• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ketjut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja loordi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

loordi

New member
Oon ensimmäiseen mopooni hankkimassa lähiaikoina uudet ketjut ja rattaat. Onko kokemuksia parhaista? En tiedä mitkä siinä nyt on, mutta tuntus venyvän aika tahtia.. Ketjuihin voi vaikka pistää muutaman kympin lisää ettei tarvi kokoajan olla kiristämässä!

Saastutan nyt kyllä itseäni vastaamalla Honda-forumille... :P

DID ERV3 ketju ja AFAM:in tai Renthalin rattaat. Kyllä lähtee ja kestää. Kotimaastakin saa, ulkomailta ehkä edullisemmin.

Reginan ketjut on
thumbs-up.gif

Tarvikemyyjä kertoi mulle suoraan, et jos hyvät ketjut haluat niin hae ehdottomasti Hondan omat!

Pokkaan ja kiitän rehellisiä myyjiä. Hondan ketju ratas paketti toimii tosi hyvin...
sport05.gif

Tarvikemyyjä kertoi mulle suoraan, et jos hyvät ketjut haluat niin hae ehdottomasti Hondan omat!
sport05.gif
Hondako tekee itse ketjuja
omg.gif
? Tuskinpa vain. DID:n ketjuista olen kuullut pelkkää positiivista. Rattaissa kuuluu olevan kestävyyseroja. Africa Twinissä alkuperäinen eturatas kesti 30000 km. Jotkut valittaa, että tarvike-eturatas on loppu alle 10000 km:ssa.

Eli DID:n ketjut ja alkuperäiset rattaat, niin varmasti tulee hyvä. Laadukkaista tarvikeratasvalmistajista kuulisin mielelläni infoa. Onko vertailtu jossain?

Sori et jäi tavu viivat pois
033102ass_1_prv.gif

Joka tapauksessa ostin merkkiliikkeestä ketjut ja rattaat samassa paketissa, jossa oli hondan logot. Eli pakettiin oli sitten varmaan laitettu nämä DID:n ketjut...

Pokkaan ja kiitän rehellisiä myyjiä. Hondan ketju ratas paketti toimii tosi hyvin...
sport05.gif
Voihan REPS...
biggrin.gif
Kaikkee sitä kuuleekin, mä vähän luulen että asialleen omistautuneet (lue erikoistuneet) ketjuratasmerkit lyö laadussa Håndan omat mennen, tullen ja palatessa. Hittolainen, kaikkia sitä koittavatkin rahastaa vielä sen lisäksi että tietyn merkkisen MP.n ostaa... Ei siinä mitään, onhan noilla muillakin valmistajilla omia öljyjä ym. ym. Mutten millään suostu uskomaan että ovat tippaakaan parempia kuin tosiaan asialle vihkiytyneet tahot...

Ainakin muutamassa Hondassa alkuperäiset ketjut ovat olleet RK:n valmistamia.
Ja joku kumma siinä on, että lähes kaikki kertovat alkuperäisten settien kestävän selkeästi pidempään kuin tarvikesettien.

Ainakin muutamassa Hondassa alkuperäiset ketjut ovat olleet RK:n valmistamia.
Ja joku kumma siinä on, että lähes kaikki kertovat alkuperäisten settien kestävän selkeästi pidempään kuin tarvikesettien.
Jep, mä uskon että kertovat.
wink.gif
Kaikki tapaamani Håndamiehet myös kehuneet estoitta Håndan tuotteita... Eipä siinä mitään, mä en vaan jaksa uskoa että ovat yhtään sen parempia kuin hyvälaatuiset tarvikevalmistajatkaan. Vai onko ehkä niin että Håndan polttomoottoreihin ja toisiovälityksiin jne.pätee eri fysiikan lait ku muiden valmistajien vastaaviin. Eli tästä johtuen Håndan omat tuotteet toimii paremmin juuri ko. merkeissä... Jos näin on niin sit mä ymmärrän täysin.
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

sport05.gif
Hmm, mulla taas valtuutetun Honda-huoltokorjaamon huoltomies kehui DID 520 ERV2-ketjuja ja ihmetteli kuinka paljon paremmin tuntuvat rullaavan kuin 530 bulk-OEM ketjut (myös DID). ERV2:lla on vedetty 1000RR:llä joku vajaa 30 ratapäivää eikä ole venyneet käytännössä lainkaan. Renthalin ALU-ratas alkaa olla finaalissa mutta kutjut on kuin uudet, tosin mulla menee ketjupesua ja rasvaa litratolkulla joka kesä vaikka ajelen pelkästään radalla eli hoidolla voi olla vaikutusta asiaan.

Jep, kyllähän toi ketjujen hoito ratkaisee paljon. Oli minkälaiset käljyt tahansa, mutta jos niitä ei kunnolla hoida niin pilalle ne menee...

Back