• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kiitos kytät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RR900man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa jokin aika sitten jo johonkin toiseen ketjuun kirjoittelinkin tästä. Eli itsellä kävi hieman vastaavanlainen tilanne muutama vuosi sitten autolla ajettaessa. Poliisit kääntyivät Skoda Octavia RS:llä perääni roikkuen joku 15-20 km välillä aivan puskurissa kiinni. Onneksi tiesin, että Itä-Suomessa poliisit käyttävät juurikin tuollaista autoa ja osasin ajella rauhassa. Tuon matkan perässä roikuttuaan poliisit pisti pillit päälle ja ampaisivat vauhdilla edelle jatkaen matkaansa. Liekkö tullut hälytys vai tympääntyivätkö siihen, etteivät saaneet minua ansaan. Toinen tapahtuma sattui tutulleni jossa toisena osapuolena oli jälleen samainen hopea Octavia RS. Se tapahtuma vastasi lähes täydellisesti kirjoittajan tarinaa, mutta tutulla oli vaan auto alla. Ajelivat monta kymmentä kilometriä peräkkäin ohitellen autoja kunnes poliisi vihdoin pisti vilkut päälle. Poliis sitten kertoi, että "Ajelit sitten kymmeniä kilometrejä ylinopeutta ja kaikki on heillä videolla" Suurin nopeus oli muistaaksien 140 km/h satasen alueella. Onneksi tuttu älysi vastustaa poliiseja sanoen, että jos kaikki on videolla niin silloinhan siitä näkyy, että poliisit eivät pysäyttäneet välittömästi ja ajelivat itsekin ylinopeutta. Tämän jälkeen poliist antoivat vain rikesakon uhkaamansa kortin poisottamisen sijaan. Eli jos tästä kirjoittajan tapahtumasta on olemassa video niin äkkiä vaatimaan sitä esille. Pistää niin paljon vihaksi, että tällaisia k*******ä on joskus päästetty polliseiksi.
veryangry.gif
Mistähän sekin johtuu, että tahtoo näillä olla aina joku noista Octavioista alla
wink.gif

Tuossa jokin aika sitten jo johonkin toiseen ketjuun kirjoittelinkin tästä. Eli itsellä kävi hieman vastaavanlainen tilanne muutama vuosi sitten autolla ajettaessa. Poliisit kääntyivät Skoda Octavia RS:llä perääni roikkuen joku 15-20 km välillä aivan puskurissa kiinni. Onneksi tiesin, että Itä-Suomessa poliisit käyttävät juurikin tuollaista autoa ja osasin ajella rauhassa. Tuon matkan perässä roikuttuaan poliisit pisti pillit päälle ja ampaisivat vauhdilla edelle jatkaen matkaansa. Liekkö tullut hälytys vai tympääntyivätkö siihen, etteivät saaneet minua ansaan. Toinen tapahtuma sattui tutulleni jossa toisena osapuolena oli jälleen samainen hopea Octavia RS. Se tapahtuma vastasi lähes täydellisesti kirjoittajan tarinaa, mutta tutulla oli vaan auto alla. Ajelivat monta kymmentä kilometriä peräkkäin ohitellen autoja kunnes poliisi vihdoin pisti vilkut päälle. Poliis sitten kertoi, että "Ajelit sitten kymmeniä kilometrejä ylinopeutta ja kaikki on heillä videolla" Suurin nopeus oli muistaaksien 140 km/h satasen alueella. Onneksi tuttu älysi vastustaa poliiseja sanoen, että jos kaikki on videolla niin silloinhan siitä näkyy, että poliisit eivät pysäyttäneet välittömästi ja ajelivat itsekin ylinopeutta. Tämän jälkeen poliist antoivat vain rikesakon uhkaamansa kortin poisottamisen sijaan. Eli jos tästä kirjoittajan tapahtumasta on olemassa video niin äkkiä vaatimaan sitä esille. Pistää niin paljon vihaksi, että tällaisia k*******ä on joskus päästetty polliseiksi.
veryangry.gif
Mistähän sekin johtuu, että tahtoo näillä olla aina joku noista Octavioista alla
wink.gif
Mistäköhän mahtaa johtua, että poliisien arvostus on laskenut lähes nollaan???
ghostface.gif

Ymmarrän että sakot ottaa päähän, mutta mutta... säännöt on samat kaikille (paitsi diplomaateille) ja jos niitä rikkoo niin paras vaan varautua seurauksiin eikä itkeä jälkeenpäin, ei sitä kaasua kukaan muu anna kuin kuski, oli takana sitten kuka vaan.

Eikä niitä poliiseja kannata syyttää, ei ne niitä lakeja ole keksineet, tekevät vaan työtään, ei ne huvikseen ketään kiusaa. Mitä niitten sitten pitäisi tehdä, ajella vaan hiljaa ja katella päältä vai eikö niitä tarvittaisi olleenkaan? Kannataisi käydä vaikka Venäjällä joskus niin alkaa kummasti arvostaa Suomen poliisia ja "systeemiä".

Joskus vaan ottaa päähän tämä nykyinen ihmisten omavastuun puute vähän kaikissa asioissa. Itte tehdään jotain tai jätetään tekemättä, mutta vika on muka aina jonkun muun tai koko yhteiskunnan. Itse ollaan niin saa**nan syyntakeettomia että! Peiliinkiin voisi välillä kattoa...

Ja joo, olen saanut sakkoja ittekin. Ihan aiheesta vielä, vaikka ei se tietty sillon hymyilytä.
On se hienoa huomata että joku vielä tässäkin maassa jaksaa uskoa poliisin horjumattomaan työmoraaliin. Siis moraaliahan noilla hiostajilla ei oikeasti ole.
033102ass_1_prv.gif

89915.jpeg
89915.jpeg
89915.jpeg

Ketjun aiheesta olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa, mutta täytyy heittää tähän väliin pieni kumarrus poliiseille toiminnasta, jota videossa näkyy.
bowdown.gif

Itsellä ei olisi kärsivällisyys riittänyt, kun katsoo noiden räkänokkien touhua poliiseja kohtaan!!
mad.gif

Ketjun aiheesta olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa, mutta täytyy heittää tähän väliin pieni kumarrus poliiseille toiminnasta, jota videossa näkyy.
bowdown.gif

Itsellä ei olisi kärsivällisyys riittänyt, kun katsoo noiden räkänokkien touhua poliiseja kohtaan!!
mad.gif
Pelkäsivät liikaa julkisuutta - on tullut pr-osastolta tiukat ukaasit. Viimeksihän pamputettiin toimittajat ja ohikulkijatkin siinä sivussa.

Mihinkäs rosvoiluun nuo muksut nyt sitten syyllistyivät kun tarvittiin mellakkapoliisit paikalle? Pahoinpitelivät, tappoivat, ryöstivät, varastivat, tekivät vahinkoa, tallasivat nurmikkoa, mitä?

-hh-

Eikä tää taaskaan kuulu sitten pätkääkään tähän aiheeseen, -kele.

Muistetaan äänestää aktiivisesti tuota Jyrki Kataisen "työväenpuoluetta" , niin saadaan pian joka ihmiselle selän taakse oma poliisisetä-/täti vahtimaan, mitä meinattiin tehdä ja mitä olisi voinut tapahtua.

Lisää vaan kameroita ja kyttiä joka kadunkulmaan, viis arvomaailman opetusesta ja nöyrästä asenteesta. Eletään kuin pellossa edelleen.

ei kai ne voi antaa sakkoja sulle, jos joku hiillostaa perseessä, ni ystävällisesti vaan keskisormea jos näyttää... ?

Rekkari ylös ja ilmoitus "jostain hullusta, joka meinas ajaa perään"...

Jos tietää, ettei sakkoja oo tulossa, ni kyl oon antanu kuulla sinilakkisten kunniansa.

Ja aivan turhaa jeesustelua sanoa, et oma vika, ei virkavallassa oo mätiä omenoita, kyllä sieltä niitä löytyy... osa säälittäviä raukkoja, joilla ei minkäänlaista auktoriteettia "oikeassa" elämässä, joten pakko päästä pätemään virkamerkin turvin.

Sekä asiallisia, että asiattomia poliiseja sattunut omalle kohdalle.

Tuli mieleen että jos siviilikytät roikku hanurissa, voiko se johtua esim. siitä että tutkalla on vaikeampi saada moposta osumaa kauempaa?

Joo tuttu juttuhan tuo hiillostaminen on, sain jo ammoisina piikkiaikoina v. 87 mojovat sakot kun sivari partio hiillosti takana tullen aina ohitusten jälkeen kantaan, siitä minä sitten päästin sen mitä rd jammu kulkee, onneksi rajoitus oli jo vaihtunut sataseen niin ei tullut ajokieltoa. Sen jälkeen on ollut isolla pyörällä pari varmaa tapausta, jossa sivari on seurannut ärsyttävästi laillisuuden rajamailla olevalla turvavälillä perässä, odottaen että väännän sitä tuppia kunnolla. Sakkojatilastot tuolla tavalla saa kyllä nousuun mutta ei tuollainen pelleily kyllä hyvää tee liikkuvien jo muutenkin huonolle imagolle. Samanlainen juttu on nämä sakkorysät ohituskaistoilla ja lentokenttä ym. suorilla. Kyllä jonkinlaista maalaisjärkeä ja joustavuutta pitäisi liikkuvillakin olla nopeusrajoitusten suhteen.

Täällä jenkeissä noita seriffejä näkyy paljon ennemmän liikenteessä kuin Suomessa (tosin liikennettäkin on huomattavasti enemmän) ja kyllä ne aika usein pysäyttelevätkin. Mutta eivät ne mihinkään pikkurikkeisiin tunnu puuttuvan ja eivätkä tuijota orjallisesti nopeusrajoituksia, jos tie on vapaa. Ajoin esim. itse illalla autolla 65mailin freewayta yli kahdeksaakymppiä ja seriffit vain lipuivat ohi ei edes minkäänlaistä sormenheristystä, Suomessa siitä olisi saanut järkyttävät sakot. Rekkoja valvotaan myös tarkemmin ja aika usein näkyy rekka pysäytettynä tien varressa. Tutkanpaljastimet on sallittuja lähes kaikissa osavaltioissa (rekoilta kiellettyjä) ja useissa myös laser jammerit. Valvonta on tiukempaa school zoneila, vilkkaissa taajamissa ja tietyöaluille rangaistukset on vähintään tuplat.

Enemmän pitäisi tuota porrastusta ja maalaisjärjenkäyttöä olla myös Suomessakin on aivan eriasia ajaa 30km/h ylinopeutta ala-asteen vieressä kuorma-autolla kuin moottoritiellä prätkällä.

Ymmarrän että sakot ottaa päähän, mutta mutta... säännöt on samat kaikille (paitsi diplomaateille) ja jos niitä rikkoo niin paras vaan varautua seurauksiin eikä itkeä jälkeenpäin, ei sitä kaasua kukaan muu anna kuin kuski, oli takana sitten kuka vaan.

Aikalailla samaa mieltä
Eikä niitä poliiseja kannata syyttää, ei ne niitä lakeja ole keksineet, tekevät vaan työtään, ei ne huvikseen ketään kiusaa.

Lakeja eivät säädä, mutta tulkitsevat:) ja tuosta kiusaamisesta voi olla erimieltäkin.
Mitä niitten sitten pitäisi tehdä, ajella vaan hiljaa ja katella päältä vai eikö niitä tarvittaisi olleenkaan? Kannataisi käydä vaikka Venäjällä joskus niin alkaa kummasti arvostaa Suomen poliisia ja "systeemiä".

No voisivat heti ensimmäisestä rikkeestä pysäyttää, eikä kerätä mahdollisimman lihavaa saalista(kiusaamalla)

Itsellä ollut tuuria ja vain kerran olen törmännyt "hankalaan" poliisiin silloin olin kelkalla liikenteessä, tosin on ne parikertaa aika lähellä taka roikkunut mutten oo siitä niin välittänyt.

Edit:
Niin puhutteluita ja vakavia varotuksia on kyllä tullut enemmän kuin sakkoja monesti olen jo pelännyt kortin päälle, mutta oli pojat tainnu juoda costa ricaa:)

Poliisin provoon olen törmännyt itsekin.

Vasta kortin saaneena ajelin kotilolla kotikylän keskustasta torpille päin kun 60 alueelle ehdittyäni takaa tultiin helvatan moisella kiireellä puskuriin kiinni, etulyhtyjä en taustapeilistä nähnyt. Sattui olemaan paikallinen kisasuora, jossa usein koitellaan. Hiukan piti nostaa vauhtia, mutta liima piti. Kilsan päästä käännyin pihatielle, auto edelleen perässä, nyt näin jo lyhdytkin. Vilkautti valoja 20m talosta, pikavoiton kirjoitti 10m päässä, onneksi kuitenkin pienimmän mukaan. "Onko tämä sun koti. Ajelit hiukan reilulla vauhdilla keskustasta asti." Mutsi katseli ikkunasta tyytyväisen näköisenä. En pyytänyt herroja sisään kahville.

Vastaavan tyyppinen tilanne sattui myöhemmin n. vuoden sisään kun ajelin 8-tietä Raumalle Turusta päin. Juuri ennen Rauman 80 aluetta ohitin Ladan ja sen perässä ajaneen siviilipoliisiauton ylinopeudella osittain keltaisella. Kytät pomppas samantien puskuriin kiinni. Silloin kellot soi välittömästi ja tipautin vauhdin rajoitukseen. Muutama sata metriä myöhemmin olin ilmeisesti näyttöni antanut ja vilkut välähti. Näyttivät paneelista oikein kuvaa suorituksistani: "tämmöisillä rajoitusalueilla tämmöinen keskinopeus ja vielä ohitus keltaisella". Olin hurmoksessa menossa vloppua viettämään, joten totesin, että "onpas selkeä kuva" ja lopuksi vielä toivotin "turvallista matkaa". Onneksi ei tullut vittuilu lisää.

Tuntuu, että ainakin täällä pks:lla tarkkaillaan enempi ryntäilyä/kaahottamista kuin "reilua matkanopeutta". Monasti on tullut selvittyä selkeistä ylinopeuksista kun ote on ollut rauhallinen, jos näin voi ajatella. Viimeksi tänään Turun ohitustiellä menin ohitustilanteessa suoraan prätkätutkaan, oma mittari näytti 100 alueella 128, selvisin säikähdyksellä.

Ei tuo provoilu kovin elegantilta tavalta tunnu kun omalle kohdalle napsahtaa vaikka onhan se melko tehokas tapa testailla itse kunkin kisahermoja. Sen verran olen viisastunut, että nykyään pidän vain turpani kiinni ja ojentelen kiltisti papereita niitä pyydettäessä. Selitykset on turhiksi todettu oli tilanne mikä hyvänsä, ei ne kuitenkaan tajua!
biggrin.gif

Tuntuu, että ainakin täällä pks:lla tarkkaillaan enempi ryntäilyä/kaahottamista kuin "reilua matkanopeutta". Monasti on tullut selvittyä selkeistä ylinopeuksista kun ote on ollut rauhallinen, jos näin voi ajatella. Viimeksi tänään Turun ohitustiellä menin ohitustilanteessa suoraan prätkätutkaan, oma mittari näytti 100 alueella 128, selvisin säikähdyksellä.

Vähän samaa tuntumaa itsellänikin. Toissapäivänä motarilla, jossa 100 alue vetäisin prätkätutkaan mittarin mukaan 139.. Mp-poliisilla ei ollut mitään reaktiota vaikka perään olisi päässyt samantein.

Kyllä se nyt vaan valitettavasti on niin että poliiseissa on paljon niitä ei-fiksuja tyyppejä. Asenne on röyhkeä ja ylimielinen jo ennenkuin ehtii sanomaan mitään. Menee aika 50/50 törkeät ja fiksut poliisit minun tapaamisteni perusteella. Pahin oli sitä lajia joiden ei olisi pitänyt koskaan päästä poliisiksi, 9 milliselle olis töitä sen kohdalla.
Samaa mieltä, paitsi että poliisiksi ei päästä vaan joudutaan.

... joudutaan...
idea3.gif

Kerääkö ne sitten jostain kansalaisten joukosta polliisikouluun joutuvia haavilla... Tarttee olla tarkkana, ettei osu kohdalleen...vitsi vitsi
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Poliisin sana on kaikki mitä tarvitaan tuomion saamiseksi. Kaverille kävi niin että ohitti moottoritiellä oikealta vulvan joka oli roikkunut vasemmalla kaistalla minuutteja eikä suostunut menemään oikealle kaistalle, no vulva lähti sitten roikkumaan perässä, välillä puskurissa kiinni välillä jäi kauemmaksi, no siitä suivaantuneena kaveri sitten nosti vauhdin reilusti yli rajoituksen ja vulva perässä, ajoi sitten rinnalle jonkin matkan päästä ja näytti virkamerkkiä. Poliisi oli matkalla kotiin töistä omalla autollaan, ei tutkaa ei mitään, mutta tuomio tuli poliisin sana riitti kun oikeudessa siitä taisteli.

Itse olen ajanut 80 alueella 120 tutkaan mutta ei muuta kuin varoitus että katso nyt kun tässä on näitä tolppiakin tällä tiellä ja hyvää matkaa. Vartiointiliikkeen tarrat oli autossa.

Kohtelu ei ole tasapuolista, ei elämässä, ei tiellä, ei missään. Samallalailla niitä on kusipäitä ja mukavia poliiseissa kun kaikissa muissakin meissä.

Tälläinen tillanne sattui tuttavalle n.2kk sitten...tuttava kotilolla liikenteessä...tuunattu auto liimaantuu puskuuriin kiinni, vällillä ohittelee,ajaa viereistä kaistaa, ja taas roikkuu perässä kiinni...tätä jatkuu useamman kilometrin.Autossa on tummennetut ikkunat...Tuttava pelästyy ihan oikeasti...ajattelee että kotiin ei ainakaan uskalla ajaa.Tuttava tekee pienen kiihdytyksen 50 kmh alueella hermostuksissa ja kaartaa kauppakeskuksen parkkikselle...auto seuraa edelleen ja tässä vaihessa lyö diskovalot päälle...tuttavan helpotus oli suuri, ei ollutkaan mitään hämäräheikkiä kyseessä vaan poliisi...Kertoo poliisille pelästyneensä Per***eesti kun auto seuraa perässä koko ajan. Poliisi tokaisee... olisit soittanut poliisille tai ajanut bussipysäkille.
eek.gif
                                                  Sakkoa tuli siitä kiihdytyksestä 50 aluella+30kmh ja kortti pois kuukaudeksi...ihme tohua että ruvetaan hiillostamaan tolla tavalla.
crazy.gif

polliisi polliisi......

Kyllä siinä vaiheessa jos nimismies kortin vie voi katsella peiliin että missä vika..
tounge.gif

Toki noissa koppalakeissa on varsinaisia kusipäitä mutta miksi antaa niille roikkujille mahdollisuutta.... vilkku oikeaan ja vähennä nopeutta.. siinä kun ajelevat ohitse niin voit tarkistaa kotteron sisällön.. jos näyttää sikanapeilta niin ok.. jos ei pieni ranneliike ja olet jälleen edellä...

idea3.gif

-K-

Poliisin sana on kaikki mitä tarvitaan tuomion saamiseksi. Kaverille kävi niin että ohitti moottoritiellä oikealta vulvan joka oli roikkunut vasemmalla kaistalla minuutteja eikä suostunut menemään oikealle kaistalle, no vulva lähti sitten roikkumaan perässä, välillä puskurissa kiinni välillä jäi kauemmaksi, no siitä suivaantuneena kaveri sitten nosti vauhdin reilusti yli rajoituksen ja vulva perässä, ajoi sitten rinnalle jonkin matkan päästä ja näytti virkamerkkiä. Poliisi oli matkalla kotiin töistä omalla autollaan, ei tutkaa ei mitään, mutta tuomio tuli poliisin sana riitti kun oikeudessa siitä taisteli.

Itse olen ajanut 80 alueella 120 tutkaan mutta ei muuta kuin varoitus että katso nyt kun tässä on näitä tolppiakin tällä tiellä ja hyvää matkaa. Vartiointiliikkeen tarrat oli autossa.

Kohtelu ei ole tasapuolista, ei elämässä, ei tiellä, ei missään. Samallalailla niitä on kusipäitä ja mukavia poliiseissa kun kaikissa muissakin meissä.
Mä en tommosessa tilanteessa pysähtyis.
Menoks vaan.
Voihan kuka tahansa heilutella melkein mitä tahansa merkkiä toisesta autosta.
Keskari pystyyn ja usvaa putkeen.
tounge.gif

Back