Kiinan kahvat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trally
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli jos säätövivusta säätää kytkimen pituutta tuossa säädettävällä asteikolla 7 pykälästä yksi tai kaksi klikkausta alaspäin, ei kytkin enään jaksa painaua tarpeeksi syvään ja pyörä ei käynnisty kytkin pohjassa.
Onkohan sulla kytkin täysin elossa? Mulla ei ainakaan kahvan asennolla ole mitään merkitystä kytkimen irrotukseen, säätää ainoastaan sormietäisyyttä. Kiinan "paskoja" toinen setti menossa ja ainakin omassa käytössä pelaa just niiku pitää. En tiedä sitten meneekö helpommin poikki tosi paikan tullen, mutta jos konttaa asfaltille 40+ vauhdeista ei taida olla enää kahvan laadulla paljon merkitystä:)
 
Onkohan sulla kytkin täysin elossa? Mulla ei ainakaan kahvan asennolla ole mitään merkitystä kytkimen irrotukseen, säätää ainoastaan sormietäisyyttä. Kiinan "paskoja" toinen setti menossa ja ainakin omassa käytössä pelaa just niiku pitää. En tiedä sitten meneekö helpommin poikki tosi paikan tullen, mutta jos konttaa asfaltille 40+ vauhdeista ei taida olla enää kahvan laadulla paljon merkitystä:)

varmaankin kyse siitä, että lähelle säädettynä kahva ottaa tankoon kiinni ennen kuin kytkimen mikrokytkin painuu ja startti ei pyöri, koska luulee ettei kytkintä ole painettu.
 
varmaankin kyse siitä, että lähelle säädettynä kahva ottaa tankoon kiinni ennen kuin kytkimen mikrokytkin painuu ja startti ei pyöri, koska luulee ettei kytkintä ole painettu.

juuri näin eli mikrokytkin ei painu tarpeeksi pohjaa ja pyörä luulee että kytkin on ylhäällä ;-) ...ehkä vähän huonosti kirjoitettu :(

...kiitos vastauksista. Täytyy kokeilla noita LSL:n kahvoja jos olisivat paremmat. Nuo nykyset kun heiluvat ylös alas heiluttaessa varmaan sen about 1cm kokonaisuudessaan.
 
onko muilla kokemuksia LSL:n kahvoista? Ovatko minkä laatuiset. Itellä Suzuki 1200s Bandit 01 ja siinä ainakin 2wheels:in kahvat toimivat ja eivät toimineet. Eli jos säätövivusta säätää kytkimen pituutta tuossa säädettävällä asteikolla 7 pykälästä yksi tai kaksi klikkausta alaspäin, ei kytkin enään jaksa painaua tarpeeksi syvään ja pyörä ei käynnisty kytkin pohjassa. Kahvoissa on myös aika paljon klappia verrattuna alkuperäisiin. Tuollaiset LSL:n kahvat olisi mielessä eli ovatko laadukkaampia kuin nämä halvemmat kahvat?

LSL:n tuotteet on laadukkaita ja sopivat varmasti paikoilleen ilman välyksiä. Itse olen käyttänyt viimeisimmäksi PP-Tuningin ja Brembon kahvoja.

Trumpan Street Triplessa oli muuten sama ongelma lyhyillä kahvoilla tuon kytkimen mikrokytkimen kanssa. Tosin toimi hyvin myös varkaudenestona kun ei pirinarkki ollut virtojen päälle saamisen jälkeen ymmärtänyt siirtää kytkinkahvaa kauemmas, että olisi saanut mopon käyntiin, eikä pilleriveikon fysiikalla ollut ilmeisesti jaksanut lähteä työntämälläkään käynnistämään.

Ja vielä sen verran on lisättävä, että älä sitten poista sitä mikrokytkinta ja yhdistä siihen tulevia piuhoja. Ainakin osa ruiskusuzukeista on nimittäin silloin käynnistyskartalla. On startissa vähän rikkaamalla ja rajottaa huipputehoa kivasti. Tallikaverin kilpuriin oli joku tuommoisen virityksen nimittäin askarrellut ja penkittäjä ihmetteli ihan jonkin aikaa ennen kuin "vika" löytyi.
 
Tilasin aikanaan 2wheelsistä kahvat fasuun, ja hyvin toimivat ainakin sen yhden kauden ennen kuin myin pyörän. Helppo asentaa, ja mitat olivat täsmälleen kohdallaan. Ei mitään valittamista normikäytössä. Se on koneistettu kalikka alumiinia, ei kuuraketti.

2wheelsistä myös tilasin fasuun kahvat. Hyvin istui paikalleen ja toimii. Alkuperäisistä kahvoista helat siirtää vain uusiin... :cruising:
 
kahva ottaa tankoon kiinni ennen kuin kytkimen mikrokytkin painuu ja startti ei pyöri, koska luulee ettei kytkintä ole painettu.

Huh! Tuollasta mahdollisuutta tullu ees ajatelleeks... Mut meikäläisen mopo käynnistyy on kytkin pohjassa tai ei. Eli jokin on rikki tai vanhemman pyörän ominaisuus. Kahvat lienee halvimmat, mitä ebaysta sai, mutta hyvin niillä on menty jo useampi tuhat kilometriä. Kytkin toimii (vaikka eihän sitä aina tule käytettyä edes :p) ja jarru ei kanna.

Lyhyiksi ne alkuperäiset pitkät kahvat saa, kun katkaisee ja vähän pyöristelee päitä. Ja jos sitten moponsa kaataa, niin ei ainakaan kahva katkea epämääräisestä kohdasta. Tämä on suositeltava toimenpide, jos toinen kahva on jo valmiiksi katkennut, haluaa laadukkaat lyhyet kahvat ja haluaa säästää pari kymppiä ynnä sinänsä pikaisen asentamisen vaivan.
 
Uskaltaudutaan herätteleen kahvakeskustelua (foorumin ekalla!:bye:) heittämällä kyssäriä ko. the2wheels:n tuotteista. Noista olen vain tämänkin foorumin kautta lukenut paljon positiivista palautetta mikä tuo oman turvallisuuden tunteen tilaamiseen. Vai onko "brandiuskollisuus" tässä tilanteessa turhaa? Ebaysta halvimmat/nopeiten saatavat vaan tilaten? Vai onko kaikki foorumilaiset jo kahvansa hankkineet?:blink:

Olisi siis tarkoitus päivittää omaan z750(-11) orkkisten tilalle lyhkästä mallia olevat jarru/kytkin kahvat, eikä mielellään taitettavaa mallia. Onkos kukaan enää viimevuosina ollut heidän asiakkaanaan? Eivät pariin pv ole ainakaan reagoineet spostiin, enkä näillä perustein ole tekemässä tilaustakaan ennen kuin vastaavat.
 
Jos aiotte kahvoilla, joissa ei ole E-hyväksyntää mennä esim. Saksaan, niin ratsiassa matka loppuu siihen. Joudut purkamaan ne irti ja poliisi ottaa ne haltuunsa. Jos ei ole laillisia kahvoja tilalle, niin hinausauto kutsuu.
 
Jos aiotte kahvoilla, joissa ei ole E-hyväksyntää mennä esim. Saksaan, niin ratsiassa matka loppuu siihen. Joudut purkamaan ne irti ja poliisi ottaa ne haltuunsa. Jos ei ole laillisia kahvoja tilalle, niin hinausauto kutsuu.
Kuinka monelta on ratsattu, vai onko "ongelma" lähinnä teoreettinen?
 
Ninjassa oli LSL jarrukahva ja olin erittäin tyytyväinen. Sitten laitoin kytkimelle jonkun Kiinan rimpulan ja se ei istunut niin hyvin enää. Välystä oli liikaa, mutta ajoi asiansa silti. Nyt jos vaihdan kahvat ostan varmaan LSL tai jonkun muun merkkituotteen.
 
Äänet kallistuvat pienellä otannalla merkkituotteisiin, jonka puoleen minäkin liputan. Hinta se vaan kutsuu kopion puoleen, mutta.. Täytyy käydä huomenna Stormilta kyselemässä mihkä hintaan LSL -setti lähtisi tilaukseen, kun niistä alunperin tämä koko idea päivittämiseen lähtikin.

Itsellä tulee ajelut pysymään Suomen rajojen sisäpuolella ja kertokaa toki jos Suomen virkavalta on puuttunut pyöräsi kiinan kahvoihin :paikallatuulee:
 
Kuinka monelta on ratsattu, vai onko "ongelma" lähinnä teoreettinen?

Suosituilla mutkateillä ja prätkätapahtumien meno- ja paluureiteillä järjestetään aika usein teknisiä tarkastuksia, joissa mitataan mm.melut, tarkastetaan pakoputkien, kahvojen ym. laillisuus. Tietenkin osumistodennäköisyys on pienehkö, mutta kiinni jäädessä siellä ei pelkästään päätä silitetä.
 
Pyörittelin käsissä vuoden vanhan pyörän kahvoja, kytkinkahvasta löytyi pieni E-merkki alapuolelta hanakalasta paikasta mutta jarrukahvasta ei löytnyt mistään merkintää. Laatikossa oli myös sekalaisia oem kahvoja viime vuosikymmeneltä ja aika heikosti oli E-merkintöjä niissäkin.

Mulle myyty laittomia pyöriä joilla ei voi ajaa Saksassa OEM kunnossa?

Kiinankahvat on toleransseiltan mitä on, kuten on keskustelussa jo todettu. Jos haluat bolt-on kahvat, osta merkkituote. Jos olet valmis pikkasen näpräämään ja säästöillä saat uuden takarenkaan niin kiinalainen on ihan ok vaihtoehto.

Ulkomailla on myynnissä brändättyjä kiinankahvoja jotka tunnistaa edullisesta hinnasta, E merkki saattaa löytyä ja hyvällä tuurilla saa tiukoilla sovituksilla mutta.... Laatukahvoja ei juurikaan alle 80€ saa, yleensä maksaa satasesta-kahteen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos aiotte kahvoilla, joissa ei ole E-hyväksyntää mennä esim. Saksaan, niin ratsiassa matka loppuu siihen. Joudut purkamaan ne irti ja poliisi ottaa ne haltuunsa. Jos ei ole laillisia kahvoja tilalle, niin hinausauto kutsuu.

Meinaatko että turistilla matka katkeaa ? Turistin ajoneuvoon sovelletaan etupäässä lähtömaan määräyksiä. Melumääräykset ovat ylikansallisia mutta en jaksa uskoa että jotku kahvat katsottaisiin ratsiassa sellaisiksi. Kytkinkahvakaan ei vaikuta liikenneturvallisuuteen millään lailla ellei siinä ole selkeitä terävää kohtaa joka jalankulkijan vaarantaisi.
 
Meinaatko että turistilla matka katkeaa ? Turistin ajoneuvoon sovelletaan etupäässä lähtömaan määräyksiä. Melumääräykset ovat ylikansallisia mutta en jaksa uskoa että jotku kahvat katsottaisiin ratsiassa sellaisiksi. Kytkinkahvakaan ei vaikuta liikenneturvallisuuteen millään lailla ellei siinä ole selkeitä terävää kohtaa joka jalankulkijan vaarantaisi.

Kyllä nämä muutkin E-merkintämääräykset on ylikansallisia. Ei eletä enää ihan Kekkoslovakiassa, jota ei mitkään länsimaiset säännöt koske!
 
Kyllä nämä muutkin E-merkintämääräykset on ylikansallisia. Ei eletä enää ihan Kekkoslovakiassa, jota ei mitkään länsimaiset säännöt koske!

Eikös ne e-hyväksyntämerkinnät muualla kuin tyyppikilvessä, valoissa ja pakoputkessa ole vasta aika tuoreen kaluston asia? Faktaa mulla ei ole, vaan pelkkä näppituntuma, että tyyppihyväksyntämerkintöjen yksityiskohtaisuus on lisääntynyt pikkuhiljaa.
 
Back
Ylös