Eihän noita pieniä ötököitä pitäisi kotilolla väistellä/jarrutella... Voi sattua itellekkin huonosti... Mopolla sammakkoakin väistetään, mutta pikkasen eri juttu... Kotilokuski joka jarrutti oravaa oli varmasti joku viherpiiperö...
Miksi ei väisteltäisi ?? Jos nyt ei oteta esimerkkinä, sitä että sudenkorennon takia täräytät betoniautolla bussipysäkkiä päin. Minä ainakin jarrutan jokaisen oravan kohdalla, samoin siilin. Näin teen myös kissojen, koirien ja lastenkin kohdalla ? En aja edes sammakoiden päälle jos niitä nyt on mahdollista ajoissa nähdä ja en liikennettä toimillani sotke ja vaaranna. Jos satun eläimeen törmäämään - varmistan, että ne eivät jää kitumaan.
* Kertauksena vielä: Tämä ei tarkoita, että päästäinen tiellä aiheuttaa minussa psykoottisen jarrutus reaktion tai välttämättömän tarpeen syöksyä tolppaan...
Onneksi en ole vielä nähnyt yhtään tarkoituksellista yliajoa - voi olla, että tulisi käytyä "keskustelemassa". Rikosilmoituksenkin teen jokaisessa eläimiin/lapsiin kohdistuneessa julmuudessa, mitä todistan.
Muistattehan, että on laitonta jättää eläimiä kitumaan. On muutenkin perin vittumaista lopettaa jonkun yliajamaa siiliä ilman kunnon työkaluja.
Pari kesää sitten illalla kaupunkialueella, semmoinen jalkapallon kokoinen siili vilisti eteeni, jarrutin voimakkaasti ja katsoin välittömästi taustapeiliin, lähellä takana ajanut saabi syöksyi renkaat lukossa ja savuten kohti, vapautin jarrua ettei törmätty... kas siili säästyi ja peltiäkään ei vääntynyt kun vähän yritti. Jäi ainakin parempi mieli minulle.
Yleisesti: Muutunko välittömästi pilveä pottavaksi ekoanarkaista-hyttytytöksi jos kunniotan myös oravien henkeä ? Kas kun useammin se viereisen kaistan törppö aiheuttaa harmaita hiuksia, kun nuo puuhkahäntäiset rotat = myönnän, että olen empatiakykyisempi usein eläimiä kun tuntemattomia ihmisiä kohtaan