Keskiryhmän kuskit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juutana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänään oli opettavainen päivä Alastarossa. Uusia juttuja tuli opittua K/VR Academy-ohjauksessa ja osan asioista sain hetkittäin siirrettyä jo käytäntöönkin.

Videolta on nyt aikas paljon helpompi nähdä, mitä pitäisi tehdä... Melko levottomia ovat vielä ajolinjat ja liikkuminen, mutta kyllä se siitä.

https://www.youtube.com/watch?v=NPbx8KAvOvo&feature=em-uploademail

Joku kovanluokan seppä, olisikohan ollut joku italialainen heppu, neuvoi jollain videolla, että kiihdytyksessä nosta perse takaisin keskelle samalla kun vaihdat vaihdetta, säästät energiaa koska se pieni nykäisy auttaa liikkumisessa.
 
Tänään oli opettavainen päivä Alastarossa. Uusia juttuja tuli opittua K/VR Academy-ohjauksessa ja osan asioista sain hetkittäin siirrettyä jo käytäntöönkin.

Videolta on nyt aikas paljon helpompi nähdä, mitä pitäisi tehdä... Melko levottomia ovat vielä ajolinjat ja liikkuminen, mutta kyllä se siitä.

https://www.youtube.com/watch?v=NPbx8KAvOvo&feature=em-uploademail
Perse liikkuu, mutta pää ei. Se pisti heti ekan minuutin silmään.
 
Joku kovanluokan seppä, olisikohan ollut joku italialainen heppu, neuvoi jollain videolla, että kiihdytyksessä nosta perse takaisin keskelle samalla kun vaihdat vaihdetta, säästät energiaa koska se pieni nykäisy auttaa liikkumisessa.
Se kyseinen heppu ei ole kovan luokan seppä.
Ja persettä ei siirretä keskelle.
Perse joko pysyy sivulla, jos seuraava mutka kääntyy samaan suuntaan.
Tai perse siirretään suoraan puolelta toiselle, jos seuraava mutka kääntyy eri suuntaan.
 
131 kiekkaa ja alla tulos. Youtube kysyi, että onko video lapsille sopiva. Älkää nyt käräyttäkö!

Suurin yksittäinen riskipaikka lienee tuo kikkamutkan jälkeinen ylämäki. Pitänee harjoitella se kikkamutkan sisääntulo ja ulostulo erilaiseksi.

Noin muuten niin, kovempaa ja härskimmällä jarrulla sisään joka paikkaan niin kauan kun linja pitää edes noin.... how hard could it be?

minkä takia meinaat et pitäs jarruttaa kovemmi? paljo nyt mutkavauhdit min max suorilla? entäs paljo g jarrusa compined g paljo se pitäs suunnillee olla nitro tai scuupa varmaa osaa sanoo? voiha olla et vähemällä jarrulla jos mutkavauhit on vielä alhaset sillo pitää vaa kallistaa enempi jakäyttää sitä kroppaa et kääntyy- entä ulostulot onko kaasu tosiaa avaukse jälkee täysilä?
 
Aiot vetää Kymiringin pitkän suoran perse sivulla koko matkan?

Siinä käy aika pitkäksi, eikä ole kovin edullista aerodynaamisestikaan.

Edit: Siis oikeasti, perse keskelle ekalla vaihdolla, pakkaa itsensä lasin taaksen piiloon, että saa kusiasesta kaiken irti ja vetää pikkusen henkeä kun kerrankin on suora jolla siihen on mahdollisuus, sitte tiukkaa jarrua ja seuraava osuus radasta onkin taas puuhaa puolelta toiselle.
 
^
Apeksinopeuksia voi kasvattaa vielä, mutta en tohtis sinne syöksyä rullaamalla vaan pitäen painetta vähän etusella mahdollisimman pitkään. Jos nyt vaikka Lemminkäiseen vauhti kuolee liikaa, niin samoilla jarruilla merkkiä pitää siirtää/ vetää samat jarrut samasta merkistä mutta korkeammalla vauhtivasurin js sitä seuraavan suoran vauhdilla.

Corner entry speed. Sitä meinaan.

T1: 90
T2: 56
T3: 55
T4: 118
T5: 50
T6: 121
T7: 55
T8: 65 (kikkamutka)
T9: 78 (vasuri ennen kahvilaa)
T10: 43

Joo, kikkamutkassa on kaks mutkaa.

Pääsuora:201
1-2: 127
2-3: 112
3-4: 164
4-5: 177
5-6: 164
6-7: 175
7-8: 119
Kikkamutkan ylämäki: 115
Ennen kahvilaa: 83
 
Se kyseinen heppu ei ole kovan luokan seppä.
Ja persettä ei siirretä keskelle.
Perse joko pysyy sivulla, jos seuraava mutka kääntyy samaan suuntaan.
Tai perse siirretään suoraan puolelta toiselle, jos seuraava mutka kääntyy eri suuntaan.

Kuka se sitten oli kun en muista? Alastaron suora tosiaan näyttää aika mitättömälle, että kannattaako siinä hirveästi jumpata.
 
Liittyy alastaroon miten...?
Ei mitenkään, niinku ei liity sinun vastauksesikaan, joka kuului näin:
Ja persettä ei siirretä keskelle.
Perse joko pysyy sivulla, jos seuraava mutka kääntyy samaan suuntaan.
Tai perse siirretään suoraan puolelta toiselle, jos seuraava mutka kääntyy eri suuntaan.
Missä kohdassa mainitset mitään Alastaroon liittyvää tuossa missään kohtaa? Et missään, joten tuo vastaus on yleinen vastaus, johon minä kysyin että aiotko tosiaan soveltaa tuota esim Kymiringin pitkään suoraan, jossa mutkat kääntyy peräkkäin samaan suuntaan.

Äläkä missään nimessä ymmärrä väärin, ulosantisi on uskomattoman tyhjentävää ja yksiselitteistä. En missään nimessä ulise että kirjoituksessasi olisi mitään vikaa, se on täydellistä. :rakastunut:
 
Tästä ruksin, että ei lapsille. Tämän päivän räpellystä. Keskihitaan vauhtia...

Kattelin chronosta, että Lemminkäisen hitain nopeus (vauhtiprofiili tässä kylläkin jokiveneen pohjan lavea) sama kuin enkkakierroksella kuivalla ja maaliviivalla häviin ~3 km/h. Kirivaraa sileillä saattaa olla?

Se on Contin sateinen takanen loppu nyt. Pittee tilata uusi. Eivät näytä olevan yhtä riittoisia kuin ne kuivankelin gummit.

Vähän tuli kierroksia, mut hyvä päivä. Ekaa kertaa (neljäs kerta märällä kolmeen vuoteen) olin märällä aika rento pyörän päällä, ja kunhan ajelin.

 
Viimeksi muokattu:
Tästä ruksin, että ei lapsille. Tämän päivän räpellystä. Keskihitaan vauhtia...

Kattelin chronosta, että Lemminkäisen hitain nopeus (vauhtiprofiili tässä kylläkin jokiveneen pohjan lavea) sama kuin enkkakierroksella kuivalla ja maalisuoralla häviin ~3 km/h. Kirivaraa sileillä saattaa olla?

Se on Contin sateinen takanen loppu nyt. Pittee tilata uusi. Eivät näytä olevan yhtä riittoisia kuin ne kuivankelin gummit.

Vähän tuli kierroksia, mut hyvä päivä. Ekaa kertaa (neljäs kerta märällä kolmeen vuoteen) olin märällä aika rento pyörän päällä, ja kunhan ajelin.

nih koska et uskaltanu jarruttaa kaikkee sitä vautii pois- ei sun tarvi sinne mutkaa jatkaa sitä jaruttamista jos kerra vauhti on jo sopiva- jos ei käänny ilma jarrua ni keula on liia jäykkä- kato nipparilla paljonko sinne jääni löysää jos ei pohjaa tai melkee-
 
Tästä ruksin, että ei lapsille. Tämän päivän räpellystä. Keskihitaan vauhtia...

Hyvällehän tuo näyttää verrattuna mun eiliseen Kymiringin räpellykseen Supercorsa SP:t alla... Kyllähän se selvää oli, että ei hyvä idea, mutta ei osannut radalta poiskaan pysyä. Tulipa kuitenkin kasteltua itsensä, liattua mopo ja todettua, että kyllä noilla renkailla sateessakin pystyy ajamaan, kunhan ajaa hillitysti. Diablo Rossoilla sai työntää sateessa huomattavasti raikkaammin, jopa huoletta, ei tietenkään oikeiden saderenkaiden lailla. :jpstyle: Tekisi mieli ihan mielenkiinnosta kokeilla joskus ihan kunnon renkailla tota sadekelihommaa.
 
Tästä ruksin, että ei lapsille. Tämän päivän räpellystä. Keskihitaan vauhtia...

Vähän tuli kierroksia, mut hyvä päivä. Ekaa kertaa (neljäs kerta märällä kolmeen vuoteen) olin märällä aika rento pyörän päällä, ja kunhan ajelin.

Ei tekeminen mitenkään pahalle vaikuttanut katsomon puolelta. Alkaa pikkuhiljaa kiinnostamaan tuo sadeajon harjoittelu itseäänkin, ei märällä ajo voi tylsempää voi olla kuin varikolla seisoskelu.
 
Back
Ylös