Ouzi
Turkulainen kiintiöpaha
Linja ei voi olla hehtaarilla oikein. Kun linja on metrin sivussa, se on jo totaalisen pielessä ja se väärä ajolinja pilaa KAIKEN muun tekemisen. Ajolinja on yksi yksittäinen tärkein asia rata ajossa.
Hyvä, tykkään kun asia sanotaan näin
Kun kierrosaika on päälle 1.25 niin perseen siirtelystä ei ole paljoa hyötyä kierrosaikaan. Se on vaan kivaa. Eli kannattaa ihan kokeilu mielessä kokeilla. Perse paikoillaan ja pelkkä yläkroppa sinne mutkan puolelle. Veikkaan että homma tukevoituu niin että kuskilla jää kapasiteettiä ajamiseen ja ajolinjaan ihan toisella tavalla. Ja kello tykkää.
Tätähän voin toki koittaa, itse ajatellut ottaa ihan rutiinin luomiseksi sen alusta asti tekemiseen mukaan.
Olo on kyllä tukeva ja vakaa, jos siis tarkoitit että perseen siirtämisen takia ajoasento olisi hutera vauhdinpuutteesta johtuen?
Se vaihdevipu kannattaa säätää kohdalleen, mulla jäi pikkusen liian alas kun shihterin anturin asensin ja tosiaan oli vaikeaa kaivaa pienempää oikealle kääntyvisää kun ei kankea nilkka oiken meinannut ojentua polkimen alle. Sentti jos sitäkään pedaalia ylemmäs, niin ihan toinen meno.
Mulla on jalkatapit alimmillaan ja vaihdepoljin jopa kohtuuttoman korkealla. Jalat on silti niin mutkalla ettei oikein nilkka taivu enää nostamaan vaihdetta pienemmälle sekä liikkuminen pyörän päällä yleisestikin on raskasta ja vaikeahkoa. Videolla ajan orkkispenkillä joka on itselle 185 senttisenä auttamatta liian matala ja pehmeänä vielä upottaa melkoisesti kun elopainoa sen 100kg.
Tähän on kuitenkin ratkaisu jo työn alla.
Mutta pyörä alkaa sen jälkeen varmaankin olemaan itselle aika hyvä, kolmessa viikonlopussa ei näköjään ihan kaikkea saa soviteltua mitoilleen sopivaksi ja ajaakin täytyy

Koska siinä vaiheessa ku muu tekeminen on "rutiinia" ja lähdet sit vasta liikuttelee kroppaas pyörän päällä oikein, ni sorry to say, kaikki menee uusiks siinä vaiheessa.