Nitrous
New member
vaikka yksittäinen muutos oli luokkaa 1.5cm.
Mulla tuo 1,5cm klipareiden asennossa tekee 3-4 sekkaa kierrosaikaan, joten välillä se on aika pienestä kiinni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
vaikka yksittäinen muutos oli luokkaa 1.5cm.
Tuo on muuten tosi iso juttu henkisesti. Ainakin mulle oli kun ekan kerran polven sai maahan. Lisäsi luottoa renkaiden pitoon noin 666%.
En tuommoisista kärsinyt yhtään reilu kakskymppisenä kuin mitä nyt vajaa nelikymppisenä 
Tuo on muuten tosi iso juttu henkisesti. Ainakin mulle oli kun ekan kerran polven sai maahan. Lisäsi luottoa renkaiden pitoon noin 666%.
Näin minullekin kävi. Sitten innostuin kanttailemaan vähän liikaa ja lopulta oltiin turvallaan. Luotto renkaisiin meni uudestaanTosin vika varmastikin oli kuskissa eikä renkaissa.
Kyllä, joskus 12 vuotta sitte viimeksi radalla ajaessa, oli ongelmana että pyörän romut raapi maata ensin lähes aina
ajoasennon ollessa päin.... Nyt kun sen jännityksen on saanu taitettua ja todennut että ns. "varaa on" kantata niin ainakin välitön ensifiilis itsellä oli se että uskaltaa päästää sisään mutkaan paremmin kallistuksen lisääntyessä,
kun ei jännitä jalkatapin osumaa tonttiin...
En tiiä onko sulla pyörä vaihtunut?
Mutta hyvä homma, että nyt on varaa kallistella pyörää enemmän ja kuski rentoutunut ajoasennon kanssa. Siitä on hyvä jatkaa! Jos kallistuskulma-data kiinnostaa, niin RaceChrono pystyy niitä tallentamaan. Pääset sieltä katsomaan, että onko esim. kierrosten välillä eroja.

On, ennemminkin määrä on tuplaantunut mutta vika löytyy kyllä asennosta.
On mulla racechrono mutta RaceBox miniä ootellessa postilaatikkoon menee kännykän omalla 1hz gepsillä ja
sen antama "data" on vähintään mielenkiintoista
Kallistuskulmat 45-65, muuttuen mutkassa 5-15 astetta eestaas heitellen, lateraaliset g-voimat äkkiä yhdessä pisteessä 1.5:ttä, enemmänkin jne...
Pitäis vissiin olla nutullaan jo sen mukaan
Niitä katellessa tuli kipeäksi, päätin odotella tarkempaa gps dataa ennenkuin niitä tulkitsen ja raceboksissa on oma inclinometer joten sitten saa kulmat preciis dataan.
En tiiä onko sulla pyörä vaihtunut?
Itse kuvassa 11-12-vuotta sitten Lemminkäisen mutkaa kurvailemassa. Joka kerta polvi-kenkä-jalkatappi -yhdistelmä raapi maata. Ei vaan kallistusvaraa ollut yhtään. Pyörän rajat tuli vastaan.
Mutta hyvä homma, että nyt on varaa kallistella pyörää enemmän ja kuski rentoutunut ajoasennon kanssa. Siitä on hyvä jatkaa! Jos kallistuskulma-data kiinnostaa, niin RaceChrono pystyy niitä tallentamaan. Pääset sieltä katsomaan, että onko esim. kierrosten välillä eroja.
PS. KVR-teorioille hatun nosto täältäkin. Törkeen hyvää infoa![]()
...kännykän omalla 1hz gepsillä ja
sen antama "data" on vähintään mielenkiintoista.
Ymmärtääkseni racechrono laskee kiihtyvyydet ja kallistuskulmat ihan puhtaasti paikkadatan perusteella. Ja jos sijainti päivittyy vain sekunnin välein niin siitä laskettu lopputulos on melko hämmentävää sotkua. 1Hz riittää kierrosajan mittaamiseen suht hyvällä tarkkuudella, mutta ei mihinkään muuhun.

Huomatkaa kaasun pumppaus, kun ei ole mahdollisuutta kaasuttaa, koska keula osoittaa täysin väärään suuntaan.
Mitä mä sitä katselin, niin kyllä kahvilasta lähti paikoin ihan hyviäkin avauksia, kun linja sattui kohdalleen. Ja huonolla linjalla ei passaa sieltä reippaasti avatakaan, siinä on aika kipeä haikkari silloin edessä. Apriliassa näyttää olevan edelleen aika kevyt etupyörä, vaikka on riskimpi kuski nyt puikoissa.avaukset olemattomia tai todella maltillisia kunnes pyörä lähes pystyssä.
Äijä on kuunnellut KVR-juttuja miten "kikkamutkassa" jarrutetaan ja kaasutellaan. Itselläni tuo on to-do -listalla tälle kesälle, sillä olen ajanut sen aina alla näkyvällä tyylillä. Älkää siis ajako kuten minä ajanHuomatkaa kaasun pumppaus, kun ei ole mahdollisuutta kaasuttaa, koska keula osoittaa täysin väärään suuntaan.
![]()

Mitä mä sitä katselin, niin kyllä kahvilasta lähti paikoin ihan hyviäkin avauksia, kun linja sattui kohdalleen. Ja huonolla linjalla ei passaa sieltä reippaasti avatakaan, siinä on aika kipeä haikkari silloin edessä. Apriliassa näyttää olevan edelleen aika kevyt etupyörä, vaikka on riskimpi kuski nyt puikoissa.Kaikenkaikkiaan näytti oikein järkevältä sun ajot ja oli hienoa että tulit kisaan mukaan!

Ihan ok rauhallista menoa. Mutta yksi valtava virhe sulla käy koko ajan : Sä missaat apexit 1-2 metrillä käytännössä koko ajan. Jopa toi paluusuoran S-mutka ni sä jätät metrin tyhjää oikealle reunalle, joka tarkottaa että linja on jo niin päin seiniä että se seuraava vasurikin menee pieleen ja vauhtia kuolee aivan tolkuttomasti.Laitetaanpa omakin video tuomittavaksi nyt viikonlopulta.
Omia huomioita on perseen turha liikuttelu, tähän syynä pitkälti liian matala penkki ja sen tuoma vaihteenvaihdon vaikeus pienemmälle etenkin oikeissa. Samoin täytyy opetella perse siirtämään ennen jarrutusta, sekä pitää se paikoillaan korjailematta, jotenkin tuntuu vaan luonnollisen helpolta jarrun alkuun ja saattaa juontaa penkin mataluudesta sekin asia.
Ajossa virheitä, vaihdemissejä sekä linjojen satunnaisuutta, mies oli sunnuntaina aika väsynyt lauantain ajojen ja koronasta palautumisen päälle sekä rataa en ihan oppinut kunnolla. Lauantaina itse ajaminen tuntui kuitenkin aika samalta ja ajat oli 1.25-1.27 välillä jos pääsi vapaasti ajelemaan.
MUOKSIS. Videon alussa muiden perässä ajelua ja lopussa sitten gopro lopettikin jälleen yhteistyön. Eipä siinä paljoa nähtävää ollut, ajo meni huonommaksi vauhdin noustessa ja lopetinkin siihen ajelut.
Sä missaat apexit 1-2 metrillä käytännössä koko ajan. Jopa toi paluusuoran S-mutka ni sä jätät metrin tyhjää oikealle reunalle, joka tarkottaa että linja on jo niin päin seiniä että se seuraava vasurikin menee pieleen ja vauhtia kuolee aivan tolkuttomasti.
Avaapa 2 videoo vierekkäin ja laita paussille joka apexin kohdalla ja kato sun videolta missä sun pyörä on ja kato missä mun pyörä on. Sun ei tarvitse avata eikä jarruttaa yhtään erilailla ku nytkään että aikaa tippuu ku vain saisit linjan tonne apexiin.

Laitetaanpa omakin video tuomittavaksi nyt viikonlopulta.
Omia huomioita on perseen turha liikuttelu, tähän syynä pitkälti liian matala penkki ja sen tuoma vaihteenvaihdon vaikeus pienemmälle etenkin oikeissa. Samoin täytyy opetella perse siirtämään ennen jarrutusta, sekä pitää se paikoillaan korjailematta, jotenkin tuntuu vaan luonnollisen helpolta jarrun alkuun ja saattaa juontaa penkin mataluudesta sekin asia.
Ajossa virheitä, vaihdemissejä sekä linjojen satunnaisuutta, mies oli sunnuntaina aika väsynyt lauantain ajojen ja koronasta palautumisen päälle sekä rataa en ihan oppinut kunnolla. Lauantaina itse ajaminen tuntui kuitenkin aika samalta ja ajat oli 1.25-1.27 välillä jos pääsi vapaasti ajelemaan.
MUOKSIS. Videon alussa muiden perässä ajelua ja lopussa sitten gopro lopettikin jälleen yhteistyön. Eipä siinä paljoa nähtävää ollut, ajo meni huonommaksi vauhdin noustessa ja lopetinkin siihen ajelut.
Kun kierrosaika on päälle 1.25 niin perseen siirtelystä ei ole paljoa hyötyä kierrosaikaan. Se on vaan kivaa. Eli kannattaa ihan kokeilu mielessä kokeilla. Perse paikoillaan ja pelkkä yläkroppa sinne mutkan puolelle. Veikkaan että homma tukevoituu niin että kuskilla jää kapasiteettiä ajamiseen ja ajolinjaan ihan toisella tavalla. Ja kello tykkää.
Laitetaanpa omakin video tuomittavaksi nyt viikonlopulta.
.