G
Guest
Guest
Mitenkäs keulan laskeminen vaikuttaneen pyörän käytökseen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mielummin, mutta säännöt kaikissa luokissa kieltävät moiset offset pyöritettävät kolmiot.... ja sitten se toinen homma on hinta. lasku ei maksa kuin vaivan vs säädettävät maksavat 500-1000€ mallista riippuen.Ihan vakavissaan kannattaa ajatella mitä hyötyä sillä keulan laskemisella hakee... Mielummin säädettävät ohjauskolmiot kuin keulan lasku... (minun mielipiteeni)
Juu,muutokset millejä ,ei senttejä!Mutta kannattaa pitää huoli ettei laske kaulaa liian alas perään nähden ettei ala yliohjautumaan/haukkomaan. Se ei ole kiva juttu... Kannattaa ensin laskea pikkuisen ja käydä testaamassa ja kokeilla siten missä se hyvän ja huonon raja menee. Pienikin lasku/nosto vaikuttaa yllättävän paljon.
Onkohan tuo akselin kohdalta, vai iskarin päästä.. Iso ero noissa kuitenkin. Omassakin mopossa on sentään 6mm iskarin pituutta lisätty.Esim tenkeitin säätötaulukko 600rr:lle antaa perän korkeudelle
minimi ja maksimiarvojen väliksi 8mm.Jo parin millin muutos vaikuttaa ajettavuuteen, vaikea uskoa ,mutta näin se kait on.
Jep. Lienee siinä tenkaten hondassa sitten geometria jo niin äärimmillään, että riittää tuo hienosäätö....akselista mitattuna , +- 5mm ( eli 10 ei 8mm) tarkistin..
Ihan oikein olet ajatellut lähteä liikenteeseen.Ihan mielenkinosta kysyisin miten ss-cuppilaiset ovat Dukaatejaan säätäneet. Tarkoitus olisi laittaa ensin sopivilla jousivakioilla öhlinssiä eteen ja taakse, jonka jälkeen voisi muita säätöjä kokeilla. Öhlinssin takaiskarin säädöllä saa perää hieman nostettua.
Ovatko nostaneet perää, laskeneet keulaa ja säätäneet ohajuskulmaa vähän jyrkemmäksi?
koivet roikkuu hyvin maassa asti ja pyörä on zx12r.Pyörämallikohtaista, mutta olisiko parempi nostaa perää.. Vai eikö jalat yllä maahan?
Täytyy varmaan sitten aloittaa pitämällä keula vakiokorkeudessa. Perää saa iskarin säätöjen avulla nostettua. Jos ei sitten rojut hankaa maahan (joka olisi kilvellisessä ihan suotavaa), niin hyvin pientä keulan laskua voi harkita.Ihan oikein olet ajatellut lähteä liikenteeseen.Ihan mielenkinosta kysyisin miten ss-cuppilaiset ovat Dukaatejaan säätäneet. Tarkoitus olisi laittaa ensin sopivilla jousivakioilla öhlinssiä eteen ja taakse, jonka jälkeen voisi muita säätöjä kokeilla. Öhlinssin takaiskarin säädöllä saa perää hieman nostettua.
Ovatko nostaneet perää, laskeneet keulaa ja säätäneet ohajuskulmaa vähän jyrkemmäksi?
Itse muutin vain perän korkeutta, koska kallistuksessa ajettaessa Ducati ui aika matalalla ja putket raapii katteiden lisäksi maahan liki koko ajan. Jos lasket keulaa niin rojut on vielä tiukemmin maassa ja siitä lähtee helposti väärään suuntaan liukumaan.
Toki jokainen voi hakea oman ajotyylinsä mukaisesti ne korkeudet, mutta mulla riitti hyvin pelkän perän korkeuden muutokset.