• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ketjurasvasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vanhakäpy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

vanhakäpy

New member
Syksyllä kipasin Yamaha kauppaan -koska on ihan tuossa vieressä ja ainoa motskarikauppa tällä kylällä- ostamaan ketjurasvaa. Myyjä ukkeleita vaika kuinka monta joista osalle tuli kiire jonnekkin ja osa alkoi soittelemaan ilmeisesti tärkeää puhelua. Ainoa joka kiinnitti minun huomiota oli joku nainen (toivottavasti ei ollut siivooja), liekkö sihteeri.
Esitin asiani ja hän sit meni hyllyjen luo ja katseli aikansa purkkirivistöä ja sanoi et oliskohan se tätä. Olemattomalla enkun taidollani tavasin et aine taitaa olla ketjun putsaukseen. Ei kun uus yritys, jotta oliskohan tää sit oikeata. En mää tiennyt jotenka täti häipyi jonnekin purnukan kanssa ja palatessaan sanoi että oikeata on aine.

Kotiin tultua sutsuttelin ainetta ketjuun ja tulos oli kuin olisin erikeepperiä laittanut. Tarkistin sitten netistä että kyllä öljy oikeata öljyä oli, mut onks se hyvää (ketju on oikeasti ihan valkoinen) vai pitääkö mun pestä se ennen ajoa pois ja läträtä jollain muulla?.

Toinen kokemukseni tuosta liikkeestä on, kun menin sillon alkukesästä katsastamaan et millasia Yamahoita sitä olis meikä akalle tarjolla. Aikani pyörittyäni tuli myyjä viereen ja kysyi et millasen pyörän haluan. Siinä sitten kerroin toiveista ja sanoin, et olis sit eka motskari mun elämässä. Aikansa siinä mietittyään tuumas , et tuu sit takasin kun tiedänminkä pyörän heiltä haluan ostaa
062802jumpie_prv.gif

Menin sit parinsadan päähän Kawasakin liikkeeseen ja siellä sit mietittiin yhdessä myyjän kanssa ja hän pääty et ER6 olis varmaan aika passeli ja olihan se. Tuolla se tallissa oottelee , et pääsee kuljettamaan meikää ympäriinsä
inlove.gif

Omasta mielestäni on kätevää, kun rasva on valkoista: näkee, miten sitä on tullut suihkittua.
smile_org.gif

taitaa olla jonkin sortin ketjuvahaa ne tuppaavat olemaan aina tuollaisia pirteän värisiä

Syksyllä kipasin Yamaha kauppaan -koska on ihan tuossa vieressä ja ainoa motskarikauppa tällä kylällä- ostamaan ketjurasvaa. Myyjä ukkeleita vaika kuinka monta joista osalle tuli kiire jonnekkin ja osa alkoi soittelemaan ilmeisesti tärkeää puhelua. Ainoa joka kiinnitti minun huomiota oli joku nainen (toivottavasti ei ollut siivooja), liekkö sihteeri.
Esitin asiani ja hän sit meni hyllyjen luo ja katseli aikansa purkkirivistöä ja sanoi et oliskohan se tätä. Olemattomalla enkun taidollani tavasin et aine taitaa olla ketjun putsaukseen. Ei kun uus yritys, jotta oliskohan tää sit oikeata. En mää tiennyt jotenka täti häipyi jonnekin purnukan kanssa ja palatessaan sanoi että oikeata on aine.

Kotiin tultua sutsuttelin ainetta ketjuun ja tulos oli kuin olisin erikeepperiä laittanut. Tarkistin sitten netistä että kyllä öljy oikeata öljyä oli, mut onks se hyvää (ketju on oikeasti ihan valkoinen) vai pitääkö mun pestä se ennen ajoa pois ja läträtä jollain muulla?.

Toinen kokemukseni tuosta liikkeestä on, kun menin sillon alkukesästä katsastamaan et millasia Yamahoita sitä olis meikä akalle tarjolla. Aikani pyörittyäni tuli myyjä viereen ja kysyi et millasen pyörän haluan. Siinä sitten kerroin toiveista ja sanoin, et olis sit eka motskari mun elämässä. Aikansa siinä mietittyään tuumas , et tuu sit takasin kun tiedänminkä pyörän heiltä haluan ostaa
062802jumpie_prv.gif

Menin sit parinsadan päähän Kawasakin liikkeeseen ja siellä sit mietittiin yhdessä myyjän kanssa ja hän pääty et ER6 olis varmaan aika passeli ja olihan se. Tuolla se tallissa oottelee , et pääsee kuljettamaan meikää ympäriinsä
inlove.gif
Oliskohan kyseinen rasva motorexin ketjurasvaa? se on ainakin semmosta valkosta "tahnaa". Itse joskus käytin sitä ja totesin sen ihan hyväksi rasvaksi..
smile_org.gif

Piti kaivella purkki kaapinperältä. Castrol Chain sprayor Motorcycle Chain Care sanotaan pullon kyljessä. Pyörä on ollut lämpimässä varastossa, et pitääks mun nyt lisätä tota monjää ketjuihin vai putsata ja laittaa jotain muuta?. Ketju tuntuu aika tahmealta, et kai kerää kaikkea muraa itseensä.

Ei tarvii putsailla... Ei muuta kuin
062802moto_prv.gif
.
Sen jälkeen sitten lämpimiin ketjuihin uudet rasvat riippuen kelistä 300-500 kilsan jälkeen... ja taas
062802moto_prv.gif

joo ketjuvahaa taitaa olla mutta suosittelen kun sen vaihtamista öljyyn koska vahaan tarttu kaikki lika elipaska kinni jos vähänkin ajaa pölysillä teillä.. se sillä tuppaa paakkuuntua catsrolin ketjurasva aika passeli.. ihan oma kokemuksini...
talktohand.gif

joo.. ei kannata vahoilla ajella.. pilaa vaan rattaat ja ketjun nopeesti tai nopeammin kuin perus öljyllä.. yleensäkin kun ketju on rasvassa niin se pinta on tahmea.. ei sitä kannata säikähtää..
smile_org.gif

Ja mielellään sellasta rasvaa mikä pysyy kiinni ketjuissa, eikä roisku pitkin reisiä...

Eli ei mielellään mitään yleis spray raswaa. Oon nähny miten roiskuu komiasti.
baaa.gif

ainakin ketjuvaha Shell ja Castrol ovat valkoisia kun niit sumutteleen ketjuihin jos ei sit kysees ole kuumat ketjut kuten pitäisi se muuttaa värin äkkiä kellertäväx /ruskeaksi itse käytän ketjuvahaa joka toisel tankkauksel vetäisen kerroksen tai sit joka kolmannel ...monet hosuu useimminkin ja paljolti aluksi itse uskoin moiseen tosin en enään maltti on valttia kaikes
smile_org.gif
paitsi ilmaisen viinan juomisessa  
biggrin.gif

Elikkäs tajusin nyt niin, et ajan vahan kanssa pari tankkausväliä ja sit lämpöseen ketjuun rasvat. Te ootta kivoja kun neuvotte vanhaakäpyä, oikeesti
inlove.gif

joo, ihan oikein käsitit. se että onko parempi laittaa ketjuvahaa vai öljyä on kai makuasia tai uskon asia, se vaha ehkä kestää ketjussa kiinni paremmin mut tosiaan on semmosta tahmaisempaa ja kerää moskaa siihen ketjun pintaan enemmän kuin öljy.

ei muuta kun ajelet vaan
sport05.gif

joo, ihan oikein käsitit. se että onko parempi laittaa ketjuvahaa vai öljyä on kai makuasia tai uskon asia, se vaha ehkä kestää ketjussa kiinni paremmin mut tosiaan on semmosta tahmaisempaa ja kerää moskaa siihen ketjun pintaan enemmän kuin öljy.

ei muuta kun ajelet vaan  
sport05.gif
Ja kun käyttää vahaa niin hyvä muistaa pestä ketjut välillä. En nyt osaa mitää km tai tankkausten määrää sanoa millon pitäis operaatio suorittaa. Viilis pohjalla...

Tuosta vahasta on ollu paljon juttua täällä ja sen suosio on laskussa. Eli sen ongelma on just tuo että kerää pölyä ja likaa ja ketjut tuhoutuu äkkiä. Itellä on nyt CRC ketjurasva kokeilussa mutta kesällä näkee toimiiko se. mutta vahaa en suosittele jos ei jaksa pestä ketjuja vähän väliä.

sanoi:

Aika uskomatonta käytöstä pyöräliikkeeltä. Tommosia juttuja ku kuulee nii ei tartte kauaa miettiä, miksi ei myynti suju "virallisilla"
mad.gif

Ketjurastasta sen verran, että ite jätin nuo vahat kokonaan omaan arvoonsa, kun tuppaavat sotkemaan ketjut rumasti ja keräävät kaiken paskan. Tähän mennessä paras rasva, mitä ketjuihin olen pistänyt, on tämä. Vielä kun tietäis, mistä sitä saa ostaa =) Tuota löytyi isäukon tallista pyörimästä pari purkkia. Tuo pysyy kiinni, ei sotke, on kirkasta.

itse tykästyin motulin chain lube rasvaan, on kirkasta ainetta, tuntuu pysyvän ketjussa hyvin eikä keräydy tahnaksi niinkuin vahat. Kuva
tuonnäkönen purkki, löytyi ainakin osaset- tilbehööriputiikin hyllystä

sanoi:

Aika uskomatonta käytöstä pyöräliikkeeltä. Tommosia juttuja ku kuulee nii ei tartte kauaa miettiä, miksi ei myynti suju "virallisilla"
mad.gif

Ketjurastasta sen verran, että ite jätin nuo vahat kokonaan omaan arvoonsa, kun tuppaavat sotkemaan ketjut rumasti ja keräävät kaiken paskan. Tähän mennessä paras rasva, mitä ketjuihin olen pistänyt, on tämä. Vielä kun tietäis, mistä sitä saa ostaa =) Tuota löytyi isäukon tallista pyörimästä pari purkkia. Tuo pysyy kiinni, ei sotke, on kirkasta.
Täältä ainakin löytyy CHAIN LUBE 200ML KETJUÖLJY CHL270

Kiva et joku huomas ton palvelu-jutskankin sieltä rasvan joukosta
biggrin.gif
Oikeesti olisin halunnut sen jammun mut kun ei kerta osata pöljää asiakasta neuvoa niin ei sitten. Kawan huoltoon on nyt sit reilut 100 km, jammulle olis päässyt muutamalla sadalla metrillä.

Back