuu oleen .
062802jumpie_prv.gif

Ellekee "poijaat", morkatko ennen kun ootta kokkeillu ja KUNNOLLA .

En sorru moittimaan esim. Hontaa, vaikka Bläckkärii oon vääntänny jonkin verran -70 luvun CB:stä "seventuutista" puhumattakaan, se ol sillon kova juttu .

Enkä vaikkapa 1200 Bemua, vaikka äänet on kuin -69 mallin Solifer 4 speedissä. Ja ei kule, vaikka kui kaasuu kääntäs ? Joku tykkää . MÄ en .

En myöskään viitti arvostella mitään muutakaan kaksipyöräistä, vaikka kokeillut oon laiasta laitaan kaiken maaliman motot. Koska nää asiat on täysin yksilöllisii valintoja.

Aikanaan Turbo Katana oli KOVA JUTTU, siitä vaan puuttu se yksi...................... AJOMUKAVUUS . Sitä ei puutu Hayabusasta, eikä puutu tehojakaan, eikä vääntöjäkään kaikkea ON RIITÄVÄSTI .

Keulii muuten ihan vähän "viri" vaparikin vielä kolmosellakin vaikka YMPÄRI jos ossaa ajaa. Mutta toi oli mulle tärkeetä vuonna 1975, kun ekan Suizan osti Pakasta revittynä 125 GT MP-liike Värinen.

Mutta tänä pänä tärkeempää on räjähtävä kiihtyvyys, esim. kapeilla mutkateillä rekan takaa, loistava aerodynamiikka, ajettavuus vaikkapa pitäen matkavauhtina 200 - 250 km/h.......

Eipäs tietenkään Suomesa, mutta muolimalla jonne lähen lähipäivinä Haukkani kanssa, megessä on vaan menolippu, palailen kun kyllästyn, viimeistään Juhannukseksi Leville..............

ps. Vastaan saapi väittää ja PITÄÄKIN, mutta perustellen .

Ja perusteeksi ei kelepaa, että naapurin poijjaan kummin kälyn kaima sano että Busa on huono ?!

Ajoterveisin ja hyvää kesää IHAN KAIKILLE MOTORISTEILLE .

terguin. Orguille bp2
biggrin.gif

V-Strom on kyllä ylläolevien kirjoitusten mukaan täysin erilainen pyörä kuin Busa ( mitä en ole ajanut ). Strommi on katuenska, jolla on hauska ajaa mutkateitä ja huonommalla asfaltilla. Ei siis mikään KTM Adventure. Moottori on SV:n koneesta muokattu matka-ajoon sopivaksi, vääntäväksi v-koneeksi. Tonninen kulkee ja kiihtyy kuten tonnisen pyörän kuuluukin, mutta Busa se ei ole lähimainkaan. Ajo-ominaisuudet ovat hyvät ja kuskille ja takanaistujalle loistavat tilat. Pyörä on ruma kuin synti ja katu-uskottavuutta siihen on vaikea saada. Luotettava peli, jolla jenkeissä on ajettu ilman ongelmia yli 100 000 mailin matkoja. Mutta niin on Busakin luotettava pyörä. Otat kumman tahansa, niin hyvän valinnan teet.

Back