^^Anzku
New member
Tämä saattaa olla liian aikaista kysyä, mutta mikä on kunnollisten/laadukkaiden ketjujen mitta? Sitä sanotaan, että hyvillä ketjuilla ja rattailla saa ajettua jopa n. 20 000km. Itse en ole ajanu kahdessa kesässä vain jonkun 15 000km ja oon vaihtanu siihen ketjut jo 6 kertaa ja kevään tullessa joudun vaihtamaan uudestaan kun vanhat ruostuneet (kosteat ajokelit eikä ollut spray-ketjuöljyä tallissa, eli se oli toisin sanoen oma vika). Mitkään ketjut ei ole kestänyt kovin pitkään ja alkaa vähä harmittaa ku kolmesti kesään täytyy "vetovälineet" vaihtaa, kun kuluvat sekä takaratas hampaattomaksi että ketjujen liika venyminen. Olen pitänyt mitat oikeina ja mitannut pyörän suoruuden tarkkaan mitan kanssa. Vaihdan ne itse, mutta ohjeiden mukaan. Käytän siihen jonkun puol tuntii, että se oikeesti on kohillaan.
Mitä merkkejä käytätte ja miten hankitte ne? Olen mennyt alan liikkeisiin ja pyytänyt myyjältä tarvikkeet mitä tarvitaan, mutta tuntuu että olen saanut halppis kamaa kun kuluvat pirun nopeasti. En muista tällä hetkellä mitä merkkiä itse käytän, mutta ketjut tulevat keltaisessa laatikossa, jossa on mustat viivat. Ratas on mittaisessaan umpinaisessa muovipussissa, joka on aika kova/kestävä.
Tarvittaisi vastauksia
Mitä merkkejä käytätte ja miten hankitte ne? Olen mennyt alan liikkeisiin ja pyytänyt myyjältä tarvikkeet mitä tarvitaan, mutta tuntuu että olen saanut halppis kamaa kun kuluvat pirun nopeasti. En muista tällä hetkellä mitä merkkiä itse käytän, mutta ketjut tulevat keltaisessa laatikossa, jossa on mustat viivat. Ratas on mittaisessaan umpinaisessa muovipussissa, joka on aika kova/kestävä.
Tarvittaisi vastauksia