• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kiitätkö, kun sinua varoitetaan vaarasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Number28
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kiitätkö, kun sinua varoitetaan vaarasta? -

• Kyllä

Ääniä: 1 100,0%
  • En

Ääniä: 0 0,0%
  • Silloin tällöin

• En minä edes huomaa varoituksia

• Ääniä yhteensä
    1

Number28

New member
Tuli mieleen tuosta käsimerkki-topicista, että jättääkö moni nostamatta kättä/ muuten kiittämättä, kun joku räpsyttelee valoja tai näyttää muuta merkkiä?

Itse aika monesti räpsyttelen valoja, jos on jotain häikkää tiellä (poroja,hirviä,poliisit jne.) harvoin kuitenkaan käsi nousee, johtuuko se siitä ettei huomata vai eikö vain kiitetä muuten vaan?

Perusteluja.

Kyllä mä kiitän aina, tosin monesti menee niin viimetippaan että vastapuoli (varoittaja) ei välttämättä ehdi huomaamaan sitä...
wink.gif

Jos kerkeän ymmärtää valojen räpsäytyksen varoitukseksi, niin kiitän. Ja kiitän jos annetaan tietä että pääsee ohi, tai jalankulkijana päästetään tien yli.. Tai muuten vaan väistetään.
Mutta monesti valojen räpsäytys tulee silleen, että hetken kelaa, etä väläyttikö tuo, vai oliko se vaan töyssy tms.. Ja sitten kun tajuaa, on jo myöhäistä kiitellä.

Juu, tuleehan sitä huidottua.

Muutenkin kiitän aika usein esim. autoilijaa, jos saan hyvin tilaa tms. Sama homma tietysti auton ratissa. Jotenkin itseäni on alkanut ottamaan pannuun sellaiset kuskit jotka eivät viitsi kättään heilauttaa kiitokseksi jos heidät esim. ruuhkassa päästää sivutieltä/kolmion takaa eteen. Ei se oikeasti ole niin vaikeaa...

En oo ite ainakaa kertaakaa huomannu, että joku ois väläytelly, joten anteeks, jos en oo kiittänny
bowdown.gif

Jos kerkeän ymmärtää valojen räpsäytyksen varoitukseksi, niin kiitän. Ja kiitän jos annetaan tietä että pääsee ohi, tai jalankulkijana päästetään tien yli.. Tai muuten vaan väistetään.
Mutta monesti valojen räpsäytys tulee silleen, että hetken kelaa, etä väläyttikö tuo, vai oliko se vaan töyssy tms.. Ja sitten kun tajuaa, on jo myöhäistä kiitellä.
Mun järjenjuoksu ainakin toimii niin hitaasti, että yleensä en ehdi kiittämään
withstupid.gif

En saatana kiitä. Jos joku molopää mua varoittelee, heitän uukkarin, ajan perään ja leivon pataan oikein huolelle. Pitääkö ne sakotkin multa viedä saatana
mad.gif
mad.gif

Mikään ei ole tätä nykyä pyhää
bawling.gif

Tottakai kiitetään, tosin omat kiittelyrefleksit voivat joskus olla hivenen hitaat.

Ilman muuta. Moisesta vaarasta varoittaminen on ensisijaisen tärkeää.

Yritän aina ehtiä varottaa tutkista yms. liikenteen vaaroista, kiittäminen seuraa sitten mahdollisena varottamiskäytännön yleistymisenä. Varotuksesta ei yleensä ehdi kiittää, kun keskittyy jo tulevaan...

-hh-

Tottakai tulee kiitettyä. Siinä vaan voi ekat sekunnit mennä siihen, että yläpäässä alkaa rattaat raksuttamaan, ja mietitään että mitähän vattua, ja sitten huomataan morotella kiitokset takas.
Se voi vaan olla jo kaveri mennyt ohi siinä vaiheessa.
smile_org.gif

En kiitä. Yleensä huomaan itse mitkä ja ketkä ovat vaarallisia. Jos menisin vielä kiittämään heitä...saisivat varmaan nyrkistä, tai .....
smile_org.gif

Jos taas sellanen omasta mielestää teiden ritari osoittaa huomaavaisuuttaan kanssaliikkujiaan kohtaan, suhtaudun siihenkin epäilyksellä ja saatan kääntyä ympäri ja ajaa kiinni ja vetää sitäkin kunnolla turpaan jotta loppuu se omituinen ihmisten hämääminen
tounge.gif

Back