Eli siitä ohjauslaakerien kiristyksestä, lontoon kielellä suoraan Haynesiltä:
On all models, slacken the adjuster nut under the top yoke until pressure is just released, then tighten it until all freeplay is removed, then tighten it a little bit more. This pre-loads the bearings. Now slacken the nut, then tighten it again, setting it so that all freeplay is just removed yet the steering is able to move freely from side to side. To do this tighten the nut only a little at a time, and after each tightening repeat checks until the bearings are correctly set. The object is to set the adjuster nut so that the bearings are under a very light loading, just enough to remove any freeplay.
Caution: Take great care not to apply excessive pressure because this will cause premature failure of the bearings.
Enpä ole tollaseen esijännitykseen muualla törmänny, johtuisko siitä että alempi laakeri on kartiorulla ja ylempi jonkunmallin kuulalaakeri??? Ite kiristin vähän reilummin kun aattelin ettei laakerien koolit oo kunnolla pohjassa asti. Että siitä vaan omalla vastuulla laakereita rikkoon...
Niin, ja tää tarinan lähdehän on Haynes service & repair manual: Triumph Daytona, Speed Triple, Sprint & Tiger Fuel-injected Triples '97 to '00.
Niistä kieroista levyistä muuten, on erittäin yleistä että kahvassa tai polkimessa tuntuu jarrutettaessa sellanen pumppaus jos levyt on kierot. Tän huomas jopa Harrikan jarruissa joskus muinoin.