Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei sulla Kattinen oo mitään muuta ongelmaa, kuin että sun oikea ranne ei käänny tarpeeks. Harvalle pitää sanoa, että lisää hanaa, mutta sun kohdalla asia vaan on näin.Apua, vielä on hitaan ongelmat ratkomatta, vaikka heititte miut pois, ihan ryhmätön olo![]()
Just ei näitä ongelmii voi sanoiks pukea, palaan myöhemmin asiaan.
Tuota mekin yritettiin sulle Ellaisabellan kanssa tolkuttaa koko juhannus. Sun ajoasento on niin hyvä ja ajotyyli pehmeä, että kun jossain vaiheessa ymmärrät kääntää sitä kaasua enemmän, niin ajat paranee sinne keskiryhmän nopean pään puolelle.Ei sulla Kattinen oo mitään muuta ongelmaa, kuin että sun oikea ranne ei käänny tarpeeks. Harvalle pitää sanoa, että lisää hanaa, mutta sun kohdalla asia vaan on näin.
Mulla on ihan sama ongelma. Ja jos se yläkroppa unohtuu jonnekkin, niin ei siit ajamisesta kokonaisuutena tuu yhtään mitn ku yks perusasia mihin koko paketti perustuu on poskellaan.hetkittäin ajatus katoaa ja yläkroppa unohtuu kääntää mutkaan.
En oikein ole ratkaisua löytänyt ongelmiin, mutta kovempaa tekis mieli päästä.
Olisi kiva nähdä, kuka, millä ja miten![]()
Suuntaa antava raja on 1:33.Ennätykseni alastarolla 1.30.2
Vaihdoin kylläkin edellisen ratapäivän jälkeen pienemmän eturattaan sekä lyhyempi liikkeisen kaasukahvan.
Näillä muokkauksilla ei vielä kierroksia ole tullut ajettua, mut ensi viikolla mp-tuen päivälle tarkoitus mennä.
Tulipa mieleen, että missä kierrosajoissa liikkuu keski-nopean ryhmän raja?
Joo, dunloppi ei ole oikea rengas jos ajelee jarrutonta ajoa tai ei uskalla avata kunnolla. Jarrutukset ja kiihdytykset on ne mitkä renkaan runkoa eniten rasittaa ja sieltä se lämmittävä energia tulee. Sama se oikeastaan on kaikissa ratakumeissa, mutta dunloppi on vaan kaikkein liukkain kylmänä.Mie kyllä käyttäisin ja käytänkin keskiryhmässä jotain muita renkaita kuin nuita dunlopin matalapaineita, kun tuntuvat olevan tarkkoja että pysyvät lämpiminä.
Ettei kävin niinkuin juutanalle keskiryhmässä tässä taannoin![]()
En oikein ymmärrä miksi niitä suositaan kun hesuksen kalliitakin ovat.
Vaikka dunlopin sportsmartti tai rosso-corsa, taikka lämppäreiden kanssa vaikka pirellit, contit tai metzelerit pelaa melko varmaan paremmin puolilämpiminä ja halvempiakin ovat.
Teini-ikäisellä R6:lla mukana hommassa. Tekniikaltaan kaiketi vakio, jos ei tota kolhuista sliparia lasketa. Alustasta ei oikeastaan mitään hajua, en yllättyisi yhtään jos se on niin päin metsää kuin olla voi. Täytynee perehtyä asiaan pikimmiten.Kerätäänkös kokoelma kalustosta ja varusteista sekä ajoista tähän. Olisi kiva nähdä, kuka, millä ja miten![]()
Juu, en minäkään ymmärrä miksi noita Dunloppeja käytetään keskiryhmässäJoo, dunloppi ei ole oikea rengas jos ajelee jarrutonta ajoa tai ei uskalla avata kunnolla. Jarrutukset ja kiihdytykset on ne mitkä renkaan runkoa eniten rasittaa ja sieltä se lämmittävä energia tulee. Sama se oikeastaan on kaikissa ratakumeissa, mutta dunloppi on vaan kaikkein liukkain kylmänä.Mie kyllä käyttäisin ja käytänkin keskiryhmässä jotain muita renkaita kuin nuita dunlopin matalapaineita, kun tuntuvat olevan tarkkoja että pysyvät lämpiminä.
Ettei kävin niinkuin juutanalle keskiryhmässä tässä taannoin![]()
En oikein ymmärrä miksi niitä suositaan kun hesuksen kalliitakin ovat.
Vaikka dunlopin sportsmartti tai rosso-corsa, taikka lämppäreiden kanssa vaikka pirellit, contit tai metzelerit pelaa melko varmaan paremmin puolilämpiminä ja halvempiakin ovat.
Itsehän siirryin kumeissa ensin "välimalliin" eli Contin RaceAttackiin jolla ajoin kunnes hommasin kilvettömän. Ne riitti ihan kivasti sinne 1.30 pintaan Alastarossa ja 1.16 Kemorassa, eli niiden kanssa pääsi ihan näppärästi nopeaan ryhmään mukaan.
Se mitä olen itse ajanut sorsilla, ja mitä isot pojat on kertoneet. Niin keskiryhmän yläpään vauhdeilla voi supercorsat ajaa huoletta ihan finaaliin, ja siltikin on pitoa jäljellä.Renkaina Supercorsat, joista takanen [SC1] tuli ajettua oikealta puolelta avauskohdasta enemmän kuin sileeksi viime Orgin Kemora reissulla. En huomannut luistoja vielä, ainakaan omilla vauhdeilla, vaikka turhan kovalla kädellä tulee availtua. Tai sitten perse on vaan niin puuta. Ajat pyörivät siinä 1:20 paikkeilla.
Mä kyllä olen huomannut huomattavan eron 1:20 kyydeissä sillä onko supersorsa ajettu loppuun, kulunut 75% tai jos alla on uusi rengas.Se mitä olen itse ajanut sorsilla, ja mitä isot pojat on kertoneet. Niin keskiryhmän yläpään vauhdeilla voi supercorsat ajaa huoletta ihan finaaliin, ja siltikin on pitoa jäljellä.Renkaina Supercorsat, joista takanen [SC1] tuli ajettua oikealta puolelta avauskohdasta enemmän kuin sileeksi viime Orgin Kemora reissulla. En huomannut luistoja vielä, ainakaan omilla vauhdeilla, vaikka turhan kovalla kädellä tulee availtua. Tai sitten perse on vaan niin puuta. Ajat pyörivät siinä 1:20 paikkeilla.
Mimmosia tavoitepaineita käytät noissa?Nyt juhannuksena pääsin ensimmäistä kertaa käyttämään lämppäreitä noiden seosrenkaiden kaverina. Alla on Dunlopin GP Racer D211, edessä soft takana medium.
Lämmitin renkaat ensin 80 asteeseen (juu tiedän, että nopeat kuskit lämmittää kuumemmiksi ainakin takasen), laitoin tavoitepaineet ja kun mittasin paineet radalta tultua, olivat laskenee 0,10-0,15 baria. Tein päätelmän, että koska ajan niin pirun hiljaa, on parempi lämmittää vain 70 asteeseen. Tuolla lämmityksellä lämminpaineet radalta pois tultaessa pysyivät juuri samoina kuin radalle lähtiessä
Vaikka renkaan optimaalinen toimintalämpötila onkin korkeammalla, niin en ymmärrä, miksi lämmittää kuumemmiksi, kun ei lämpö siellä kuitenkaan minun köröttelyllä ole kuin hetken ja putoaa sitten tuonne 70 asteen tienoille (päätellen paineen laskusta).
Olenko ihan hakoteillä?
Joku vetoavuksi eteen ajelemaan? Ellei oo koitettukin jo? Jos on pitkään ajellut samoja vauhteja niin sieltä omalta mukavuusalueelta voi olla joskus hankala päästä pois. Sopivasti nopeemman kuskin perässä kun pääsee ajelemaan niin usein paranee omakin vauhti yllättävän vaivattomasti.Tuota mekin yritettiin sulle Ellaisabellan kanssa tolkuttaa koko juhannus. Sun ajoasento on niin hyvä ja ajotyyli pehmeä, että kun jossain vaiheessa ymmärrät kääntää sitä kaasua enemmän, niin ajat paranee sinne keskiryhmän nopean pään puolelle.Ei sulla Kattinen oo mitään muuta ongelmaa, kuin että sun oikea ranne ei käänny tarpeeks. Harvalle pitää sanoa, että lisää hanaa, mutta sun kohdalla asia vaan on näin.
Mut ei tietty oo pakko jos ei taho![]()
Mutta luistaako vai pitääkö? Siitä ny oli kysymys.Mä kyllä olen huomannut huomattavan eron 1:20 kyydeissä sillä onko supersorsa ajettu loppuun, kulunut 75% tai jos alla on uusi rengas.Se mitä olen itse ajanut sorsilla, ja mitä isot pojat on kertoneet. Niin keskiryhmän yläpään vauhdeilla voi supercorsat ajaa huoletta ihan finaaliin, ja siltikin on pitoa jäljellä.Renkaina Supercorsat, joista takanen [SC1] tuli ajettua oikealta puolelta avauskohdasta enemmän kuin sileeksi viime Orgin Kemora reissulla. En huomannut luistoja vielä, ainakaan omilla vauhdeilla, vaikka turhan kovalla kädellä tulee availtua. Tai sitten perse on vaan niin puuta. Ajat pyörivät siinä 1:20 paikkeilla.
Ajokäytös uudella on ihan eri luokkaa. Kuluneella renkaalla renkaan runko elää huomattavasti enemmän.