MotoNeiti
New member
Lyhyelle motoristille vinkki:
valoihin / risteykseen pysähtyessäsi pysäytä pyörä jompaankumpaan ajouraan, yllät paremmin maahan. Missään tapauksessa ei siihen keskelle kannata pysäyttää, jalka kun tapaa maata sieltä uran pohjalta, on pyörä jo niin kallellaan, ettei sitä jaksa pitää pystyssä. Ja siinä keskellä on usein bussien jättämiä öljyläiskiä, mihin ajaminen ei myöskään ole mukavaa. Myös tien reunaan pysäyttäessä kannattaa olla tarkkana, penkka voi viettää paljon ja pian, joten siinäkin sitten haroo jalalla tyhjää kunnes kellahtaa ojan pohjalle.
Muillekin vinkkinä:
tiellä on liukasta usein sateen juuri alettua. Samoin puiden lehdet osaa olla liukkaita. Ja märkä tienpinta yhdistettynä kaupunkipuiden kesällä tiputtelemaan tahmaan voi sekin kuulemma olla liukasta. Tuore asfaltti on märkänä liukasta. Samoin se on kuumina kesäpäivinä liukasta. Tiemaalaukset on liukkaita. Hiekka asfaltilla on liukasta. Liukkaalla kannattaa ajella varovasti.
Niin ja varokaa mopoautoja! Näyttävät aivan autoilta kauempaa, vasta läheltä huomaa sen mopon rekkarin, täyttävät kaistan kuten autot, mutta ajavat sitä 40km/h maksimissaan. Ei ole mukava yllätys luulla edellämenijää valojen ja ulkonäön perusteella autoksi ja mutkan takana huomata sen olevankin mopo.. Joo, pitää ajella niin, että pystyy pysäyttämään, mutta silti ylimääräiset pelästykset ei ole kivoja. Eikö niihin mopoautoihin voisi saada pakollisena samanlaisen kolmion kuin traktoreissakin?
valoihin / risteykseen pysähtyessäsi pysäytä pyörä jompaankumpaan ajouraan, yllät paremmin maahan. Missään tapauksessa ei siihen keskelle kannata pysäyttää, jalka kun tapaa maata sieltä uran pohjalta, on pyörä jo niin kallellaan, ettei sitä jaksa pitää pystyssä. Ja siinä keskellä on usein bussien jättämiä öljyläiskiä, mihin ajaminen ei myöskään ole mukavaa. Myös tien reunaan pysäyttäessä kannattaa olla tarkkana, penkka voi viettää paljon ja pian, joten siinäkin sitten haroo jalalla tyhjää kunnes kellahtaa ojan pohjalle.
Muillekin vinkkinä:
tiellä on liukasta usein sateen juuri alettua. Samoin puiden lehdet osaa olla liukkaita. Ja märkä tienpinta yhdistettynä kaupunkipuiden kesällä tiputtelemaan tahmaan voi sekin kuulemma olla liukasta. Tuore asfaltti on märkänä liukasta. Samoin se on kuumina kesäpäivinä liukasta. Tiemaalaukset on liukkaita. Hiekka asfaltilla on liukasta. Liukkaalla kannattaa ajella varovasti.
Niin ja varokaa mopoautoja! Näyttävät aivan autoilta kauempaa, vasta läheltä huomaa sen mopon rekkarin, täyttävät kaistan kuten autot, mutta ajavat sitä 40km/h maksimissaan. Ei ole mukava yllätys luulla edellämenijää valojen ja ulkonäön perusteella autoksi ja mutkan takana huomata sen olevankin mopo.. Joo, pitää ajella niin, että pystyy pysäyttämään, mutta silti ylimääräiset pelästykset ei ole kivoja. Eikö niihin mopoautoihin voisi saada pakollisena samanlaisen kolmion kuin traktoreissakin?