• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ketjurasvasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vanhakäpy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tähän mennessä paras rasva, mitä ketjuihin olen pistänyt, on tämä. Vielä kun tietäis, mistä sitä saa ostaa =) Tuota löytyi isäukon tallista pyörimästä pari purkkia. Tuo pysyy kiinni, ei sotke, on kirkasta.
...Marketti tavaraa, myös autotarvikeliikkeistä poikkeuksetta löytyypi. Myydään myös pienemmissä purkeissa nimellä ketjuöljy.
Nuilla on tullut omasta pärrästä ketjut rasvailtua ja hyvin on asiansa ajanut.

Mulla kans muistaakseni jtn Castrolin vahaa, vetää ketjut vihreäksi
033102ass_1_prv.gif
En todellakaan ole tyytyväinen, jos vaihtais takasin perinteiseen ketjurasvaan..

Aika uskomatonta käytöstä pyöräliikkeeltä. Tommosia juttuja ku kuulee nii ei tartte kauaa miettiä, miksi ei myynti suju "virallisilla"  
mad.gif
OffTopic, mutta missä sanotaan mitään "virallisista" taikka "virattomista"? Mistä peräisin tieto ettei myynti suju "virallisilla"?

Toi Castrollin Chain Spray OR ajaa kyllä asiansa, mutta annostelun kanssa saa olla aika varovainen. Sitä tulee yleensä tolkuttoman paljon. Eturattaan kopasta löytyi sitten seinämistä kilon köntti hiekan ja rasvan sekaista möhnää. Eli funktio oli enemmän lian kerääjä kuin voitelu.

Itse siirryin vaihteistoöljyyn Loobmanin avulla. Paluuta spraypurnukkaan ei ole.

Aika uskomatonta käytöstä pyöräliikkeeltä. Tommosia juttuja ku kuulee nii ei tartte kauaa miettiä, miksi ei myynti suju "virallisilla"
mad.gif
OffTopic, mutta missä sanotaan mitään "virallisista" taikka "virattomista"? Mistä peräisin tieto ettei myynti suju "virallisilla"?
No lähinnä viittasin tässä taannoin olleeseen "uutiseen", jossa maahantuojien kautta myyvät liikkeet kitisivät, että myynti huonontunu harmaatuojien hintojen poljennan takia. Toinen seikka on, että palveluntasosta on aina välillä lukenu melkomoisia tarinoita täältä(kin). Luulisi nykyisessä tiukassa kilpailutilanteessa myyjien ottavan jokaisen potentiaalisen asiakkaan varman päälle...

Noniin tulipahan taas seliteltyä sanomisia :/

No joo...alkuperäisestä jutusta (missä puhutaan niin yamaha-myyjästä kuin kawasaki-myyjästäkin) ei selviä oliko kyseessä "virallinen" vaiko "viraton"...eikä sen puoleen, enemmän täällä(kin) on ollut luettavissa marinoita "virattomista"
tounge.gif

Aiheeseen, niin joo, parempaa ketjurasvaa kuin Profi Dry Lube en ole koskaan kokeillut...ei sotke, eikä kerää moskaa.

No joo...alkuperäisestä jutusta (missä puhutaan niin yamaha-myyjästä kuin kawasaki-myyjästäkin) ei selviä oliko kyseessä "virallinen" vaiko "viraton"...eikä sen puoleen, enemmän täällä(kin) on ollut luettavissa marinoita "virattomista"
tounge.gif

Aiheeseen, niin joo, parempaa ketjurasvaa kuin Profi Dry Lube en ole koskaan kokeillut...ei sotke, eikä kerää moskaa.
...eikä voitele... hoitappa Köpi huviksesi Hurtin Dry Lubea.

tounge.gif
Heh, no en millään jaksais tästä vääntää, mutta itsepäinen luonne kun olen enkä kehtaa myöntää erehtyväni...

Puhuttiin nimenomaan "Yamaha-kaupasta", harvempi "epävirallinen/harmaa/vihreä" tuoja/myyjä myy vaan yhtä merkkiä, joten eiköhän kyse ole "virallisesta/valkoisesta/mistälie" myyjästä -> johtopäätös Nikke Knattertonin tyyliin!
biggrin.gif

Virallinen ja epävirallinen kauppa...raaps-raaps. Ihan oli toi Yamahan kauppa oikee kauppa joka myy myös mönkkäreitä ja veneitä+mootoreitakin näkyi pihassa. Sit Kawasakin ostin pohjanmaalta Kärkkäiseltä, palvelu muuten toooosi hyvä, mut perskutarallaa, jätkä myi mulle aivan liian ison takin. Kehui et on juuust sopivan kokoinen
mad.gif
Onneks sain palttoon markkinoitua eikä tappiotakaan tullut.

Tuosta vahasta on ollu paljon juttua täällä ja sen suosio on laskussa. Eli sen ongelma on just tuo että kerää pölyä ja likaa ja ketjut tuhoutuu äkkiä. Itellä on nyt CRC ketjurasva kokeilussa mutta kesällä näkee toimiiko se. mutta vahaa en suosittele jos ei jaksa pestä ketjuja vähän väliä.
Ainakin noin 7000 km kokemuksella vaha toiminut hyvin. Välipesut W80-90 peräöljyllä. Makuasia - kukin tavallaan.

-hh-

Toi Castrollin Chain Spray OR ajaa kyllä asiansa, mutta annostelun kanssa saa olla aika varovainen. Sitä tulee yleensä tolkuttoman paljon. Eturattaan kopasta löytyi sitten seinämistä kilon köntti hiekan ja rasvan sekaista möhnää. Eli funktio oli enemmän lian kerääjä kuin voitelu.

Itse siirryin vaihteistoöljyyn Loobmanin avulla. Paluuta spraypurnukkaan ei ole.
Kyllästyin kanssa totaalisesti ketjyspray möhniin ja hommasin loobmanin viime syksynä. Nyt pitäis loobman pyörään asennella. Mitä vaihteistoöljyä tuossa muuten käytät?

Kyllästyin kanssa totaalisesti ketjyspray möhniin ja hommasin loobmanin viime syksynä. Nyt pitäis loobman pyörään asennella. Mitä vaihteistoöljyä tuossa muuten käytät?
Ihan vaan eka purnukka joka käteen sattui. Oisko ollu Mobilia tai Nesteen. Jos haluaa hifistellä niin jotain GL-5 luokituksella olevaa 80W-90 olen kuullut suositeltavan.

No jaa, tiedä noista vahan tai öljyn paremmuuksista. Kun joskus viitsii putsailla ketjuja ja joka pesun jälkeen ainakin öljyilee niin kyllähän nuo näyttää kestävän hieman tehokkaammassakin pyörässä. Vahoilla olen ajellut viimeiset 15000km ja nyt pyörällä yhteensä 25tkm ajettu niin eipä juuri uusista nuo alkuperäiset rattaat ja ketju eroa.

Vahat oli ketjuissa viime ajokautena yli 20 tuhatta km eikä ole ketju/rattaat loppu vielä. Tosin ajoa hiekalla/kurassa äärettömän vähän. Että tämmönen kokemus täältä.

Paluuta spraypurnukkaan ei ole.
Samoin. Itse käytän nykyisen Bilteman ketjusprayn loppuun mutta sen jälkeen siirryn vaihteistoöljyyn, jota varten kävin jo uuden tippakannunkin ostamassa. Esim. Biltemasta muistaakseni 80W-90 vitosen litra tai seittemän euroo 2 litraa.

Ja aion myös vähentää öljyämiskertoja, aiemmin käyttämästäni n. 200 kilometristä olisi tarkoitus siirtyä reilusti kohti pyörävalmistajan ilmoittamaa 1000 kilometriä...
smile_org.gif

Hondalta uusi ketjuspray HP CAIN LUBE onko jo muilla kokemuksia?
Myyjä vakuutteli sen toimivuudesta ja lupasi ottaa purkin takaisin jos ei ole tyytyväinen.
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Back